Yazar "Kanca, Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eine untersuchung über die ursachen der defizite hinsichtlich der interaktiven sprachkompetenz der angehenden daf-lehrer an der universitaet Trakya(2009) Kanca, Derya; Coşkun, Akkız; Maden, SevinçTrakya Üniversitesi Almanca öğretmen adaylarının karşılıklı konuşma yetkinliklerinin yeterli düzeyde geliştirilmediğinin bir ön araştırma neticesinde tespiti üzerine, bu çalışmada derslerin ne ölçüde iletişimsel yaklaşıme dayalı yürütüldüğü incelenmiş, bir anket ile sözlü bildirişim yetisinin neden yeterli düzeyde gelişemediği ve Almanca öğretmenliği lisans programında yer alan derslerde Almanca‘nın gerçekten iletişim aracı olarak kullanılıp kullanılmadığı araştırlmıştır. Bu çalışmada, Almanca öğretmen adaylarının yetiştiriminde derslerin nasıl ders içi iletişime dayalı düzenlenebileceğine ilişkin ip uçların verilmesi ve bu yolla yabancı dilde karşılıklı konuşma yetisi daha üst düzeyde gelişmiş Almanca öğretmenlerinin yetiştirimi amaçlamaktadır.Öğe Trakya Ünıversıtesı Almanca Öğretmen Adaylarının Karşılıklı Konuşma Yetısının Neden Yeterlı Düzeyde Gelışmedığıne İlışkın Bır Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2009) Maden, Sevinç; Coşkun, Akkız; Kanca, DeryaAufgrund der Feststellung einer Voruntersuchung, dass türkische DaF-Studierende an der Universität Trakya selbst nach einem 4-jährigen deutschsprachigen Studiengang hinsichtlich der interaktiven Sprachkompetenz nicht das erstrebte Niveau erreichen, wurde in dieser Studie der Unterricht anhand eines Fragebogens in Bezug auf kommunikative Gestaltung analysiert, den Ursachen für die Defizite in der interaktiven kommunikativen Sprechfertigkeit nachgegangen und erforscht, ob die deutsche Sprache wirklich in den einzelnen Lehrveranstaltungen zur Kommunikation eingesetzt wird. Daraus sollen konkrete Ansatzpunkte für eine kommunikativfreudige Unterrichtsgestaltung in der Ausbildung türkischer DaFLehrerInnen gefunden und dadurch in der Ausbildung angehender DeutschlehererInnen hinsichtlich der interaktiven Sprachkompetenz ein höheres Niveau entwickelt werden.