Yazar "Özhan, Şeniz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Demografik Değişkenler Açısından Nostalji Eğilimini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2017) Özhan, Şeniz; Altuğ, NevinBuçalışma, Trakya Bölgesi İl Merkezlerindeki katılımcıların nostaljieğilimlerinin bazı demografik değişkenler (yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitimdüzeyi ve kişisel gelir) açısından farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmekamacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nostalji eğilimi kavramıincelenerek, Trakya Bölgesi’nin Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli ilmerkezlerindeki katılımcılara yönelik bir anket çalışması yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Trakya Bölgesi İl Merkezlerindeki 20 yaş ve üzeri1392 katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcılar kişiselbilgi formu ve Southampton Nostalji EğilimiÖlçeğini içeren bir anketi doldurmuşlardır. Verilerin analizinde,demografik özelliklere ait bulgular, faktör analizi, Kruskal-Wallis veMann-Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. Butestler sonucunda, katılımcıların nostalji eğilimlerinin yaş, medeni durum,eğitim düzeyi ve gelir durumuna göre farklılaştığı; buna karşılık, cinsiyetkriterine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Sonuç olarak, araştırmanınsınırlılıkları ifade edilmiş ve gelecekte yapılacak çalışmalara yönelikönerilere yer verilmiştir.Öğe DIŞA DÖNÜKLÜK VE YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUMLARIN YEŞİL SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ(2020) Altuğ, Nevin; Özhan, Şeniz; Meco, SuadYeşil reklamcılığın amacı, tüketicileri bir şirketin ürün ve hizmetlerinin çevreselyönleri hakkında bilgilendirmek, çevre dostu markalar ve işletmeler için bilinç oluşturmakve yeşil ürünlere olan talebi teşvik etmektir. Bu araştırmada, beş faktör kişilik boyutlarındandışadönüklük ile yeşil reklama yönelik tutumların yeşil ürün satın alma niyetine etkisininincelenmesi amaçlanmıştır. Trakya Üniversitesi öğrencilerinden yüz yüze anket yöntemiyletoplanan veriler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda, dışadönüklüğün yeşil reklama yönelik bilişsel-duyuşsal tepkileri ve tüketicilerin şirketlere veürünlere tepkilerini etkilediği tespit edilmiştir. Tüketicilerin şirketlere ve ürünlere tepkilerininde yeşil satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu görülmüştür.Öğe Kişilik özellikleri ve nostalji eğiliminin marka sadakatine etkisi üzerine ampirik bir araştırma(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Özhan, Şeniz; Altuğ, Nevinİşletmelerin tüketici davranışlarını etkileyebilmesi ve yoğun rekabetle başa çıkabilmesi için tüketicinin kültürel, sosyal, psikolojik, kişisel özelliklerini göz önünde bulundurması kaçınılmazdır. Tüketici davranışlarını etkileyen önemli kişisel faktörlerden biri kişiliktir. Tüketicilerin satın alma davranışını etkileyen önemli faktörler arasında kişilik özellikleri yanında nostalji eğilimi de yer almaktadır. Nostalji pazarlamada sık kullanılan ve çok başarılı görülen bir temadır. Çeşitli mal ve hizmetler için tüketicilerin satın alımlarını etkilediği gösterilmiştir. Buna karşın, literatürde nostalji eğiliminin tüketici davranışları üzerindeki etkisine yönelik sınırlı sayıda çalışma yürütülmüştür. Bu yönüyle de, çalışma önem arz etmektedir. Ürün ilgilenimi ve marka sadakati kavramları da tüketicilerin satın alma kararlarının önemli bir kısmını açıklamaktadır. Yüksek ilgilenim marka sadakati için bir ön koşul olarak öne sürülmektedir. Nitekim, bazı yazarlar marka sadakatinin bilişsel tanımının bağlılık ve bu nedenle marka ile ilgilenimi temsil ettiğini savunmaktadır. Araştırmanın amacı, kişilik özelliklerinden biri olan deneyimlere açıklık ve nostalji eğiliminin ürün ilgilenimi ve marka sadakatine etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda; öncelikle tüketici davranışları, kişilik özellikleri, nostalji, ilgilenim ve marka sadakati ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Uygulama bölümünde ise, deneyimlere açıklık kişilik özelliği ve nostalji eğiliminin ürün ilgilenimi ve marka sadakatine etkisinin belirlenmesi amacıyla hazırlanan anket, Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli il merkezlerindeki katılımcılar tarafından cevaplandırılmış, 1392 katılımcının cevapları sonucunda elde edilen veriler SPSS 17 ve LISREL 8.80 paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Yapısal Eşitlik Modeli kullanılarak yapılan hipotez testlerinin sonuçlarına göre, deneyimlere açıklık kişilik özelliğinin ürün ilgilenimi üzerinde ve ürün ilgileniminin marka sadakati üzerinde etkisi olduğu gözlenmiştir. Buna karşılık, nostalji eğiliminin ürün ilgilenimi üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı sonucuna varılmıştır.Öğe Trakya bölgesi'ndeki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının online alışverişten algıladıkları risk ve fayda üzerine bir araştırma(2012) Altuğ, Nevin; Özhan, Şenizİnternetin gelişmesiyle birlikte, giderek artan sayıda tüketici internet üzerinden çeşitli ürün veya hizmetler hakkında bilgi toplamakta ve satın almaktadır. Online alışveriş fiziksel alışveriş faaliyetleri yapmayı gerektirmemesi, mesafe ve zaman engelini ortadan kaldırması vb. nedenlerle tüketiciler tarafından faydalı; bunun yanında güvenlik ve gizlilik vb. açılardan da riskli bulunmaktadır. Bu çerçevede araştırmanın amacı, internet üzerinden gerçekleştirilen online satın alma davranışı ile öğretim elemanlarının bu satın alma davranışına yönelik risk ve fayda algılamaları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve incelenmesidir. Çalışma sonucunda, online alışveriş sıklığı ve online alışverişte yapılan harcama tutarının risk ve fayda algılamaları üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, online alışveriş yapmayan katılımcıların online alışveriş yapan katılımcılara göre online alışverişi daha riskli olarak algıladığı saptanmıştır.Öğe Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri(2015) Özhan, Şeniz; Altuğ, NevinBu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının demogra k özellikleri ile online alışveriş yapma sıklıkları ve harcama tutarları arasında bir ilişkinin olup olmadığının belirlenmesi ve öğretim elemanlarının demogra k özelliklerine göre, online alışverişe yönelik algıladıkları risk ve faydalar arasında farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmada, Trakya Bölgesi'ndeki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarından anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, online satın alma davranışı ile katılımcıların gelir düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ve online alışveriş sürecinin kendisine yönelik algıladıkları faydanın, yaş grupları itibari ile farklı olduğu görülmektedir