Yazar "Akyol, Ayşe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 17 / 17
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Analysis of Business Performance Attributable to Supply Chain Management Implementation(2008) Ciravoğlu, Güzin; Akyol, AyşeÖzet: Bu araştırmanın amacı,Trakya bölgesindeki ilaç sektöründe Tedarik Zinciri Yönetimi uygulamalarının incelenmesi ve bu uygulamalarin şirket performansı üzerine olan etkilerinin ampirik olarak analiz edilmesidir, ilk olarak keşfedici araştırma uygulanmış, daha sonra hipotezleri test etmek için Lee vd. [1] tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Her iki aşama için ana kütle ve örnek kütle "Eczacilar Odası"na üyeler arasından seçilmiştir. Veriler posta yoluyla anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Veriler SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tedarik zinciri yönetimi uygulamaları ve şirket performansı arasında ilişki vardır ve ilaç sektöründe tedarik zinciri yönetimi uygulamaları düzeyi, şirket performansına etki etmektedir.Öğe E-Commerce and Security(2005) Akyol, Ayşe; Ertaul, LeventMüşteriler doğrudan iletişim kurmak, onların kişisel istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için e-ticaret, şirketler tarafından kullanılan önemli bir araç haline gelmiştir. E-ticaret ve önemi hızla artmasına rağmen, gerçek potansiyelinin oldukça gerisindedir. Bu yavaş gelişimin en önemli nedeni "güvenlik"tir. E-ticaretin başarısı büyük ölçüde müşterilerin ilgi ve güvenine bağlı olacaktır. Güvenlik kolay bir sorun değildir ve kesin çözümleri de yoktur. Her zaman, şirket varlıklarını korumaya çalışan insanlar ile bunları yenmeye çalışan insanlar arasında bir mücadele olacaktır ve bu bitmeyen bir hikaye olacaktır. Bu makalede doğrudan pazarlama, online pazarlama ve e-ticaret tanımlanmış; güvenlik konuları belirtilmiş; varolan güvenlik teknolojileri incelenmiş ve makale e-ticarette gerçekleştirilebilecek güvenlik hakkında genel bir değerlendirme ile tamamlanmıştır.Öğe Endüstriyel Alıcıların Satın Alma Sürecinde Yararlandıkları Bilgi Kaynakları ve Kobi’ler Üzerine Bir Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2017) Özçelik, Coşkun; Akyol, AyşeEndüstriyel sektörde yer alan üretim, perakende ve hizmet alanlarındaki Kobi’ler, alıcıların eğilimlerini bilmeli ve stratejilerini bunlara göre oluşturmalıdırlar. Bunun yanında alıcıların onlara nasıl ulaştıklarını bilmeleri, Kobi’lerin reklam ve tutundurma harcamalarını daha doğru yapmalarını sağlayacaktır. Çalışmada araştırmanın amacına uygun olarak açıklayıcı araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmayı sınırlayan zaman, para ve iş gücü nedeniyle örneklemin kolay ulaşılabilir ve uygulama yapılabilir birimlerden seçmek için kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Toplam 124 işletmeye uygulanan anket formunda W.A. Dempsey’in 1978’de kullandığı, 20 maddeden oluşan satıcı özellikleri ölçeği ve 15 maddeden oluşan bilgi kaynakları ölçeği kullanılmıştır. Anketler yüz yüze görüşme yolu ile elde edilmiştir. Ölçekler öncelikle faktör analizinden geçirilmiş ve satıcı özellikleri ölçeği 5, bilgi kaynakları ölçeği de 3 faktöre indirgenmiştir Daha sonra bu iki ölçek arasındaki ilişkinin araştırılması için, ortaya çıkan bu faktörler ile kanonik korelasyon analizi uygulanmıştırÖğe FARKLI REKLAM İÇERİĞİNE MARUZ KALAN DENEKLERİN İŞLEVSEL, BİLİŞSEL VE GENETİK YANITLARI ÜZERİNDEN REKLAM ETKİNLİĞİNİN ANALİZİ(2020) Akyol, Ayşe; Doğanlar, Oğuzhan; Karadağ, Çetin Hakan; Doğanlar, Zeynep Banu; Akdoğan, ÇağatayReklam harcamalarının yıllık yarım trilyon doları aşması, reklam etkinliği konusunda yapılançalışmaların önemini de artırmaktadır. Reklam etkinliği ile ilgili yapılan araştırmalarincelendiğinde kan dokusu ve genetik üzerine bir çalışmanın yapılmadığı görülmekteve bu durum çalışmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Söz konusu çalışmada reklametkinliği laboratuvar deneylerinden elde edilecek genetik yanıtlar ile değerlendirilerek,moleküler temelli biyolojik bir metodun geliştirilmesi amaçlanmıştır. Pozitif kontrol vedeney gruplarına yaklaşık 80 dakikalık bir film izletilmiş, ayrıca deney gruplarına filmarasında 90 saniyelik bir reklam filmi izletilmiştir. Genetik yanıtlar için katılımcılardanfilm öncesinde ve reklamın gösteriminden 2 saat sonra kan örnekleri alınmış, bu kanlarRibo Nükleik Asit (RNA) izolasyonu yapılarak Complementary Deoksiribo Nükleik Asit(cDNA) elde edilmiştir. Sonrasında her bir katılımcının gen ekspresyon değerleri hesaplanmıştır.Yapılan analizler sonucunda araştırmada kullanılan genlerin, reklamı seyredenve seyretmeyen grupları birbirinden ayırabildiği gibi, iki farklı reklamı seyreden gruplarıda birbirinden ayırabildiği görülmektedir.Öğe FARKLI REKLAM İÇERİĞİNE MARUZ KALAN DENEKLERİN İŞLEVSEL, BİLİŞSEL VE GENETİK YANITLARI ÜZERİNDEN REKLAM ETKİNLİĞİNİN ANALİZİNE KEŞİFSEL BİR YAKLAŞIM(2019) Akdoğan, Çağatay; Akyol, Ayşe2018 yılında dünya genelinde reklam harcamalarının 550 milyar doları aşması beklenmektedir. Yapılan bu reklamların ne kadar etkili olup olmadığı ise oldukça önem arz etmektedir. Reklam etkinliğinin ölçülmesinde kullanılan geleneksel ve deneysel yöntemlerin eksik yönleri ve getirilen eleştiriler nedeniyle pazarlama araştırması, insan zihnininmekanizmasını sözel ve davranışsal ölçütlerden daha derin ve kapsamlı yansıtacak yeniyöntemlere ihtiyaç duymaktadır. Genetik verilerin analiz edilmesine olanak sunan teknolojik gelişmeler neticesinde metabolizmada gerçekleşen çok küçük ve anlık değişiklilerinölçülebilmesi, ayrıca yakın zamanda bellek ile ilgili genlerin ortaya çıkarılmasına ilişkinçalışmaların artması, bu çalışmanın çıkış noktası olmuştur. Bu makale, reklam etkinliğinindeğerlendirilmesinde geleneksel ve deneysel yöntemlerin yanında, laboratuvar deneylerinin kullanılmasıyla elde edilecek genetik ve moleküler yanıtlara yönelik araştırmalaradoğru keşifsel bir yaklaşım sunması bakımından bir ilk olacaktır. Bu da sosyal bilimleralanında (tıbbi bilimler de dâhil olmak üzere) tamamen farklı çalışmaların gerçekleşmesianlamına gelecek ve özgün bir materyal ortaya çıkarılacaktır. Bu nedenle bu makaledeönce reklam etkinliğinin ölçülmesinde kullanılan işlevsel ve bilişsel yanıtlara yönelikyapılmış deneysel ampirik araştırmalar açıklanacak, geleneksel ve deneysel yöntemlerineksik yönleri ve bu yöntemlere getirilen eleştiriler ele alınacaktır. Bunun yanında yenibir yöntem olarak bellek ve gen ilişkisi kapsamında gen ekspresyonu ile reklam etkinliğianalizi değerlendirilerek moleküler temelli araştırmalara doğru bir yaklaşım önerilecektir.Öğe İçsel Markalamanın Marka Vatandaşlık Davranışı ve İşte Kalma Niyeti Üzerine Etkileri: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2021) Güdük, Tanju; Akdoğan, Çağatay; Akyol, AyşeInternal branding, which asserts that the employees who accept brand promise, values and characteristics can better present the brand to the external customer, has emerged as a marketing element that has gained importance in recent years. Thanks to the internal branding that takes place in the literature with the importance of internal marketing, enterprises gain competitive advantage in today's market conditions and increase employess loyalty to the company by identifying with the brand. The main purpose of this study is to examine the relationship between internal branding and brand citizenship behavior and intent to stay, and also to reveal the relationship between internal motivation and these