Yazar "Altaş, Dilek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dünyadaki en önemli sorun algısının optimal ölçeklemeli çok değişkenli istatistiksel yöntemler ile incelenmesi(2013) Altaş, Dilek; Giray, SelayBu çalışmada dünyanın en önemli sorunu algısının bireylerin sosyo-demografik özelliklerine göre değişip değişmediği, değişiyorsa aralarındaki ilişki yapısı Optimal Ölçeklemeli çok değişkenli analiz teknikleri yardımıyla incelenmiştir. Çalışmada World Values Survey (WVS) 2008 verileri kullanılmış, öncelikle dünyadaki en önemli problem konusundaki düşünceler konusunda etkili olan sosyo-demografik değişkenler Kategorik Regresyon ile belirlenmiş, ardından kategoriler arasındaki ilişkiler Homojenlik Analizi grafiği yardımıyla yorumlanmıştır. Uygulanan analizler sonucunda; gelir düzeyinin orta ve üstü düzeyde olması durumunda eğitim ve çevreye atfedilen önemin artabildiği; yaş itibarı ile genç-orta yaş grubunun eğitim sorununu diğer yaş gruplarına kıyasla daha çok önemsediği; çevre kirliliği konusunda ise özellikle yüksek eğitim grubunda yer alanların diğer bireylere nazaran daha duyarlı olduğu bulgularına ulaşılmıştır.Öğe Karar Ağaçları ve Yapay Sinir Ağlarının Sınıflandırma Performanslarının Karşılaştırılması(Trakya Üniversitesi, 2012) Altaş, Dilek; Gülpınar, VildanThe traditional statistics method is frequently used in classification problems. However data mining techniques draw more attention day by day because they do not have any assumption and their classification performance is determined to be stronger via many researches. In this study the Decision Trees and Artificial Neural Networks data mining techniques will be introduced and the classification performances of these methods will be compared with application sample. In the application 9 macroeconomic variable data of member and candidate states of the European Union (EU) have been used. The aim of the application is to determine whether the factor of ‘increasing the economical development level’ is effective or not and if it is which variables are more important. The data have been analyzed via machine training package program of WEKA. C4.5 algorithm has been used for KA analysis whereas Multilayer Perceptrons have been used for YSA analysis.Öğe Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma(2005) Altaş, Dilek; Korkut, Özgür İlyas; Akyol, AyşeBu çalışma, bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenleri ile şirket performansı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Daha spesifik olarak araştırmanın amacı, bütünleşik pazarlama iletişimi ve Türkiye İçecek Sektörü’ndeki uygulamalarını ampirik olarak test etmek ve bütünleşik pazarlama iletişimine bağlı olabilecek marka değeri ve şirket performansını değerlendirmektir. Bütünleşik pazarlama iletişimi ile şirket performansı arasındaki ilişkiyi incelemek için iki aşamalı bir araştırma tasarlanmış ve içecek sektöründe uygulanmıştır. Birinci aşamada, kavramın ve kavrama yönelik temel niteliklerin daha iyi anlaşılabilmesi için keşfedici bir araştırma yürütülmüştür. İkinci aşamada ise, Reid (2002) tarafından geliştirilmiş olan ölçek ile hipotezler test edilmiştir. Veriler, anket formu kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Çoklu Regresyon analizi sonuçlarına göre, bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenlerinin şirket performansı ve marka değeri üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur.Öğe Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2005) Korkut, Özgür İlyas; Akyol, Ayşe; Altaş, DilekThis research documents a study of the components of integrated marketing communications associated with company performance. In particular, the research objective is to examine empirically the integrated marketing communications and its successful implementation in Turkish Beverage Comapanies as evidenced by successful company performance and brand equity, and to investigate variations in company performance which may be related to integrated marketing communications. In order to explore the relationship between integrated marketing communications and company performance, a two phase research design was adopted and conducted in Turkish Beverage Industry. First an exploratory phase was conducted in order to gain a clearer understanding of key issues. Second, Reid (2002) scale was used to test the hypothesis. Data generation was achieved through face to face interviews with a structered questionnaire. Regression analysis found a significant effect of the level of integrated marketing communications on the company performance and brand equity.