Edirne il merkezi ilköğretim okullarındaki 12-14 yaş grubu aktif olarak spor yapan ve yapmayan (beden eğitimi dersine giren) öğrencilerin eurofit test bataryaları uygulama sonuçlarının karşılaştırılması
Abstract
Bu çalışmanın amacı; gelişim dönemleri içerisindeki 12-14 yaş grubunda, aktif spor yapan öğrenciler ile aktif spor yapmayan, sadece haftalık iki saat Beden Eğitimi derslerine devam eden öğrencilerin Eurofit Testleri açısından ne düzeyde olduğunu tespit etmektir. Bu amaçla, Edirne il Merkezinde tesadüfi olarak seçilmiş ilköğretim okullarında öğrenim gören 50 kız ve 50 erkek öğrenci denek olarak çalışmaya dahil edilmiştir. Deneklerin boy ve vücut ağırlık ölçümleri alındıktan sonra Eurofit Testleri uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistik programında p<0,05 ve p<0,01 düzeyinde karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak; aktif spor yapan ve yapmayan erkek öğrencilerin fiziksel parametrelerinin; boy ve vücut ağırlığı karşılaştırmalarında gruplar arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Bununla birlikte, aktif spor yapan ve aktif spor yapmayan erkek öğrencilerin Eurofit Testleri; flamingo denge, disklere dokunma, otur-uzan, durarak uzun atlama, pençe kuvveti sağ ve sol, mekik ve bükülü kol ile asılma testleri karşılaştırmalarında gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Fakat aktif spor yapan ve spor yapmayan erkek öğrencilerin 10x5 m mekik koşusu karşılaştırmalarında p<0,01 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Aktif spor yapan ve aktif spor yapmayan kız öğrencilerin fiziksel parametrelerinin; boy ve vücut ağırlığı karşılaştırmalarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Bununla birlikte, aktif spor yapan ve aktif spor yapmayan kız öğrencilerin Eurofit Testleri; flamingo denge, disklere dokunma ve otur-uzan testleri karşılaştırmalarında anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Fakat bu iki grubun karşılaştırmasında pençe kuvveti sağ ve sol parametreleri arasında p<0,05 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunurken, durarak uzun atlama, mekik, bükülü kol ile asılma ve 10x5 m mekik koşusu karşılaştırmalarında p<0,01 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. The aim of this study was to determine the age of 12-14 year-old students, between athletes and sedentary according to the Eurofit tests. So, volunteered 50 female and 50 male students were chosen at random as the subjects. After the subjects height and weight were measured, Eurofit tests were applied. The obtained data was compared by the analyze programme at significant level P<0,05 and P<0,01. As a result, when comparing male students? physical parameters male athletes and sedentary in terms of their height and weight, there weren't found any differences. At the same time, there are no significant differences at the flamingo balance, touching to the discs, sit and reach, bent arm hang, long jump by pausing and strength shuttle between the groups. But, there is a significant difference at the 10x5 m running parameters between the groups at P<0,01 level. When comparing female students? physical parameters of the athletes and sedentary in terms of their height and weight, there weren't found any significant differences. Also, there are no significant differences at the parameters of flamingo balance, plate tapping, sit and reach between the female athletes and sedentary students. But, there are a significant differences at hand grip, right and left hands, between the groups at the level of P<0,05. Significant differences were also found about comparison of long jump by pausing, sit-ups, bent arm hang and 10x5 m running tests according to level of P<0,01.
Collections
- Tez Koleksiyonu [488]