Yazar "Efe, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Jugendjournal 1-2-3 A1.1 ve A1.2 düzeyi Almanca ders kitapları'ndaki kültürel öğelere ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri(Trakya Üniversitesi, 2020) Efe, Merve; Maden, Sevinç SakaryaBu çalışmada "Jugendjournal 1-2-3 (Deutschbuch mit vielen Übungen) A1.1 ve A1.2 Düzeyi Almanca Ders Kitapları" ilk önce kitap inceleme ölçütleri (Engel u.a. 1977; Engel u.a., 1979; Krumm, 1985; Funk, 2004 ve Tomková, 1992) ile incelenmiş, analiz edilmiş, kültürel öğeler betimlenmiş, daha sonra Bernstein ve Claudia Guadalupe Garcia Llampallas (2015) tarafından geliştirilen "rubrik" kullanılarak öğrenci (n=35) ve öğretmenlerin (n=6) öğretim materyaline ilişkin görüşleri alınmıştır. Öğretmen ve öğrenciler 13 başlık altında toplanan 112 maddeyi A bölümünde 0 (önemli değil), 1 (önemli) veya 2 (çok önemli) puan vererek bunları ne derece önemli bulduklarını ifade etmişler, öte yandan B bölümünde 0 (kötü), 1 (iyi) veya 2 (çok iyi) puan vermek suretiyle bu maddelerin kitapta veriliş biçimini ne derece iyi bulduklarını belirtmişlerdir. Araştırma neticesinde kitapta coğrafi ve tarihsel bilgilere belli ölçüde yer verildiği, sayısal ve istatiksel bilgilere rastlanmadığı, kültürlerarası karşılaştırma etkinliklerine sınırlı sayıda yer verildiği, ancak erek dili konuşan kişilerin sözel olmayan mesajlarını anlayabilme becerisini geliştirecek düzenlemelere yeterince gidilmediği sonucuna varılmıştır. Rubrik ise A bölümüne 224, B bölümüne 224 puan verilebilecek iken öğretmenlerin A bölümüne 196,46, öğrencilerin 159,21 puan, B bölümüne öğretmenlerin 147,3, öğrencilerin 127,4 puan verdiklerini, bu da gerek öğretmenlerin gerekse öğrencilerin ilgili maddeleri çok önemsediklerini ancak bunların kitaptaki veriliş kalitesini orta düzeyin biraz üzerinde, "iyi düzeyde" bulduklarını göstermiştir. Bu tespitlerden hareketle günümüzde Türkiye'de hazırlanan ve basılan yerel Almanca ders kitaplarında kültürel öğelerin aktarımının önceki çalışmalarda varılan sonuçlarda olduğu gibi henüz literatürde belirtildiği gibi düzenlenmediği sonucuna varılmış ve Almancayı benzer ders kitapları ile öğretecek olan öğretmenlerin derslerini mutlaka kültürbilgisi materyalleri ile desteklemeleri gerektiği önerilmiştir.