Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ada, Selen" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    On applying the interdisciplinary approach in primary schools
    (Elsevier Science Bv, 2012) Deneme, Selma; Ada, Selen
    An interdisciplinary approach has been at the core of attention in primary school education recently. In this approach, teachers collaborate to invent more effective means of teaching by associating the subjects and activities of a school subject in the curriculum with other subjects. The findings of this study, suggest that an interdisciplinary approach should be included in the primary school programs. The study reveals the benefits of using an interdisciplinary approach in primary school classes, as it can potentially sharpen students' understanding of various subjects, thereby enabling them to become well-supported, creative and better learners. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/ or peer review under responsibility of Prof. Dr. Huseyin Uzunboylu
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A study on language learning strategies of students in private primary schools
    (Trakya Üniversitesi, 2011) Ada, Selen; Deneme, Selma
    Bu çalışma, öncelikli olarak Edirne ilindeki özel ilköğretim okullarında okuyan 8.sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejilerini bulmayı amaçlamıştır. Bu öğrencilerin cinsiyetlerinin ve başarı düzeylerinin strateji kullanımlarına etkisi de ek olarak araştırılmıştır.Veri toplamak için Volkan Karahan'ın (2007) Türkçeye çevirdiği Rae Lan' ın (2005) Tayvanlı çocuklar için kullandığı sormaca uygulanmıştır. Elde edilen veriler de, SPSS (17. 0) programında analiz edilmiştir. Bu faktörlerin analizi için t-test yöntemi ve frekans analizi yapılmıştır.Çalışma sonunda, 8. sınıf öğrencilerinin en çok kullandığı dil öğrenim strateji grupları tespit edilmiştir. Ayrıca, bu strateji gruplarına göre en çok ve en az kullanılan on alt dil öğrenim stratejisi de incelenmiştir. Bu stratejiler arasında öğrencilerin üst-bilişsel, telafi, sosyal ve duyuşsal stratejileri daha çok kullandıkları, hafıza ve bilişsel stratejileri daha az kullandıkları görülmüştür.Çalışmada cinsiyetin, dil öğrenme stratejilerinin kullanımına etkisi olduğu saptanmış ve kız öğrencilerin dil öğrenim stratejilerini daha çok kullandıkları bulunmuştur. Bunun yanında, başarılı ve orta başarılı öğrencilerin dil öğrenim stratejilerini kullanımlarında anlamlı bir fark gözlenmemiştir.Anahtar sözcükler: dil öğrenme, dil öğrenme stratejileri, dil öğrenme stratejilerinin kullanımları

| Trakya Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Edirne, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim