Yazar "Üstünel, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Simplified Human Computer Interface Design Using EEG Signals(2021) Üstünel, Hakan; Büyükgöze, Selma; Ünal, Doğan; Zengin, Emre; Umut, İlhanBrain Computer Interfaces (BCI) are applications that allow users to communicate and control external devices directly by analyzing changes in brain activity without using muscle and nerve cells, which are normal pathways of the brain. It can also be said that BCIs are an alternative means of communication between the human brain and the outside world based on the electrical activities of brain activity, which can be measured by electroencephalography (EEG) devices. In the EEG measured from the human brain, when a person wants to move a limb, the potentials associated with the event are observed in the EEG. This suggests that information about changes in the activity of the human brain in the cognitive or movement decision process can be detected in the observed EEG.In this study, the attributes of the signals obtained using a four-channel EEG recorder are extracted and classified. Because the experimental study was performed while the user was awake, it processed beta signals. Considering the artifacts, the processed data was used as input data for the interface by realizing offline and online trial. The data obtained from the EEG device was processed in a computer and transmitted to a microcontroller used to control the model vehicle. Data communication is carried out wirelessly. The model vehicle is allowed to move forward-backward / right-left and diagonally.Öğe Üstün yetenekli öğrencilerin kullanımı için sanal gerçeklik ortamında kuvvet geribeslemeli haptik uygulamaların geliştirilmesi(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014) Üstünel, Hakan; Uçar, ErdemBu çalışmanın amacı, bilgisayar bilimleri ve mühendisliğinin önemli bir çalışma alanı olan sanal gerçeklik (virtual reality) ve kuvvet geribeslemeli (force feedback) haptik teknolojiler kullanılarak geliştirilen uygulamaların üstün yetenekli/zekâlı öğrencilerin kimya eğitiminde kullanılması ve etkilerinin incelenmesidir. Kuvvet ve hareket iletimi için kullanılabilen, rijit cisimlerin rijit mafsallarla birlestirildiği bir sisteme sahip haptik cihaz olan 6 serbestlik dereceli ve 3 eksenli Phantom OmniTM kullanılarak algoritmalar geliştirilmiştir. Yazılım geliştirme ortamı olarak Visual C++ seçilmiştir. OpenGLTM ve HDAPI grafik uygulamaların işlenmesinde kullanılmıştır. 3D görüntünü oluşturulmasında ekranı olan bir gözlük (Head Mounted Display) olan Wrap 1200TM kullanılmıştır. İnsan bilgisayar etkileşimi ve bilişim teknolojilerini konu alan bu tez çalışmasının örneklemini, İstanbul Bilim&Sanat Merkezine devam eden üstün yetenekli/zekâlı 52 6. ve 7. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Deney grubuna sanal gerçeklik ortamında geliştirilen kuvvet geribeslemeli haptik uygulamalar, kimyasal bağlar konusu eğitimde uygulanmıştır. Kontrol grubunda bu eğitim geleneksel yöntemlerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amaçlarından biri de üstün yetenekli/zekâlı öğrencilerle normal zekâlı öğrencilerin alan bağımlı-alan bağımsız bilişsel stillerinin farklılığıdır. Veriler anketler yoluyla toplanmış ve istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda deney grubu lehine manidar sonuçlara ulaşılmıştır. Sanal gerçeklik ortamında geliştirilen kuvvet geribeslemeli haptik uygulamaların üstün yetenekli/zekâlı öğrencilerin eğitim sürecine karşı tutumlarını olumlu bir şekilde etkilediği açığa çıkarılmıştır.