Yazar "Canarslan, Harun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Engelli Çocuğa Sahip Ailelerin Yaşam Kalitesinin İncelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2015) Canarslan, Harun; Ahmetoğlu, EmineThe aim of this study is to research the quality of life of families having disabled children and to determine the factors that affect quality of their lives. A total of 311 parents with disabled children who attend special education-rehabilitation programs in Edirne were included in this study. In the study, “Demographic Information Form”, which was prepared by the researchers, was used to receive some demographic information about disabled children and their families. “The World Health Organization Quality of Life (WHOQOLBref)” was another scale used in the study in order to measure the quality of life of parents. T- Test (if the groups are two) and One-way Anova (if the groups are three or more) were used in the analysis of the data collected under the SPSS-17 program. In order to find the differences between data, LSD Test was used. The results show that the average total scores of life quality of parents having disabled students is found in different fields such as physical field [13.67 ± 2.92], mental field [13.35 ± 2.94], social field [13.04 ± 3.56], and environmental field [12.49 ± 2.66]. Moreover, all dimensions, that are being a parent, being paid fee on account of having disabled children, being supported by someone in the family and the family’s level of income, of the scale named WHOQOL-Bref are found significantly importantÖğe Engelli çocuğa sahip ailelerin yaşam kalitesinin incelenmesi(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Canarslan, Harun; Ahmetoğlu, EmineBu araştırmada, anne ve babaların algılarına göre engelli çocuğa sahip ailelerin yaşam kalitesinin incelenmesi ve yaşam kalitelerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, Edirne il merkezinde bulunan MEB?e bağlı engelli çocukların devam ettiği resmi ilköğretim okulları, eğitim uygulama okulları ve iş eğitim merkezleri ile özel özel eğitim-rehabilitasyon kurumları ve Trakya Üniversitesi Armağan Dönertaş Engelli Çocuklar Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi?nde öğrenim gören ve/veya özel eğitim rehabilitasyon programlarına devam eden engelli çocukların anne ve babaları olmak üzere toplam 311 ebeveyn dahil edilmiştir. Araştırmada, aile bireyleri ile engelli çocuk hakkındaki bazı demografik bilgileri elde etmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan “Genel Bilgi Formu” ve ailenin yaşam kalitesini belirlemek için “Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalitesi Ölçeği Kısa Formu (WHOQOL-Bref)” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde grup sayısı iki ise t testi, üç ya da daha fazla ise tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Ortalama puanlar arasındaki farkı belirlemek için LSD testi yapılmıştır. Ayrıca Pearson Korelasyon Analizi Testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS-17 paket programında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda engelli çocuğa sahip ailelerin yaşam kalitesialanlarındaki puan ortalamaları; bedensel alanda [13.67± 2.92], ruhsal alanda [13.35±2.94], sosyal alanda [13.04± 3.56] ve çevresel alanda [12.49± 2.66] bulunmuştur. Ayrıca anne baba olma durumu, ailenin engelli çocuğundan dolayı bakım ücreti/aylık II alıp almaması, ailede kendilerine destek olan kişi(ler) olup olmaması, ebeveynin mesleği ve ailenin ekonomik düzeyi WHOQOL-Bref Yaşam Kalitesi Ölçeği?nin tüm boyutlarında anlamlı farklılık oluşturmaktadır.Öğe Zihin ve Hareket Engelli Çocukların Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Programlarına Devam Etmeme Nedenlerinin İncelenmesi(2005) Vatansever, Ülfet; Canarslan, Harun; Kutlu, Kemal; Ahmetoğlu, EmineAraştırma: zihin ve hareket özürlü çocuklar için eğitim, araştırma ve uygulama merkezinde özel eğitim ve rehabilitasyon programlarına devam etmeyen çocukların devamsızlık nedenlerinin saptanması, ailelere gereksinimleri doğrultusunda sağlanan uygun yardım ve bilgilendirme sonucunda tekrar eğitim ve rehabilitasyon programlarına devam edip etmediklerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. 2000-2002 yılları arasında özel eğitim ve rehabilitasyon programlarına devam etmediği belirlenen 240 engelli çocuktan yanıt alınabilen 192’si (%80); cinsiyetlerine, geldikleri bölgelere, devamsızlık nedenlerine, ailenin engelli çocuğunu eğitime tekrar getirmek isteyip istemediğine ve engelli çocuğun eğitime tekrar başlayıp başlamama durumuna göre incelenmiştir. Bu çocukların çoğunluğunun: erkek olduğu (%60.4) ve Edirne’ye bağlı ilçeler ve köyler (%43.7) ile yakın illere bağlı ilçeler ve köylerde (%24.0) ikamet ettiği belirlenmiştir. Çocukların devamsızlık nedenleri incelendiğinde: maddi problemlerin %29.8, ulaşım güçlüğünün %24.0 ve engelli çocuğun fiziksel ve psiko-sosyal durumuna bağlı taşınma güçlüğünün %10.6 ile devamsızlık nedenlerinin başında geldiği saptanmıştır. Araştırmaya dahil edilen çocukların ailelerinin %14.6’sının engelli çocuğunu tekrar özel eğitime getirmek istediği, %46.9’unun getirmek istemediği, %35.9’unun getirmesinin imkansız olduğu ancak yardım sağlanırsa getirmek istediği ve %2.6’sının merkezin yatılı olması halinde getireceği tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların ancak %35.4’ünün eğitim programlarına tekrar devam ettiği belirlenmiştir.Öğe Zihin ve hareketli engelli çocuklar için Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde izlenen olguların demografik özellikleri(2005) Ahmetoğlu, Emine; Canarslan, Harun; Vatansever, Ülfet; Kutlu, KemalAmaç: Trakya Üniversitesi Zihin ve Hareket Engelli Çocuklar için Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’ne başvuran olguların demografik verileri değerlendirildi. Çalışma Planı: Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezine Ocak 1995-Aralık 2003 tarihleri arasında başvuran 1167 olgunun demografik verileri geriye dönük olarak incelendi. Bulgular: En çok başvurunun 1997-1998 tarihleri arasında olduğu saptandı. Başvuran 1167 olgunun 476’sının kız (%40.8), 691’inin erkek (%59.2) olduğu belirlendi. Olguların yaş ortalaması 4.22±4.00(dağılım 1-28) bulundu. Tanılara göre 550 olguda (%47.1) zihinsel engel, 438’inde (%37.5) serebral palsi, 32’sinde (%2.7) otizm, 49’unda (%4.2) Down sendromu, 98’inde (%8.4) gelişim geriliği vardı. Bölgeler açısından olguların 335’inin (%28.7) Edirne il merkezinden geldiği ve tüm olguların sadece %14’ünün merkezdeki eğitim programlarına devam ettiği gözlendi. Sonuç: Bu çalışma Merkeze başvuran olguların bölgesel dağılımını vermekle birlikte, devam etme oranının düşük olduğunu göstermiştir. Engelli çocuklar ve aileleri ile ilgili daha ayrıntılı demografik verilerin elde edilmesi, ülke genelinde de engelliler ile çalışmalar açısından önem taşımaktadır.