Yazar "Hamutoğlu, Nazire Burçin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akıllı Telefon Kullanım Becerisi Bağlamında Okul Öncesi Öğretmenlerinin Nomofobi Eğilimlerinin İncelenmesi(2020) Gezgin, Deniz Mertkan; Hamutoğlu, Nazire Burçin; Başarmak, Uğur; Dağlı, Ecem SerayMobil teknolojilerin kullanımının yaygınlaşması ile öğretmen ve öğrencilerin iletişimi ve bilgiye erişimi açısından büyük kolaylıklar sağlanmıştır ancak içinde bulunduğumuz çağın yeni olgusu olan ve bireyler için sosyal, psikolojik, zihinsel ve fiziksel bir tehdit oluşturan nomofobi hayatımızı olumsuz yönde etkilemeye başlamıştır. Bu çalışma ile okul öncesi öğretmenlerinin nomofobi düzeylerinin mesleki görev süresi, yaş ve akıllı telefon kullanım becerisi değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışma grubunu Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan 624 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Analiz aşamasında mesleki görev süresi ve yaş değişkenlerinin kontrol edilmesi ile öğretmenlerin nomofobi düzeylerinin akıllı telefon kullanım becerisine göre anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını belirlemek için ANCOVA testi uygulanmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular, uzman düzeyde akıllı telefon kullanım becerisine sahip okul öncesi öğretmenlerin nomofobi düzeylerinin, akıllı telefonlarını acemi ve orta düzeyde kullanan öğretmenlere göre yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır. Elde edilen bulgular, akıllı telefon kullanım becerisinin artmasının nomofobi düzeyindeki artışı da beraberinde getirebileceği riskini göstermektedir.Öğe Bir Eğitsel Sosyal Ağ Olarak Edmodo'nun Yükseköğretimde Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi(2017) Hamutoğlu, Nazire Burçin; Kıyıcı, MübinBu çalışmanın amacı Edmodo'nun yükseköğretimde bir ders kapsamında kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışmada Edmodo sosyal ağ sitesi, bir dönem boyunca yeni okuryazarlıklar dersine kayıtlı eğitim fakültesi 1. Sınıf öğrencileri tarafından kullanılmıştır. Öğrencilerin eğitsel sosyal ağ olan Edmodo'nun yeni okuryazarlıklar dersinde kullanılmasına yönelik görüşleri dönem sonunda araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. 37 katılımcının görüşleriyle elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları Edmodo'nun bir derste içerik ve bilgi alışverişine uygun olarak eğitim amaçlı kullanılan faydalı ve etkili bir sosyal ağ olduğu ile derse odaklanmayı arttırdığını göstermektedir. Ayrıca Edmodo'nun yeni okuryazarlıklar dersinde kullanılması, günümüz yeni okuryazarlık becerileri açısından değerlendirildiğinde sosyal ve bilişsel açıdan önemli bir etkisinin olduğu da bulgular arasındadır. Son olarak, araştırmaya katılan öğrenciler, arkadaşlarının konuya ilişkin görüşlerinin öğrenmelerine katkı sağladığını, kendi fikirlerini olgunlaştırdığını ve Edmodo ile ders içeriğine hemen her yerden pratik bir şekilde ulaşabildiklerini belirtmektedir. Edmodo sosyal ağının ders kapsamında kullanılmasına ilişkin sınırlılıklar da bulgular arasındadır.Öğe GENÇ NESİL ARASINDA YAYGINLAŞAN BİR BAĞIMLILIK: AKILLI TELEFON BAĞIMLILIĞININ CİNSİYET, AKADEMİK BAŞARI VE MOBİL OYUN OYNAMA DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ(2018) Gezgin, Deniz Mertkan; Hamutoğlu, Nazire Burçin; Samur, Yavuz; Yıldırım, İbrahim SonerBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı düzeylerini cinsiyet, mobil oyun oynama ve akademik başarı düzeyi açısından incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 301 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veriler “Akıllı Telefon Bağımlılığı” ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı düzeylerinde cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, mobil oyun oynayan ve mobil oyun oynama süresi yüksek olan üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı düzeyinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca akademik başarı düzeyi açısından başarı düzeyi düşük olan öğrencilerin, başarı düzeyi daha yüksek olan öğrencilere göre akıllı telefon bağımlılık riskinin yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Son olarak, araştırmada öğrencilerin akıllı telefonu çoğunlukla gece yatmadan önce yatakta sosyal ağ sitelerinde zaman geçirmek, arama yapmak, internet üzerinden iletişime geçmek, mesajlaşmak, müzik dinlemek ve video izlemek amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir.