Yazar "Akal, Dinçer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe EDİRNE İKLİM ŞARTLARINDA ÇEVRE SICAKLIĞI VE RÜZGAR HIZININ POLİKRİSTAL FOTOVOLTAİK PANEL ÇIKIŞ GÜCÜNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ(2022) Akal, Dinçer; Akan, Ahmet ErhanBu çalışmada, Edirne ilinde kurulu bir polikristal fotovoltaik panelli güneş enerjisi sisteminin performansının çevre sıcaklığı ve rüzgar hızı ile değişimi araştırılarak, bu unsurların fotovoltaik sistem performansı üzerine etkileri incelenmiştir. Bu amaçla 1 Ağustos – 30 Eylül 2020 tarihleri arasında yapılan deneyde kullanılan sensörler aracılığı ile ölçülen iklimsel veriler ile panel çıkış gücü ve akım değerleri, sisteme bağlı bulunan Arduino Mega mikro işlemci karttaki yazılım vasıtasıyla hafıza kartına (SD kart) 10 dakika aralıklarla aktarılması sonucu elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, ortam sıcaklığındaki artışın fotovoltaik panellerin sıcaklığını arttırdığı, güneş radyasyonu miktarının ise üretilen elektriği doğru oranda etkilediği tespit edilmiştir. Fotovoltaik panel performansına rüzgâr hızının etkileri değerlendirildiğinde ise, rüzgâr hızının artan değerlerinde panel sıcaklıklarının düştüğü tespit edilmiş, fakat incelenen bölge için belirlenen nominal rüzgar hızlarının sayısının çok düşük değerlerde olduğu bu sebeple panellerin soğutulmasında rüzgarın direkt soğutucu olarak kullanılmasının yetersiz olacağı, panellerin soğutulması için yardımcı soğutma sistemlerinin kullanılması durumunda panellerin çıkış gücünün artacağı sonucuna varılmıştır.Öğe Investigation of the Effects of Using Low Sulfur and Rural Diesel as Diesel Fuel in Tractors on Engine/emissions(2022) Akal, DinçerEnergy is one of the main factors that ensure the formation of production, development, and economic conditions between countries. Although fossil fuels pose some problems in terms of the environment and human health, they still have great use in meeting the energy demand in the world. Although there are many studies on alternative fuels in today's conditions, diesel engines are more preferred by the countries in heavy-duty vehicles (construction machines, tractors, and combine harvesters) operating in all kinds of commercial and land conditions that are used in transportation. Diesel engines are more preferred in developing countries due to their high torque and low fuel consumption. For this reason, efficiency, operating parameters, and reducing the environmental emissions of diesel engines used in our country are important. Since agriculture is one of the most important fields of activity in our country, in this study, the engine's characteristics and the effects on the exhaust emissions of the rural diesel used in the tractor and the low-sulfur diesel fuel were experimentally investigated. The maximum torque (1400rpm) used during the field plow of the tractor, which is available in Çerkezköy Hattat Tractor Factory R&D Center, and the maximum power (2100rpm) under other driving conditions were tested with both diesel fuels. When the results of the experiments were compared, it was seen that higher torque and power were obtained with the use of low sulfur diesel fuel, while harmful exhaust emissions were lower than rural diesel fuel. However, when the engine's fuel consumption is compared, it has been determined that rural diesel is consumed less than low sulfur diesel.Öğe Investigation of the Effects of Using Plastic Instead of Aluminum in Tractor Engines, Intercooler Tanks on Engine Performance(2022) Akan, Ahmet Erhan; Akal, DinçerIn recent years, researchers have been working on more environmentally friendly engine systems and the efficient use of depleting fuel resources. One of these research topics is intercoolers used in turbocharged engines. Intercooler tanks are generally made of aluminum due to their good heat transfer coefficient. In this study, the suitability of the use of plastic tanks was investigated by examining the engine performance changes as a result of using plastic instead of aluminum, which is the traditional material, in the intercooler tanks of an 81 kW Perkins tractor engine. For this purpose, experiments were carried out at 1400 and 2200 rpm for intercoolers with both materials. According to the results obtained from the experiments, a 0.62% torque increase was obtained at 1400 rpm in the engine with a plastic tank material intercooler compared to the engine with an aluminum material intercooler. According to the data obtained from the experiments carried out at 2200 rpm, a power increase of 0.74% was determined. Similarly, it was determined that the effects of parameters such as radiator upper and lower hose temperatures, turbo inlet and outlet air temperatures, and intake manifold inlet temperature on engine performance were negligible. According to these findings, it has been determined that if the tanks of the intercoolers are plastic, there will be a negligible performance loss compared to the traditional material aluminum. Plastic is lighter, cheaper, and easier to manufacture than aluminum. Considering the production and operating conditions, it was concluded that such materials should be researched and developed by manufacturers.Öğe İplik bobinlerinin kuruma davranışının deneysel olarak incelenmesi ve kurumanın modellenmesi(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011) Akal, Dinçer; Cihan, AhmetBu çalışmada pamuk iplik bobinlerinin basınçlı sıcak hava ile kuruma davranışı deneysel olarak incelenmiştir ve kuruma modellenmiştir. Deneysel çalışma tekstil sanayinde kurutmada kullanılan makinenin bir prototipi olan deney tesisatı aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Kurutma parametreleri olarak bobin çapı, kurutma havası sıcaklığı ve basıncı göz önüne alınmıştır. Her bir parametrenin değişik değerleri için deneysel kuruma davranışı belirlenmiştir. Deneysel sonuçlar bu üç parametrenin de kuruma davranışı üzerinde önemli etkilere sahip olduğunu göstermektedir. Bobin çapının azaltılması ve kurutma havası sıcaklığı ve basıncının artmasıyla kuruma hızı önemli oranlarda artmaktadır. Deneysel çalışmanın tamamlanmasından sonra kuruma davranışı modellenmiştir. Kuruma olayının tam olarak modellenmesi genellikle kurutulan malzemenin yapısının kompleksliği ve kurumanın pek çok farklı mekanizma ile gerçekleşebilmesi nedeniyle oldukça güçtür. Bu nedenle kurumayı ifade etmede genellikle ampirik ve yarı ampirik modeller sıkça kullanılır. Bu çalışmada hem bu ampirik ve yarı ampirik modellerin kuruma davranışını ifade etmedeki uygunluğu tespit edilmiş hem de kuruma difüzyon modeli kullanılarak teorik olarak modellenmiştir. Modelleme sonuçları önerilen teorik modelin pamuk iplik bobininin kuruma davranışını ifade etmede iyi bir uygunluk sergilediğini göstermektedir. Sonuçlar ayrıca ampirik ve yarı ampirik modellerden Diffusion Approach modelinin deneysel verileri tanımlamada en uygun model olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler:Öğe Tuğlanın kurutma davranışının incelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2005) Akal, Dinçer; Cihan, Ahmet11 ÖZET Tuğla üretiminde kurutma prosesinin, tuğlanın üretim maliyeti, mukavemeti ve üretim süresi üzerinde etkisi büyüktür. Bu çalışmada, tuğlanın kuruma davranışı üretim bandı üzerinde deneysel olarak incelenmiştir. 160 °C sıcaklıktaki baca gazları ile başlangıç nem oram % 37 kb civanında olan yaş tuğla, % 13 kb seviyelerine kadar azaltılmıştır. Deney sonuçları değerlendirilerek tuğlanın kuruma davranışının diyagramları çıkarılmış ve diruzyon katsayısı hesaplanmıştır. Deneysel sonuçlara bakılınca, kurutma işlemin başlangıçta hızlı ancak daha sonra yavaşladığı gözlenmiştir.