Yazar "Bitek, Deniz Ezgi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The effect of discharge training and telephone counseling service on patients' functional status and caregiver burden after stroke: A randomized controlled trial(Asean Neurological Assoc, 2023) Bitek, Deniz Ezgi; Erol, OzgulObjective: This study aimed to determine the effect of discharge training and telephone counseling service on patients' functional status and caregiver burden after stroke. Methods: This study was conducted as a randomized controlled trial in 69 stroke patients and their caregivers. Discharge training and telephone counseling were given to the caregivers in the intervention group. Caregivers also received telephone counseling by calling researcher when needed. Information form for participants, Modified Rankin Scale, Barthel Index and The Zarit Caregiver Burden Scale were used for data collection. Pre-tests were applied to the intervention and control groups before discharge. Three months after discharge post-tests were performed for the two groups. Results: Three months after discharge, caregivers' burden was significantly lower in the intervention group compared to the control group. The mean Modified Rankin Scale score of the patients in the intervention group was significantly lower than the control group three months after discharge. Although the mean Barthel Index score of the patients in the intervention group was statistically significant higher than before discharge, but the difference between the groups was not statistically significant. Conclusion: Discharge training and telephone counseling provided to the caregivers of stroke patients reduced the caregiver burden and had a positive effect on the improvement of the functional status of the patients.Öğe İnme sonrası verilen taburculuk eğitimi ve telefonla danışmanlık hizmetinin hastaların fonksiyonel durumlarına ve hasta yakınlarının bakım yüküne etkisi(Trakya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019) Bitek, Deniz Ezgi; Erol, ÖzgülBu araştırma inme sonrası verilen taburculuk eğitimi ve telefonla danışmanlık hizmetinin hastaların fonksiyonel durumlarına ve hasta yakınlarının bakım yüküne etkisinin belirlenmesi amacıyla randomize kontrollü müdahale çalışması olarak yapıldı. Araştırma, Mart 2017 – Nisan 2018 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinin nöroloji biriminde tedavi gören 69 inmeli hasta ve yakınıyla (34 müdahale 35 kontrol grubu) yapıldı. Araştırmada veriler; “Hasta/hasta yakını bilgi formu”, “Barthel İndeksi (BI)”, “ Modifiye Rankin Skalası (mRS)”,”Bakım Verme Yükü Ölçeği” kullanılarak toplandı. Müdahale grubunda yer alan hasta yakınlarına taburculuk eğitimi ve toplamda dört kez (taburculuktan bir hafta sonra, 1.ay, 2.ay ve 3.ayda) telefonla danışmanlık verildi. Hasta yakınlarına, ihtiyaç duyduklarında araştırmacıyı arayarak danışmanlık hizmeti alabilecekleri telefon numarası verildi. Kontrol grubu hasta yakınlarına herhangi bir müdahale uygulanmadı. Taburculuktan üç ay sonra hem kontrol grubuna hem de müdahale grubuna son testler uygulandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, Ki-Kare Testi, Fisher’s Exact Testi ve Bağımsız Gruplarda t Testi, Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon Signed Rank Test kullanıldı. İstatistiksel olarak p<0,05 anlamlı kabul edildi. İnmeli hastanın yakınlarına verilen taburculuk eğitimi ve telefonla danışmanlık hizmetinin hasta yakınlarının bakım verme yükünü azalttığı belirlendi (p<0,05). Müdahale grubundaki hastaların Barthel İndeks puanlarında artma ve Modifiye Rankin Skalası puanlarında azalma olduğu belirlenerek hastaların fonksiyonel durumlarında iyileşme olduğu saptandı (p<0,05). Sonuç olarak; hasta yakınlarının taburculuk sonrasında bakım yükünün azaltılması ve inmeli hastaların fonksiyonel durumlarında iyileşme sağlaması amacıyla taburculuk eğitiminin ve telefonla danışmanlık hizmetinin hemşirelik bakım girişimleri kapsamında uygulanmasını önermekteyiz.Öğe MULTİPL SKLEROZ’ DA ÜÇ SEMPTOM VE HEMŞİRELİK YÖNETİMİ: YORGUNLUK, MESANE PROBLEMLERİ, CİNSELLİK(2019) Dilek, Filiz; Bitek, Deniz Ezgi; Erol, Özgül; Ünsar, SerapMultipl Skleroz genç erişkinleri etkileyerek özürlülüğe yol açan merkezi sinir sisteminin inflamatuar birhastalığıdır. İş gücü kaybına yol açması, sosyal ve ekonomik sorunlara neden olması, yüksek tedavi maliyetleriyleönemli bir halk sağlığı problemidir. Belirti ve bulgular tutulan bölgeye göre ve aynı bireyde ataktan atağa farklılıkgöstermektedir. Hastalığın kontrol altına alınması ve semptom yönetiminde etkin hemşirelik bakımı, eğitim vedanışmalık hizmetleri bireylerin yaşam kalitesini arttırmaktadır. Bu makalede; en sık görülen bireylerin iş-aile vesosyal yaşantısını etkileyen üç semptom yorgunluk, mesane işlev bozuklukları ve cinsel işlev bozukluklarındahemşirelik bakımına yer verilmiştir.Öğe YAŞLI BAKIMI PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAŞLI AYRIMCILIĞINA İLİŞKİN TUTUMLARI VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ(Trakya Üniversitesi, 2023) Bitek, Deniz Ezgi; Dilek, Filiz; Erol, Özgül; Ünsar, SerapAmaç: Bu araştırmanın amacı, yaşlı bakımı programı öğrencilerinin yaşlılara yönelik tutumlarını ve etkileyen faktörleri belirlemektir. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türdeki bu araştırmaya, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında iki farklı devlet üniversitesinin yaşlı bakımı programında öğrenim gören öğrenciler dahil edilmiştir. Çalışma 185 gönüllü öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini içeren “Kişisel Bilgi Formu” ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği" (YATÖ) kullanılarak toplanmıştır. YATÖ’den alınan toplam puan arttıkça yaşlı ayrımcılığına ilişkin olumlu tutum artmaktadır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve ileri istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. İstatistiksel olarak p< 0.05 değeri anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %73.5’i kadın, %64.3’ü 18-20 yaş grubundadır. %54.1’i birinci sınıfta öğrenim görmekte, %38.4’ü normal lise mezunu ve %82.2’si bölümü isteyerek seçtiğini belirtmiştir. Yaşlılık kavramının, öğrencilerin %71.9’unda olumsuz çağrışım yaptığı belirlenmiş olup YATÖ puan ortalamaları 84.62±10.01 olarak bulunmuştur. Mezuniyet sonrası yaşlılarla çalışmak isteyen ve bölümü isteyerek seçen öğrencilerin YATÖ ölçek puan ortalamalarının diğerlerine göre istatistiksel olarak daha yüksek olarak bulunmuştur (p