Hizmet sektöründe içsel pazarlama uygulamalarının şirket performansına etkisi:istanbul'da yer alan oteller arasında uygulamalı bir araştırma
Özet
İçsel pazarlama kavramı, literatürde on yıldan daha uzun süredir tartışılmaktadır. Konu ile ilgili yayınların hızlı artısına rağmen, çok az sayıda işletme, uygulamada bu kavramdan yararlanmaktadır. Birçok işletme günümüzde hala kavramın ne olduğunu, nasıl uygulanması gerektiğini tam olarak bilmemektedir. Bunun en temel nedeni ise kavram hakkında yapılan araştırmaların oldukça sınırlı ve yetersiz olmasıdır. Bu durum kavrama yönelik tanımlayıcı araştırmaların yanında uygulamalı araştırmaların da daha fazla yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu çalışma, içsel pazarlama uygulamalarının otellerin performansına etkisini inceleyen bir araştırmadır. Araştırmanın amacı daha net olarak, içsel pazarlama bileşenlerinin İstanbul'da yer alan 5 yıldızlı otellerin performanslarına olan etkisini test etmektedir. İçsel pazarlama ile şirket performansı arasındaki ilişkiyi incelemek için iki aşamalı bir araştırma tasarlanmış ve oteller üzerinde uygulanmıştır. Birinci aşamada, kavramın ve kavrama yönelik temel unsurların daha iyi anlaşılabilmesi için keşfedici bir araştırma yürütülmüştür. İkinci aşamada ise, Ahmed, Rafiq, Saad (2003) tarafından geliştirilmiş olan içsel pazarlama karması ölçeği ile hipotezler frekans analizi ve basit regresyon analizi yöntemleri ile test edilmiştir. Veriler, anket formu kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Ampirik araştırma sonuçları göstermektedir ki, içsel pazarlama bileşenleri ile şirket performansı arasında anlamlı ve aynı yönde bir ilişki bulunmaktadır ve İstanbul'da yer alan 5 yıldızlı otellerin içsel pazarlama uygulamaları performanslarına anlamlı katkı sağlamaktadır. The concept of internal marketing has been discussed for more than ten years. Despite the increase of the publications related to the subject, few administrations benefit from this concept in application. Many administrations still do not know what this concept is and how it must be applied. The basic reason of this is that researches about the concept are limited and not enough. This situation requires the need fore more applicable researches besides defining researches. This study is a research that examines the influence of internal marketing applications on the performance of hotels. More clearly, the aim of this research is, to test the influence of components of internal marketing on the performance of 5 star hotels in İstanbul. In order to examine the relation between internal marketing and company performance, a two phased research has been designed and applied on hotels. In the first phase, an exploring research has been made to understand the concept and its related basic elements beter. In the second phase, it has been tested with methods like internal marketing mixed measure that is developed by Ahmed et al. (2003), hypothesis freguency analysis and simple regression analysis. Data generation was achived through face to face interviews with a structered questionnaire. Emprical research results show that, there is a meaningful relation between components of internal marketing and performance of company and internal marketing applications of 5 star hotels in İstanbul help their performance.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]