Yazar "Güvendir, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ABD'DE BULUNAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN KÜLTÜRLENME TUTUMLARI VE İNGİLİZCE BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ(2016) Güvendir, EmreBu çalışmada Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) İngilizce dersleri alan 40 Türk öğrencinin bu ülkede bulundukları süre içerisinde sahip oldukları kültürlenme tutumlarıyla İngilizce başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğrencilerin kültürlenme tutumları Ataca ve Berry (2002) tarafından geliştirilip Bektaş (2004) tarafından Türkçeye uyarlanan Kültürlenme Tutumları Ölçeği aracılığı ile belirlenmiştir. Çalışmanın bulguları hedef kültürü özümseme ve kendine ait kültürel tutumlardan uzaklaşma eğiliminde olan öğrencilerin ABD'de bulundukları üç ayın sonunda en yüksek İngilizce başarısı artışına sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Çalışmanın Türk öğrencilerin kültürlenme düzeyleri ve ikinci dil başarı düzeyleri arasındaki ilişkiyi göstermek açısından örnek oluşturacağı düşünülmektedir.Öğe GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR(2017) Güvendir, EmreBu araştırmanın amacı mesleğe yeni başlayan İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ortaya koyup bu sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunmaktır. Çalışmaya 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Ağrı, Hakkâri, Şanlıurfa, Gaziantep, Elazığ, Mardin, Siirt, Bitlis, Şırnak, Diyarbakır, Muş ve Van illerinde üniversite eğitimleri sonrası bir eğitim yılı boyunca ilk atama yeri olarak görev yapmış, toplam 30 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı ile desenlenen çalışmanın verileri öğretmenlere gönderilen yazılı metinler aracılığıyla toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları göreve yeni başlayan İngilizce öğretmenlerinin atandıkları bölgedeki sosyokültürel yapıya ve fiziksel koşullara uyum konusunda sorunlar yaşadıklarını, çalıştıkları kurumda eğitim etkinliklerini olumsuz etkileyen durumlarla karşılaştıklarını ve üniversitede sahip oldukları öğretmenlik mesleği beklentileriyle görev yaptıkları süre içerisinde tecrübe ettiklerinin örtüşmediğini göstermektedir.Öğe İkinci dil ediniminde metindilbilim çözümlemesi(Trakya Üniversitesi, 2006) Güvendir, Emre; Ögeyik, Muhlise Coşkun[Abstract Not Available]Öğe İngilizce Konuşma Sınavından Elde Edilen Verilerin Güvenirliğinin Genellenebilirlik Kuramı ile Belirlenmesi(2017) Güvendir, Meltem Acar; Güvendir, EmreBu araştırmanın amacı, İngilizce konuşma sınavının güvenilirliğini Genellenebilirlik (G) kuramı ile hesaplamak ve olası hata kaynaklarının neler olabileceğini belirlemektir. Çalışmanın evrenini Trakya Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 50 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada yer alan 50 öğrencinin konuşma becerileri beş kriter doğrultusunda iki puanlayıcı tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmada, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 2015-2016 akademik yılı İngilizce konuşma becerileri dönem sonu sınavına ait veriler kullanılmıştır. Verilerin analizi alt amaçlara göre genellenebilirlik kuramıyla belirlenen desen doğrultusunda yapılmıştır. Araştırmada 50 öğrencinin (ö) 5 kriter (k) doğrultusunda 2 puanlayıcı (p) tarafından puanlanması ile ö x k x p deseni için genellenebilirlik (G) ve karar (K) çalışması yapılmıştır. Bu çalışmada G kuramı ve karar (k) çalışması çerçevesinde yapılan analizler sonucunda ele alınan konuşma sınavı için hata payının en düşük olduğu durum öğrenci sayısı sabit tutulduğunda kriter ve puanlayıcı sayısının arttırılmasıdır. Çalışma, konuşma sınavı puanlarının G kuramı kullanılarak güvenilirliğinin belirlenmesi açısından alanyazına bir örnek teşkil edecektir.Öğe Opinions of Pre-service English Teachers on Distance Practicum in the Covid-19 Period: An example from Turkey(2023) Doğruer, Sinem; Güvendir, EmreWithin the context of distant practicum procedures implemented during the coronavirus (COVID-19) period, the aim of this study is to highlight the experiences and views of pre-service English teachers on e-practicum. The study also examines whether pre-service teachers’ experiences contrasted with what they expected from the standard practicum procedures. The participants of the study included 20 fourth-year prospective English teachers studying at a Turkish university. Data were collected through standardized open-ended interview questions and content analysis was used to categorize the responses. The findings of this study in general show that teaching practicum is a significant part of teacher education programs as pre-service teachers believe that it particularly supports gaining teaching experience in a real school environment. However, the outbreak of the COVID-19 pandemic has led to teaching practicum being sustained as a part of distance education, which has caused certain drawbacks, especially in terms of lacking face-to-face teaching experience. Findings revealed that distant practicum during COVID-19 had more negative sides for the participants than positive ones. Participants expressed their demands for e-practicum regulations that address all aspects of the teaching profession and give them the opportunity to put theory into practice.