Yazar "Belli, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'de 2000 yılı sonrası kadınlara yönelik politikalar ve sosyo-ekonomik yansımaları(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Belli, Ali; Boyacıoğlu, Ebru ZümrütSürdürülebilir kalkınma, ekonomi, insan ve çevreye yapılan uzun vadeli yatırımlar ile gerçekleştirilebilir. Beşerî sermaye odaklı politikalar sürdürülebilir kalkınma ve gelişmenin temelidir. Kadınlar toplumun ve beşerî sermayenin yarısını oluşturmaktadır. Kadın ve erkek arasındaki eşitsizliğin giderilmesi ve kadınların işgücüne etkin katılması ile ekonomik büyüme, toplumsal cinsiyet eşitliği ve sürdürülebilir kalkınma sağlanabilir. Bu nedenle gelişmiş ülkeler kadınları her açıdan güçlendirme yönünde önemli kurumsal çalışmalar gerçekleştirmekte ve politikalar uygulamaktadır. Hükümetler tarafından uygulanan bu politikaların etkinliği ile ilgili yapılan çalışmalar ülkelerin sosyo-ekonomik düzeyini yansıtması ve geliştirilecek politikaların belirlenmesi açısından oldukça önemlidir. Bu çalışma ile Türkiye’de 2000 yılı sonrası kadınlara yönelik üretilen politikaların, kadınların sosyal ve ekonomik alanda yer almasına ne ölçüde katkı sağladığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, 2000 yılından itibaren kadınlara yönelik politikaların sosyo-ekonomik yansımaları çeşitli parametreler üzerinden değerlendirilmiştir. Bu çalışma; nitel araştırma yöntemleri ile ikincil kaynaklardan doküman taramaları yapılarak derleme bir çalışma olarak hazırlanmış ve istatistiki veriler üzerinden kurumsal düzenlemelerin etkinliği incelenmiştir. Çalışmada elde edilen veriler ve durum tespiti sonucu, 2000 yılı sonrası Türkiye’de kadınlara yönelik politikaların istihdam, eğitim, siyaset ve toplumsal alanda toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması açısından hedeflenen ölçüde etkili olamadığını tespit edilmiştir.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rolleri Algısı: Kadınlar Kendilerini Nasıl Güçlendirebilir?(2020) Belli, Ali; Aynaci, GüldenToplumda karşılaşılan sosyal statü eşitsizliklerinden kadınlar en çok olumsuz etkilenen kesim olmaktadır. Kadınların toplumda bulunduğu statü ile direk olarak ilgisi olan bu durum, her alanda kadınların insan haklarından yararlanma konusunda, erkeklerle eşit olabilmesine engel olmaktadır. Bu eşitsizliklerin önüne geçilmesi önemlidir. Toplumun geleceğinin önemli bir yapıtaşı olan üniversite öğrencilerinin, toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumlarının hangi yönde olduğunun öğrenilmesi faydalıolacaktır. Böylece üniversitelerde verilen eğitimin içeriğine, toplumsal cinsiyet tutumlarına yönelikolarak eşitlikçi bir bakış açısının yerleşmesinde önemli bir katkıda bulunulacaktır. Çalışmamız Eylül2019- Ocak 2020 tarihleri arasında Trakya Üniversitesi lisans öğrencileri ile yapıldı. Araştırmanınevrenini Türkiye’ deki üniversite öğrencileri, örneklemini Trakya Üniversitesi lisans eğitimi alan 466üniversite öğrencisi oluşturdu. Araştırma kapsamında öğrencilerin sosyodemografik bilgilerini veyaşam tarzlarını değerlendirmek üzere “Kişisel Bilgi Formu” kullanıldı. Kişisel bilgi formunda katılımcılara, toplumsal cinsiyet kavramını bilip bilmedikleri soruldu. Feminizme, miras paylaşımına vekadın- erkek eşitliğine bakış açıları ile ilgili sorular yöneltildi. Öğrencilere ‘’Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği (TCRTÖ)’’ uygulandı. Toplumsal cinsiyete yönelik geleneksel görüşlere sahip olanlisans öğrencilerinin olması, üniversitelerin eğitim süreçlerinde, çağı yakalama hedefini tam anlamıylagerçekleştiremediğini göstermesi bakımından düşündürücüdür. Bununla birlikte, hem sorunların hemçözümlerin kökeninde toplumsal dinamiklerin bulunduğu hatırlanmalıdır. Toplumsal değişimin birsüreç olduğu, çağdaş medeniyet seviyesinde ilerlemeyi sürdürmek için, gençlerden başlamak gerekliliğide alınacak önlem ve önerilerin ilk aşamasıdır.