Yazar "Kaplan, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Özümseme Kapasitesinin İşletme Performansı Üzerine Etkisi: Kobi’lerde Bir Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2021) Kaplan, MehmetÖzümseme kapasitesi işletmelerin yeni bir bilginin değerinin farkına varabilmesi, onu özümseyip işletme amaçlarına yönlendirebilmesini ifade etmektedir. İşletmelerin yeni bilgiyi kavramasını, özümsemesini ve kullanmasını sağlayan özümseme kapasitesi işletmenin performansı üzerinde etkili bir unsur olarak değerlendirilmektedir. Bu noktada bu çalışmada “işletmelerin özümseme kapasitelerinin işletme performansı üzerinde etkisi var mıdır?” temel araştırma sorusuna yanıt aranmaktadır. Çalışma, Isparta-Burdur Bölgesi KOBİ’lerinde gerçekleştirilmiştir. İlgili KOBİ’lerde yönetici düzeyinde çalışan 218 kişiye ulaşılmıştır. İlgili kişilere yönelik anket tekniği kullanılmıştır. Yazında bu yöndeki çalışmalar daha çok büyük işletmelerde gerçekleştirilmiş dolayısıyla üretilen sonuçlar ve öneriler de bu yönde değer bulmuştur. Ancak bu çalışma KOBİ’lerde gerçekleşmesi dolayısıyla yazına özgün bir değer katabilir ve pratik uygulamaya yönelik yararlı fikriler sunacağı düşünülmektedir.Öğe Turkish Real Life Atrial Fibrillation in Clinical Practice: TRAFFIC Study(Kare Publ, 2024) Karabay, Can Yucel; Tasolar, Hakan; Kunak, Aysegul Ulgen; Cap, Murat; Astarcioglu, Mehmet Ali; Sen, Taner; Kaplan, MehmetBackground: Atrial fibrillation (AF) is the most prevalent cardiac arrhythmia worldwide and is associated with an increased risk of thromboembolism, ischemic stroke, impaired quality of life, and mortality. The latest research that shows the prevalence and incidence of AF patients in Turkiye was the Turkish Adults' Heart Disease and Risk Factors study, which included 3,450 patients and collected data until 2006/07.The Turkish Real Life Atrial Fibrillation in Clinical Practice (TRAFFIC) study is planned to present current prevalence data, reveal the reflection of new treatment and risk approaches in our country, and develop new prediction models in terms of outcomes. Methods: The TRAFFIC study is a national, prospective, multicenter, observational registry. The study aims to collect data from at least 1900 patients diagnosed with atrial fibrillation, with the participation of 40 centers from Turkiye. The following data will be collected from patients: baseline demographic characteristics, medical history, vital signs, symptoms of AF, ECG and echocardiographic findings, CHADS2VASC2 and HAS -BLED (1 -year risk of major bleeding) risk scores, interventional treatments, antithrombotic and antiarrhythmic medications, or other medications used by the patients. For patients who use warfarin, international normalized ratio levels will be monitored. Follow-up data will be collected at 6, 12, 18, and 24 months. Primary endpoints are defined as systemic embolism or major safety endpoints (major bleeding, clinically relevant nonmajor bleeding, and minor bleeding as defined by the International Society on Thrombosis and Hemostasis). The main secondary endpoints include major adverse cardiovascular events (systemic embolism, myocardial infarction, and cardiovascular death), all -cause mortality, and hospitalizations due to all causes or specific reasons. Results: The results of the 12 -month follow-up of the study are planned to be shared by the end of 2023. Conclusion: The TRAFFIC study will reveal the prevalence and incidence, demographic characteristics, and risk profiles of AF patients in Turkiye. Additionally, it will provide insights into how current treatments are reflected in this population. Furthermore, risk prediction modeling and risk scoring can be conducted for patients with AF.