Yazar "Kantürer, Tamer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Klima sistemlerinin Türkiye şartlarında ekonomi analizinin yapılması(Trakya Üniversitesi, 2003) Kantürer, Tamer; Akdeniz, HavvaÖZET Bu çalışma Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Çorlu Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Anabilim Dalında "Klima Sistemlerinin Türkiye Şartlarında Ekonomi Analizi" adı altında bir yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Bu çalışma kapsamında özet olarak şu konular işlenmiştir; klima cihazlarının temel çalışma prensibi, klima cihazlarının kullanıldığı uygulamalar, klima sistemlerinde kullanılan cihaz tipleri, klima cihazlarında kullanılan soğutucu akışkanlar, bu akışkanların çevre üzerindeki etkileri, bu etkilerin azaltılması için yapışan çalışmalar, ülkemizin enerji gerçeği açısından mevcut durumu, klima sistem tipleri, klima sistemi seçiminde göz önünde tutulması gereken kriterler bilgi olarak verilmiştir. Farklı klima sistemleri önemli kriterler göz önüne alınarak karşılaştırlmıştır. Örnek bir hacim seçilerek bu hacme ait ısıtma ve soğutma yükleri belirlenmiştir. Bir sonraki adım olarak bu hacim için istenen ısıtma ve soğutma yüklerini karşılayabilecek klima sistemi önceki bölümlerde anlatılmış olan sistem seçim kriterlerine göre seçilmiştir. Söz konusu hacim için ısıtma ve soğutma yükleri İstanbul iklim şartlarına göre belirlenmiştir. Sistem seçim kriterleri içinde yer alan en önemli kriterlerden biri olan maliyet kriteri seçilen örnek hacim için yıllık eşdeğer maliyet metodu yardımıyla farklı klima sistemleri için toplam maliyet olarak hesaplanmıştır. Bu yol ile farklı klima sistemlerinin ekonomik ömürleri boyunca kullanıcıya getirecekleri toplam mali boyut hesaplanmıştır. Seçilen örnek hacmin klima sistemi yardımıyla ısıtılması durumunda oluşacak enerji maliyetinin diğer sistemlerle kıyaslaması yapılmıştır. Bu amaçla ısıtma yükünün karşılanabilmesi için harcanması gereken enerji ve buna bağlı oluşan maliyet klima sistemi ve buna alternatif diğer sistemler için hesaplanarak bir karşılaştırma tablosunda gösterilmiştir. Bu tez 2002-2003 öğretim yılında hazırlanmıştır ve toplam 125 sayfadan oluşmaktadır. ivÖğe Otomobil cami üretiminde enerji yoğun süreçlerin optimizasyonu(Trakya Üniversitesi, 2009) Kantürer, Tamer; Can, AhmetBu çalışma Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalında ?Otomobil Camı Üretiminde Enerji Yoğun Süreçlerin Optimizasyonu? adı altında bir doktora tezi olarak hazırlanmıştır.Bu çalışma kapsamında özet olarak şu konular işlenmiştir; otomobil camlarının sınıflandırılması ve tanıtılması, otomobil camı üretim sürecinin tanıtılması ve her bir üretim sürecine ait alt süreçlerin ve bunlara ait girdilerin tanımlanması. Enerji yoğun süreç olarak belirlenen otoklav çevrimi ve cam boyası kurutma fırınlarının optimizasyonuna yönelik gerçekleştirilen çalışmalar sunulmuştur.Otoklav çevriminin anlaşılabilmesi için Trakya Otocam Fabrikasında bulunan otoklav üzerinde incelemeler yapılmıştır. Otoklav çevirimin iyileştirilebilmesi için çevrimin bir parçası olan soğutma sürecinin iyileştirilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Soğutma sürecinin iyileştirilebilmesi için yapılabilecek çalışmalar belirlenmiş ve bilimsel esaslar yönünden karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonuçlarına göre en uygun olduğu belirlenen yöntem hayata geçirilmiş ve sonuçları izlenmiştir. Otoklav çevrimine ait program parametrelerinin optimizasyonu üzerinde çalışmalar yapılmış, bu parametrelerdeki değişimlerin ürün kalitesi üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Cam boyası kurutma fırınlarının optimizasyonuna yönelik çalışma yapılabilmesi amacıyla öncelikle Trakya Otocam Fabrikasında bulunan kurutma fırınları incelenmiştir. Otomobil camlarında kullanılan boyalar hakkında bilgi toplanmış ve farklı koşullar altındaki kuruma özelliklerinin tespit edilebilmesi için deneysel çalışmalar yapılmıştır. Deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçların kurutma fırını tasarımına olan katkısı sunulmuştur. Kurutma işleminden ötürü ısınan camın soğutulmasını sağlayan sistemlerin optimum tasarımı için gerekli kriterler belirlenerek bilimsel esaslar yönünden incelenmiştir.