variables. Within the scope of the research, 470 five-star accommodation establishment employees have been reached in order to evaluate their internal branding activities in five-star accommodation establishments in the Marmara Region, and the data obtained were analyzed with the structural equation model. As a result of the analysis, it is seen that internal branding elements have a positive effect on brand citizenship behavior and intention to stay. In addition, there is a positive relationship between internal motivation and brand citizenship behavior and intention to stay.Öğe İlişki Pazarlaması Bileşenlerinin Şirket Performansı Üzerindeki Etkileri: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma(2006) Akyol, Ayşe; Küçükkancabaş, Selin; Ataman, Berk M.Özet: Bu çalışmada, ilişki pazarlaması bileşenleri ile şirket performansı arasındaki ilişki incelenmektedir. Daha spesifik olarak araştırmanın amacı, ilişki pazarlaması ve Türkiye İçecek Sektörü'ndeki uygulamalarının ampirik olarak test edilmesi ve ilişki pazarlaması bileşenleri ile şirket performansı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. İlişki pazarlaması ile şirket performansı arasındaki ilişkiyi incelemek için iki aşamalı bir araştırma tasarlanmış ve içecek sektöründe uygulanmıştır. Birinci aşamada, temel unsurların daha iyi anlaşılabilmesi için keşfedici bir araştırma yürütülmüştür. İkinci aşamada ise, Sin v.d. (2002) tarafından geliştirilmiş olan ölçek ile hipotezler test edilmiştir. Verilerin test edilebilmesi için iki ölçek kullanılmıştır. Bunlardan ilki ilişki pazarlaması ölçeği diğeri ise performans ölçeğidir. Ankette yer alan bazı değişkenler ise kontrol değişkeni olarak analizlere dahil edilmişlerdir. Bunlar, şirket türleri, çalışan sayılan ve şirketlerin yıllık satışları (milyar TL). Veriler anket formu kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Çoklu Regresyon analizi sonuçlarına göre, ilişki pazarlaması bileşenlerinin şirket performansı üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur.Öğe Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma(2005) Altaş, Dilek; Korkut, Özgür İlyas; Akyol, AyşeBu çalışma, bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenleri ile şirket performansı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Daha spesifik olarak araştırmanın amacı, bütünleşik pazarlama iletişimi ve Türkiye İçecek Sektörü’ndeki uygulamalarını ampirik olarak test etmek ve bütünleşik pazarlama iletişimine bağlı olabilecek marka değeri ve şirket performansını değerlendirmektir. Bütünleşik pazarlama iletişimi ile şirket performansı arasındaki ilişkiyi incelemek için iki aşamalı bir araştırma tasarlanmış ve içecek sektöründe uygulanmıştır. Birinci aşamada, kavramın ve kavrama yönelik temel niteliklerin daha iyi anlaşılabilmesi için keşfedici bir araştırma yürütülmüştür. İkinci aşamada ise, Reid (2002) tarafından geliştirilmiş olan ölçek ile hipotezler test edilmiştir. Veriler, anket formu kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Çoklu Regresyon analizi sonuçlarına göre, bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenlerinin şirket performansı ve marka değeri üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur.Öğe Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2005) Korkut, Özgür İlyas; Akyol, Ayşe; Altaş, DilekThis research documents a study of the components of integrated marketing communications associated with company performance. In particular, the research objective is to examine empirically the integrated marketing communications and its successful implementation in Turkish Beverage Comapanies as evidenced by successful company performance and brand equity, and to investigate variations in company performance which may be related to integrated marketing communications. In order to explore the relationship between integrated marketing communications and company performance, a two phase research design was adopted and conducted in Turkish Beverage Industry. First an exploratory phase was conducted in order to gain a clearer understanding of key issues. Second, Reid (2002) scale was used to test the hypothesis. Data generation was achieved through face to face interviews with a structered questionnaire. Regression analysis found a significant effect of the level of integrated marketing communications on the company performance and brand equity.Öğe MARKETING HIGHER EDUCATION IN TURKEY: A MULTIDIMENSIONAL SCALING (MDS) ANALYSIS APPROACH(2014) Akyol, Ayşe; Açar, Nimet; Küçükkancabaş, Selin EsenÜniversiteler rekabet ortamında etkilerini sürdürebilmek ve daha fazla pazara nüfus edebilmek amacıyla, pazarlama stratejilerini etkili ve dikkatli bir şekilde kullanmalıdırlar. Burada varsayım, vakıf üniversitelerinin pazardan pay elde etmek için pazarlama stratejilerini uyguladıkları ve bu yolla tüketici tercihlerine etki ettikleridir. Bu noktadan hareketle; bu araştırmanın amacı vakıf üniversitelerinin pazarlama faaliyetlerini belirlemek ve tüketicilerin bu faaliyetlere yaklaşımlarını ortaya koymaktır. Bu çalışmada Türk öğrenciler tarafından belirlenen farklı üniversitelerin nasıl algılandığı çok boyutlu ölçeklendirme (MDS)yöntemi ile incelenmiştir. Öğrencilerden, üniversitelerin birbirine yakınlığı ile ilgili veri toplandıktan sonra, çok boyutlu ölçeklendirme tekniği kullanılarak üniversitelerin algısal haritasına ulaşılmıştır. Farklı bazı teknikler kullanılarak ise MDS sonucu ortaya çıkan boyutlara anlamlı isimler verilmiş ve ideal üniversite noktası bulunmuştur. Çalışmanın sonucunda, bireyler tarafından Bilkent Üniversitesi ideal üniversite olarak belirlenmiştir. Bilkent üniversitesi diğer üniversiteler ile karşılaştırıldığında; konumu, iş olanakları ve tesislerinde de üstün bulunmuştur. Bu demek oluyor ki, İdeal bir üniversite olabilmek için bu özelliklere sahip olunması gerekmektedir.Öğe Materyalist değerlerin bilişssel satın alma ve satın alma sonrası davranışa etkisi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Yılmaztürk, Yasin; Akyol, AyşeMaddi nesnelerin önemli ve değerli olduğu inancını ifade eden materyalizm, bireylerin veya grupların maddi varlıklara ne derece önem verdiğini göstermektedir. İnsanlar, maddi varlıklar onlar için önemliyse yüksek materyalist davranışlar, önemsiz ise düşük materyalist davranışlar sergilemektedir. Materyalizmde tüketici davranışı, pazarlama, psikoloji, ekonomi, reklamcılık ve sosyal bilimler gibi çeşitli bilim alanlarını kapsayan çok yönlü bir olgu olarak kabul edilmektedir. Günümüzde materyalist değerler, bilişsel satın alma ve satın alma sonrası davranış kavramları tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında göz ardı edilemez bir odak noktasına sahiptir. Bu kavramlar aralarındaki ilişki ve karşılıklı olarak etkiye sahip olmaları nedeniyle önemlilik göstermektedir. Araştırmanın ana amacı, materyalist değerlerin bilişsel satın alma ve satın alma sonrası davranışa etkisini incelemektir. Araştırma kapsamında materyalist değerler, bilişsel satın alma ve satın alma sonrası davranış ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma Edirne, Tekirdağ ve Kırklareli illerindeki 1034 tüketiciyi kapsamaktadır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 ve Yapısal eşitlik modeli kapsamında AMOS 24 istatistik programında analiz edilmiştir. Bulgular incelendiğinde, materyalist değerler ölçeğinin alt boyutlarını oluşturan başarı, merkeziyet ve mutluluk değişkenlerinin, bilişsel satın alma ölçeği alt boyutlarından rasyonellik değişkenine doğrudan etkisi bulunmuştur. Materyalist değerler ölçeğinin alt boyutlarından başarı ve merkeziyet değişkenlerinin, satın alma sonrası bilişsel uyumsuzluk ölçeği alt boyutlarından olan satın alma bilgeliği ve anlaşma üzerinde endişe değişkenlerine doğrudan etkisi bulunmuştur.Öğe The Mediation Role Of Brand Preference On The Relationship Between Consumer-Based Brand Equity And Word Of Mouth Marketing(2016) Akyol, Ayşe; Yıldız, ErkanThe most important asset needed to achieve the competitive advantage is having a strong brand equity. In this study, the relations between the dimensions of consumerbased brand equity and those of word of mouth marketing were analysed. In addition, the mediating role of the brand preference was checked. The sample consisted of 1000 people living in Istanbul, Ankara, and Izmir. The sampling method used was quota sampling. In the conclusions of this study, it was observed that: there are effects of brand awareness and brand association dimensions on the negative word of mouth marketing, perceived quality on the positive and negative word of mouth marketing, and brand loyalty on the positive word of mouth marketing. Brand preference has a partial mediation role in the relations between the perceived quality dimension of consumerbased brand equity and the dimensions of positive and negative word of mouth marketing.Öğe Online Tüketici Yorumlarına Ait Genel Tutum ile Ağızdan Ağıza Pazarlama Arasındaki İlişki(Trakya Üniversitesi, 2016) Akdoğan, Çağatay; Akyol, AyşeAlthough previous researchs revealed that consumers affect each other through word of mouth marketing (WOMM), there are not enough researchs on online reviews as a new environment with the development of the internet efficiency and its impact on the. For this purpose the relationship between the general attitude toward the online consumer review and the dimensions of WOMM -positive and negative WOMMhas been investigated. Moreover, the mediating role of intention of buying on the this relationship has been evaluated. The participants were selected by quota sampling method and 500 students were selected from Trakya University. The data were collected at the same point of time (cross-sectional data) and the survey consisted of 43 questions. The data collected were analyzed by using SPSS STATISTIC and AMOS 21 programs. As a result of this research, it is found that there’s a significant relationship between general attitudes toward online consumer reviews and positive WOMM. However, a significant relationship between the general attitude toward online consumer reviews and negative WOMM could not be identified. It has been concluded that intention of buying has a mediating role on the relationship of general attitude toward online consumer reviews and positive WOMMÖğe The relationship between organizational culture types and occupational pressure variables: A research on female employees in the Turkish manufacturing industry(2010) Akyol, Ayşe; Özkanlı, Özlem; Güler, Seyhan BilirBu çalışmada örgüt kültürü, cinsiyet ve cinsiyet ayrımcılığı açıklanmıştır. Çalışmanın temel iddiası kültürel değerlerin cinsiyet ve cinsiyet ayrımcılığı üzerinde önemli etkiye sahip olduğudur. Çalışmanın ana amacı orgüt kültürünün kadın çalışanlardaki iş baskısı üzerindeki etkisinin ve örgüt kültürü ile mesleki baskı değişkenleri arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır.Araştırma Türk imalat sanayiinde gerçekleştirilmiştir. Hipotezlerin testinde örgüt kültürü ölçeği kullanılmıştır. Bu aşama, örnek büyüklüğü olan 384 şirketten geri dönen 236’sından alınan veriler ile gerçekleştirilmiştir. Soru formları ile alınan veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Bulgular ölçeğin güvenilir ve geçerli olduğunu göstermektedir. Ölçeğin çokboyutluluğu sayesinde örgüt kültürü ile iş baskısı arasındaki ilişki test edilebilinmiştir.