Öğe Preservice Teachers’ Metaphorical Perceptions on Smartphone, No Mobile Phone Phobia (Nomophobia) and Fear of Missing Out (FoMO)(2019) Gezgin, Deniz Mertkan; Hamutoğlu, Nazire Burçin; Gültekin, Gözde Sezen; Yıldırım, SonerThe togetherness of smartphones and social media has emerged two negative phenomena called Nomophobia and FoMO. Nomophobia, the fear of no mobile phone, and FoMO, the fear of missing out developments on social media, present a risk especially for university students. University students now have longer durations of social media and smartphone usage due to Nomophobia and FoMO. With this increase in usage, university students are more likely to be predisposed to Nomophobia and FoMO, and therefore, have problems leading to fear, anxiety and stress. This study aimed to identify pre-service teachers’ metaphorical perceptions of smartphone, Nomophobia and FoMO. In the literature, studies on Nomophobia and FoMO have been conducted as quantitative research. This study was designed with mixed method which includes at least one quantitative and one qualitative method. The findings of the study differed by smartphone usage duration of the pre-service teachers and their scores of the Nomophobia Questionnaire and the FoMO scale. According to the findings, the participants frequently used the metaphors of “friend, organ, eating, need, lover” for smartphone, “being lonely, nothingness” for Nomophobia and “failing to be up to date, necessity” for FoMO.Öğe Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı: Çok Boyutlu Yalnızlığın Yordayıcı Rolü(Trakya Üniversitesi, 2020) Gezgin, Deniz Mertkan; Ümmet, Durmuş; Hamutoğlu, Nazire BurçinÇalışmanın amacı,üniversite öğrencileri arasında akıllı telefon bağımlılığın yordayıcısı olarakçok boyutlu yalnızlık incelenmiştir. Çalışmada çok boyutlu yalnızlık, aile, romantik ve sosyal ilişkilerdeyalnızlık olarak ele alınmıştır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılıbahar döneminde Trakya bölgesinde bir devlet üniversitesinin farklı bölüm vekademelerinde öğrenim gören 407 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır.Üniversite öğrencilerine, akıllı telefonbağımlılık düzeylerini belirlemek için Akıllı telefon bağımlılığı-kısa formu veyalnızlık düzeylerini belirlemek için Sosyal-Duygusal Yalnızlık ölçeğiuygulanmıştır. Çalışmada yöntem olarak, nicel araştırma yöntemlerindenİlişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Analiz süresince betimselistatistikler, Pearson korelasyon katsayısı tekniği ve çoklu lineer regresyonanalizinden faydalanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, aile ve romantikilişkilerde yalnızlık ile akıllı telefon bağımlılığını arasında anlamlı birilişki olduğu görülmüştür. Bunun aksine sosyal ilişkilerde yalnızlığın akıllıtelefon bağımlılığı ile anlamlı bir ilişkisi tespit edilememiştir. Son olarak,AileÖğe Yükseköğretim Öğrencilerinin Transaksiyonel Uzaklık Algısı ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri(Trakya Üniversitesi, 2019) Hamutoğlu, Nazire Burçin; Sezen-Gültekin, Gözde; Savaşçı, Merve; Bağcı, MuhammedBu çalışmada, açıköğretim fakülteleriaracılığıyla yaygın yükseköğretime devam eden öğrencilerin uzaklık algılarınınyaşam boyu öğrenme eğilimleri çerçevesinde ele alınması amaçlanmaktadır. Nitelaraştırma yöntemlerine uygun olarak desenlenen araştırmanın çalışma grubununbelirlenmesi için amaçlı örnekleme yöntemi izlenmiştir. Bu kapsamda çalışmagrubu, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan ve biraçıköğretim programına kayıtlı olan öğrencilerden oluşmaktadır. Verilerintoplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış biranket formu kullanılmıştır. Görüşme formundaki soruların oluşturulmasındaMoore’un (1993) transaksiyonel uzaklık kuramının yapı, diyalog ve özerklikboyutları ile Coşkun ve Demirel’in (2012) yaşam boyu öğrenme eğilimleriölçeğinin motivasyon, kararlılık, merak ve öğrenmeyi düzenleme boyutlarındanfaydalanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Bukapsamda, katılımcılardan elde edilen veriler incelenmiş ve böylecekatılımcıların yaygın yükseköğretime ilişkin uzaklık algısı ile yaşam boyuöğrenme eğilimlerine yönelik görüşleri doğrudan alıntılar yapılarak ortayakonmuştur. Transaksiyonel uzaklık algısının yaşam boyu öğrenme eğilimi ileilgisi incelendiğinde olumlu, olumsuz ve nötr ifadelerin olduğu görülmektedir. Elde edilen sonuçlar ışığında, yaygınyükseköğretimin uzaktan eğitim ve yaşam boyu öğrenme işlevleri tartışılmış;ilgili sonuçlar, yaygın ve örgün yükseköğretim açısından değerlendirilmiştir.