Yazar "Akova, Mine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaöğretim öğrencilerinin şiddetin nedenleri ve önlenmesine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Edirne ili örneği)(Trakya Üniversitesi, 2019) Akova, Mine; Yiğit, BirolBu araştırmanın amacı; Edirne ilindeki ortaöğretim öğrencilerinin şiddetin nedenleri ve önlenmesine ilişkin görüşlerini incelemektir. Tarama modelinde tasarlanan araştırmada çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Edirne'de fen lisesi, sosyal bilimler lisesi ve anadolu lisesinde öğrenim göre 540 öğrenci oluşturmuştur. Uygulama ile 500 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmada öğrenci görüşlerinin cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, ailedeki kişi sayısı, kardeş sayısı, anne-baba öğrenim durumları, ailenin aylık gelir durumu, günlük televizyon izleme süresi, televizyonda en çok izlenilen program türü ve interneti kullanma amacı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak Akova, Yiğit ve Ergin (2019) tarafından ortaokul ve daha üst düzeylerdeki öğrencilere uygulanmak üzere hazırlanan ve geçerlik-güvenirlik çalışmaları yapılan ölçek kullanılmıştır. Ölçek 5'li likert tipi 31 sorudan ve 6 faktörden oluşmuştur.Elde edilen veriler SPSS analiz programı ile analiz edilmiştir. Ayrıca araştırmanın bağımsız değişken verileri öğrencinin ve ailesinin demografik özelliklerini saptamaya yönelik 11 soruluk anket ile toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre, şiddete en çok psikolojik kaynaklı nedenler yol açarken medya kaynaklı nedenler daha az etki etmektedir. Şiddetin önlenmesinde ise, en önemli görev aileye, okula ve medyaya düşmektedir.