Öğe A Review of Empirical Studies on Market Orientation-Firm Performance Relationship and a Scale for Assesing Export Market Orientation(2002) Akyol, AyşeLiterature bakildiginda, pazar oryantasyonu kavrami ve onun sirket performansina olumlu etkisinin son otuz yildir literaturde yer aldigi gorulmektedir. Ancak ampirik bir arastirma icin gerekli pazar oryantasyonu olcekleri 1990 yilina kadar gelistirilmediginden, pazar oryantasyonu ile performans arasindaki iliskiyi ampirik olarak incelemek ancak 1990'li yillarda olceklerin gelistirilmeye baslamasi ile mumkun olmustur. 1990 yilinda Kohli ve Jaworski ile ayrica Narver ve Slater tarafindan gelistirilmis olceklerden sonra daha baska alternatif olcekler de gelistirilmis, ve pazar oryantasyonu ile sirket performansi arasinda oldugu tahmin edilen iliski, ampirik olarak da incelenmeye baslanmistir. Artik pazarlama disiplini, sadece pazar oryantasyonu kavramini tanimlamak degil, fakat ayrica performansa etkisi uzerine ampirik arastirmalara devam etmektedir. Dolayisiyla bu makale, pazar oryantasyonu ile performans arasindaki iliskinin literaturde yer alan teorik temellerini incelemekte ve 1990-2000 yillari arasinda gerceklestirilmis olan 28 ampirik arastirmanin bir ozetini sunmaktadir. Ayrica, sirketlerin ihracat pazar oryantasyonu ve buna bagli olarak ihracat performansinin arttirilmasi icin kullanilabilecek anahtar konulari ozetleyen tablolar verilmektedir.Öğe Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2004) Akyol, Ayşe; Azabağaoğlu, M. Ömer; Özay, AysuThe highly competitive environment of marketing alcoholic drinks in the international arena is changing the face of the wineries and their wine marketing strategies. Wine industry has not been considered very important untill recent years but its importance is now increasing. Since currently wine industry is on the upward trend in Turkey as well as in the world, it was decided to examine this industry in details. This article is examining marketing strategies and practices in wine industry in terms of marketing mix elements. To do this, industry’s general structure and marketing practices in wine companies have been evaluated. In order to understand general structure of wine industry, secondary data have been used.Öğe Türkiye’de Yükseköğretimin Pazarlanması: Çok Boyutlu Ölçeklendirme (Mds) Analizi ile İncelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2014) Açar, Nimet; Akyol, Ayşe; Küçükkancabaş Esen, SelinUniversities should use marketing strategies efficiently and carefully to sustain their effect in the competition atmosphere and to enlarge their market. The theory here is that, private universities apply marketing strategies to have market share and they affect consumers’ preferences. In this sense, aim of the study is to determine marketing activities of private universities and explain responses of consumers towards these activities. In this study it is tried to shed light on how Turkish students perceive different universities by the use of a particular MDS algorithm known as ALSCAL and a number of complementary methods PROFIT (to attribute meaning MDS dimensions) and PREFMAP (to find the ideal point/vector in the same MDS space). As a result of the study, Bilkent University is the most likely one to be the ideal university for the individuals. This university is also superior specially in location, job opportunities, facilities comparing to other universities. This means that, in order to be the ideal university for people, it is necessary to take such features into consideration