Lisansüstü Öğrencilerinin Stem Eğitimi ile İlgili Görüşleri: İki Üniversite Örneği
Abstract
Bu araştırmanın amacı lisansüstü öğrencilerinin STEMeğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın yöntemi durumçalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu iki farklı üniversitenin fen bilgisieğitimi ana bilim dalında lisansüstü eğitim gören toplam 10 öğrencidenoluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmışmülakat kullanılmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizine göreçözümlenmiştir. Verilerin analizinde “STEM ile ilgili tanımlar”, “STEMeğitiminin uygulanmasının avantajları ve dezavantajları”, “STEM eğitimyaklaşımının diğer yaklaşımlarla olan benzerlik ve farklılıkları”, “STEMeğitimine yönelik öğrenme ortamlarının sahip olması gereken nitelikler” ve“STEM eğitim yaklaşımını uygulayacak öğretmenlerin sahip olması gerekennitelikler” kategorileri oluşturulmuştur. Verilerin güvenilirliğini sağlamakiçin birbirinden bağımsız olarak üç araştırmacı verileri kodlamışlardır.Kodlayıcılar arasındaki tutarlılık yüzdesi hesaplanmıştır ve kodlayıcılararasındaki tutarlılık 0.85 olarak bulunmuştur. Verilerin geçerliliğini sağlamakiçin öğrenci ifadelerinden alıntılar sunulmuştur. Araştırma sonucundalisansüstü öğrencilerinin STEM eğitimi ile ilgili daha çok olumlu görüşbelirtmiş olmalarına rağmen yetersiz bir anlayışa sahip oldukları ortayaçıkmıştır. Ayrıca lisansüstü öğrenciler STEM eğitiminin ülkemiz şartlarındauygulanmasına yönelik tereddütleri olduğunu ifade etmişler ve STEM eğitimininetkili bir şekilde uygulanmasına yönelik öneriler sunmuşlardır.
Volume
11Issue
2URI
https://doi.org/10.24315/tred.623999https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/62313/623999
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/814726
http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7348