Motor zekanın el hareketleri ile değerlendirilmesi
Abstract
Motor zeka, vücudun tamamını veya belli bir kısmını kullanarak mevcut motor problemi
doğru ve hızlı bir biçimde çözebilme becerisi olarak tanımlanabilir. Gözlemlediğimiz üzere bu
beceri her bir bireyde farklı seviyelerde bulunmaktadır. Ancak bunu bize objektif olarak
gösteren literatür bilgisi bulunmamaktadır. Biz çalışmamızda motor zekayı değerlendirebilecek
testler geliştirerek motor zekanın toplumda dağılımını objektif olarak göstermeyi amaçladık.
Yaptığımız tez çalışması 18-25 yaş aralığında 16 erkek 29 kadın gönüllünün katılımı
gerçekleştirildi. Çalışmamız iyi aydınlatılmış bir ortamda haftanın her Salı günü saat 09:0012:00
aralığında
gerçekleştirildi.
Gönüllülere sırasıyla klavye hız testi, Grooved pegboard el
beceri testi, Minnesota el beceri testi, bloklar ile yapı inşa testi ve bardak basket testleri
uygulandı. Bütün testlerin uygulatılması ve süre tutma işlemi aynı araştırmacı tarafından
yapıldı. Elde edilen sürelere standartlaştırma işlemi uygulanarak her bir bireyin uyguladığı
bütün testler için skorlar elde edildi. Bütün testlerden elde edilen skorlar toplanarak total skor
elde edildi. Skor verilerinin istatistiksel analizi için SPSS 20 programı kullanıldı. Testlerin
dağılımını görüntülemede Shapiro-Wilk testi kullanılırken korelasyon analizi için Spearman
Rho korelasyon analiz yöntemi kullanılmıştır.
Çalışma sonucumuzun verileri değerlendirildiğinde klavye hız testinin, bloklar ile yapı
inşa testinin ve bardak basket testinin iyi bir normal dağılım elde edemediğini görürken,
Grooved pegboard el beceri testinin, Minnesota el beceri testinin ve total skorun normal
dağılım gösterdiğini gördük. Normal dağılım gösteren total skorla; klavye hız testinin zayıf
korelasyon gösterdiğini ,bloklar ile yapı inşa testinin ve bardak basket testinin orta şiddetli
korelasyon gösterdiğini, Grooved pegboard el beceri testinin ve Minnesota el beceri testinin
yüksek şiddetli korelasyon gösterdiğini gördük.
Motor zekanın değerlendirilmesi çalışmamız literatürde gördüğümüz kadarıyla bu
konudaki ilk çalışmadır. Nasıl ki kişinin bilişsel seviyesine ve akademik yatkınlığını
belirlemede IQ gibi tek bir skorlama yöntemi kullanılabiliyorsa, yapılan çalışmamız
ilerletilerek motor zekayı ölçebilecek daha etkili testler bulunduğu takdirde bireylerin motor
zekalarını belirleme de tek bir skorlama yöntemi kullanılabilir olacaktır. Motor intelligence can be defined as the ability to solve the current motor problem
accurately and quickly by using the whole or a certain part of the body. As we observed, this
skill is exist at different levels in each individual. However, there is no literature information
showing this objectively. In our study, we aimed to show the distribution of motor intelligence
in society objectively by developing tests that can evaluate motor intelligence.
The study was carried out with the participation of 16 male and 29 female volunteers
between the ages of 18-25. Our study was carried out every Tuesday of the week between
09:00-12:00 in a well-lit environment. Keyboard speed test, Grooved pegboard test, Minnesota
manual dexterity test, building with blocks test and cup basket tests were applied to the
volunteers, respectively. All tests were applied and time-keeping was done by the same
researcher. Scores were obtained for all tests performed by each individual by applying the
standardization process to the obtained times. The total score was obtained by summing the
scores obtained from all tests. SPSS 20 program was used for statistical analysis of score data.
While Shapiro-Wilk test was used to display the distribution of tests, Spearman Rho correlation
analysis method was used for correlation analysis.
When the data of our study were evaluated, it was seen that the keyboard speed test, the
building construction test with blocks and the cup basket test could not obtain a normal
distribution, while the Grooved pegboard test, Minnesota manual dexterity test and the total
score were found to be normal. We saw that the distribution with the total score showing normal
distribution; We found that the keyboard speed test showed a weak correlation, the blocks and
structure building test and the cup basket test showed a moderate correlation, the Grooved
pegboard dexterity test and the Minnesota dexterity test showed a high correlation.
Our study on the assessment of motor intelligence is the first study on this subject as far
as we have seen in the literature.. Just as a single scoring method such as IQ can be used to
determine a person's cognitive level and academic predisposition, a single scoring method can
be used to determine the motor intelligence of individuals if more effective tests that can
measure motor intelligence are found.
Collections
- Tez Koleksiyonu [488]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
CNC tezgâhlarında işleme esnasındaki titreşimleri analiz ederek CNC operatörüne rehberlik eden bir sistem geliştirilmesi
Dalmış, Figan (Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu tez çalışmasında bilgisayar, elektronik ve makine disiplinlerini kapsayan bilgisayar destekli bir kontrol sistemi geliştirilmiştir. Geliştirilen bu sistem, talaşlı imalat yöntemlerinden biri olan frezeleme işlemleri ... -
19-21 yaş arası üniversitede okuyan erkek öğrencilerin fiziksel karakteristikleri ve motorik test sonuçlarının değerlendirilmesi
Sonal, Çetin Erdem (Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2006)Bu çalısma, 19-21 yas arası üniversitede okuyan sedanter ve sporcu erkek ögrencilerin fiziksel karakteristikleri ve motorik test sonuçlarının degerlendirilmesi amacı ile gerçeklestirilmistir. Çalısmaya Yıldız Teknik ... -
Ses temelli cümle yöntemine ilişkin öğretmen görüşleri (Edirne ili örneği)=The views of teachers on the method of phonetic based (Example of Edirne)c
Bektaş, Seda; Ercan, Zülfiye Gül (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı özel geresinimli çocukların görsel motor becerilerinin incelenmesidir. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Edirne il sınırları içerisinde özel gereksinimli 140 ...