Yazar "Eren, Bahar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi(Trakya Üniversitesi, 2020) Eren, Bahar; Köksal, HandanAraştırmanın amacı, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Edirne il merkezindekiözel bir okulda L3 (Almanca) dersi gören 4., 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin (n=111)öğrenme stillerini belirlemektir. Öncelikle L3 öğrenen öğrencilerin L1(Türkçe), L2 (İngilizce) öğrenme stilleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada,öğrenme stili kavramı L1, L2 ve L3’de nedir? sorusunun yanıtı aranmıştır. Buaraştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenindenyararlanılmıştır. Öğrencilere yönelik çalışmada Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafındanTürkçeye uyarlanan “Kolb Öğrenme Stilleri Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerleayrıca bireysel ve odak grup görüşmeleri yapılıp, öğrenci ürünleri öğrenmestilleri açısından incelenmiştir. Okuldaki, bir Türkçe, bir İngilizce ve birAlmanca öğretmeniyle bireysel görüşmeler de yapılmıştır. Ölçekten elde edilenveriler L1, L2 ve L3’ün birbirlerine olan etki alanları açısından nitel venicel olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin L1, L2 ve L3derslerinde benzer öğrenme stili özellikleri gösterdikleri sonucunaulaşılmıştır.Öğe İkinci yabancı dil olarak Almanca eğitiminde öğrenme stillerinin belirlenmesi(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Eren, Bahar; Köksal, HandanÇalışmada, dünyada ve ülkemizde çağdaş eğitim ilkeleri olarak benimsenen öğrenme yaklaşımlarından öğrenme stilleri konu edilmektedir. Araştırmanın amacı, ikinci yabancı dil olarak Almanca eğitimi konumundaki öğrenme stillerini betimlemektir. Bunun için 4., 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin anadil (L1), birinci yabancı dil (L2) ve ikinci yabancı dil (L3) eğitiminde kullandıkları öğrenme stilleri belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda çağdaş öğrenme kuramları bağlamında öğrenme stratejileri, ikinci yabancı dil öğrenme kuramları ve öğrenme stili modellerine ilişkin alan yazın taranmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Araştırmada öğrenme stili kavramı L3 eğitiminde nasıl ele alınmaktadır? sorusunun yanıtı aranmıştır. 2016-2017 eğitim öğretim yılında Edirne il merkezinde bulunan özel bir okulda öğrenim gören 4., 5 ve 6. sınıf öğrencilerinden (n=111) ve aynı okulda görev yapan 3 okul öğretmeninden çeşitli veriler toplanmıştır. Öğrencilere yönelik çalışmada Aşkar ve Akkoyunlu tarafından (1993) Türkçeye uyarlanan “Kolb Öğrenme Stilleri Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçek hem L1, hem L2 ve de L3 için eşit düzeyde kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen veriler SPSS 2,0 programı ile analiz edilmiş ve yüzdelik oranlar ile ölçülmüştür. Veriler L1, L2 ve L3’ün birbirlerine olan etki alanları açısından nitel ve nicel olarak değerlendirilmiştir. Öğretmenlere ise açık uçlu sorular sorulmuş ve görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin L1, L2 ve L3 derslerinde benzer öğrenme stili özellikleri gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bunun dışında L1, L2 ve L3 dersinden sorumlu üç ayrı öğretmeninin dersinde öğrenme stiline yönelik etkinliklere yer verdikleri saptanmıştır. Elde edilen diğer bir gözlem sonucu ise L1, L2 ve L3 dilleri arasında öğrenme stiline yönelik olumlu transferler gerçekleştiğidir.