Yazar "Erdoğan, Salih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf yönetiminde öğrenci kontrolü açısından olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri(Trakya Üniversitesi, 2001) Erdoğan, Salih; Celep, CevatTezin Adı : Sınıf Yönetiminde Öğrenci Kontrolü Açısından Olumlu Öğretmen- Öğrenci İlişkileri Hazırlayan : Salih Erdoğan ÖZET Bu araştırmada, liselerde görev yapan öğretmenler ve son sınıfta öğrenim gören öğrencilerin sınıf içi ilişkilerinin olumluluk düzeyi incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, "Sınıfta öğretmen ile öğrenciler arasında olumlu ilişkiler var mıdır?" sorusunun yanıtı aranmıştır. Araştırma betimsel modeldedir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen "Orta Öğretimde Olumlu Öğretmen-Öğrenci İlişkileri Anketi" kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 2000-2001 eğitim-öğretim yılı, I. yarı yılında Edirne ili ve ilçelerinde görev yapan 112 öğretmen ve 356 lise son sınıf öğrencisinin ankete verdiği yanıtlar doğrultusunda oluşturulmuştur. Verilerin istatiksel analizi SPSS 7.0/9.0 paket programlan kullanılarak "t Testi", "Tek Yönlü Varyans Analizi" ve "Tukey Testi" ile yapılmış ve aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri karşılaştırılmış ve öğretmen algılarına göre daha iyi düzeyde olumlu bir ilişkinin sınıflarda varlığı saptanmıştır. Ayrıca, öğrenci algıları kendi içinde karşılaştırılmış, anne-babanın öğrenim düzeyi ile ailenin aylık gelir düzeyine göre algılar arasında anlamlı farklar saptanmıştır. Ancak, öğrencilerin cinsiyetleri ve anne-baba meslekleri ile öğretmenlerin cinsiyet, yaş, hizmet, kıdem ve mezun oldukları son öğretim kurumlarına göre olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri algıları arasında anlamlı düzeyde fark bulunmamaktadır. Bu veriler, insanların geleceğini etkileyen en önemli etmenlerin ekonomik gelir ve sahip oldukları öğrenim düzeyleri olduğunu doğrular niteliktedir. Anahtar Sözcükler : 1- Sınıf Yönetimi 2- Gönderme Becerileri 3- Alma Becerileri 4- Empati 5- Ödül 6- Olumlu Öğretmen-Öğrenci İlişkileri