Yazar "Bayrakdar, Uygar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anti Ayrımcı Programların Okul Öncesi Sınıflarda Uygulanmasının Avantaj ve Sınırlılıkları(Trakya Üniversitesi, 2020) Bayrakdar, Uygar; Akman, BerrinBu çalışmada Anti Ayrımcı ve Çok Kültürlü eğitimin ne olduğu, alan yazında nasıl tanımlandığı, Anti Ayrımcı Programların ön koşullarının ne olduğu, hangi bileşenlerden oluştuğu, neleri hedeflediği ve hangi paydaşlardan yararlandığı yer almaktadır. Ayrıca Anti Ayrımcı Programlarda yer alan kişilerin ve uzmanların rol ve sorumluluklarının ne olduğu, bu programlar uygulanırken nelere dikkat edilmesi gerektiği açıklanmıştır. Bunların yanı sıra “Anti Ayrımcı Programların” okulöncesi sınıflarda uygulanmasının yarattığı avantajlar ve sınırlılıkları alan yazında yer alan görüşlere göre derlenmiş ve yorumlanmıştır. “Anti Ayrımcı Programların” okulöncesi sınıflarda uygulanmasının yarattığı avantajların ortak yönü olarak eğitim ortamlarında kültürel ve bireysel farklılıkların temsilinin artıyor olması ve buna bağlı olarak eğitim öğretim sürecinde hem sosyal hem akademik çıktıların olumlu etkilenmesi olarak görülebilir. “Anti Ayrımcı Programların” okulöncesi sınıflarda uygulanmasının yarattığı dezavantajların ise alan yazına göre daha çok içerik, materyal, süre ve bilinç eksikliği ekseninde yer aldığını söyleyebiliriz.Öğe İşitme engelliler ilkokul ve ortaokullarında bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretim amaçlı kullanımının incelenmesi(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Bayrakdar, Uygar; Çuhadar, CemTeknoloji günümüz dünyasında her alanda insanlık adına pek çok girişim imkânı ve kolaylık getirmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim öğretim süreçlerine katkısını esneklik, tasarruf, verimlilik, bireysellik, görsellik vb. şeklinde sıralayabiliriz. Özellikle işitme engellilerin eğitim öğretim sürecinde ihtiyaç duyduğu başlıca özelliklerin eğitimin bireysel farklılıklara göre planlanması ve doğru teknik ile sunulan görsellik olduğunu düşünecek olursak bilgi ve iletişim teknolojilerinin doğru kullanıldığı takdirde işitme engelliler için hayati bir imkânı sağlama potansiyeline sahip olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu araştırma İşitme Engelliler İlkokul ve Ortaokulunda Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin nasıl kullanıldığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Edirne ili Şehit Öğretmen Adnan Tunca İşitme Engelliler İlkokul ve Ortaokulunda öğrenim gören 40 öğrenci ve 15 öğretmen katılımcı olarak yer almıştır. Araştırma çalışılan konunun özelliği ve amacı doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak desenlenmiştir. Verilerin geçerlik ve güvenirliğini arttırmak için birden fazla veri toplama aracı ile veri toplanarak veri çeşitlemesi yoluna gidilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre bilgi ve iletişim teknolojileri işitme engelliler ilkokul ve ortaokulu öğretim sürecinde öğretmenlerin tercih ettiği başlıca öğretimsel araçlardır. Ayrıca öğretmenler Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ders sunumunu kolaylaştırdığını ve öğrencilerin motivasyonlarının arttırdığını belirtmiştir. Teknik donanımların eski olması ve öğrencilerin bilgisayarı oyun aracı olarak görmesi başlıca sorun olarak görülmektedir. Öğrenciler ayrıca bilgisayarı ders çalışmak için kullanmadıklarını ifade etmişlerdir. İşitme engellilere yönelik bir müfredat oluşturulması ve müfredat dâhilinde teknolojik içerik üretilmesi en temel öneri olarak öğretmen görüşmelerinden elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar bilgi ve iletişim teknolojilerinin işitme engellilerin eğitiminde bilinçli kullanılması konusunda katkı sağlayacaktır.Öğe İşitme Engelliler Okullarında Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğretim lı Kullanımının İncelenmesin 1(2015) Bayrakdar, Uygar; Çuhadar, CemBu çalışma, işitme engelliler ilkokul ve ortaokullarında bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretim amaçlı kullanımının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Durum çalışması olarak desenlenen araştırmanın örneklemini, 2013-2014 öğretim yılında Marmara bölgesinde yer alan bir İşitme Engelliler İlkokul ve Ortaokulu'nda öğrenim gören 40 öğrenci ve 15 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, gözlemler, yarı yapılandırılmış görüşmeler, yansıtıcı günlükler gibi nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan veri toplama araçları ile elde edilmiştir. Araştırmanın geçerlik ve güvenirliğini sağlamaya yönelik veri çeşitlemesi gibi stratejilere başvurulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz ve içerik analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Bulgulara göre, bilgi ve iletişim teknolojileri işitme engelli öğrencilere yönelik ders sunumunu kolaylaştıran ve öğrencilerin motivasyonlarının arttıran araçlardır. Teknolojik altyapının güncel olmaması ve öğrencilerin bilgisayarı oyun aracı olarak görmesi başlıca sorun olarak gösterilmektedir. Çalışma sonunda işitme engellilere yönelik öğretim programı çerçevesinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik içerik üretilmesi en temel öneri olarak öne çıkmıştır. Elde edilen sonuçların bilgi ve iletişim teknolojilerinin işitme engellilerin eğitiminde doğru ve bilinçli kullanılması konusunda katkı sağlayacağı düşünülmektedir.