Uzaktan eğitim sürecinde Almanca öğretmen adaylarının Almanca okuma becerilerinin eğitici videolarla geliştirilmesi
Özet
Çalışmada, Almanca okuma becerisine ve geliştirilmesine katkı sağlaması
amacıyla hazırlanmış olan eğitici videolar konu edilmektedir. Araştırmanın amacı,
Almanca öğretmen adaylarının uzaktan eğitim sürecinde Almanca okuma
becerilerinin geliştirilmesini sağlamak ve eğitici videoların sağladığı avantajlardan
uzaktan eğitim sürecinde yararlanmaktır. Bu sebeple Almanca öğretmen adaylarının
Almanca okuma becerisini geliştirmeye yönelik eğitici videolar serisi hazırlanmıştır.
Araştırmada, betimsel tarama modelinden yararlanılmıştır ve "Eğitici videolar,
uzaktan eğitim sürecinde Almanca okuma becerisinin geliştirilmesine katkı sağlıyor
mu?" sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma, Trakya Üniversitesi Almanca
Öğretmenliği 2021/2022 yılı 3. Sınıf ve 4. Sınıf öğrencileri (n=80) ile sınırlıdır.
Öğrencilerin eğitici videolara dair tutum ve görüşlerini elde etmek amacıyla 32 adet
sorudan oluşan likert modelde anket hazırlanmıştır. Likert modeldeki anketin ön testson
test uygulamasından sonra eğitici videoların her birine yönelik dezavantaj ve
avantajlarına dair katılımcılardan nitel ve nicel veriler toplanmıştır.
Araştırmada eğitici videoların uzaktan eğitim sürecinde Almanca okuma
becerisine birçok yönden katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. Almanca okuma alt
becerileri gelişimi, okuma becerisine yönelik teorik bilgiyi okuma eylemi sırasında
kullanma pratiği kazandırması, uzaktan eğitim sürecinde otonom öğrenme imkanı
sunması ve diğer dil becerilerinin gelişimine katkı sağlaması bunlardan bazılarıdır.
Elde edilen bulgular hazırlanan eğitici videoların uzaktan eğitim sürecinde Almanca
okuma becerisinin geliştirilmesinde etkili olduğu ve uzaktan eğitim sürecinde
öğrencilere hem motivasyon sağladığı hem de eğlenceli bir öğrenme ortamı sunduğu
sonucunu ortaya koymuştur. In this study, educational videos, which are prepared to contribute German
reading skills and its development, are discussed. The aim of the study is to improve
the German reading skills of German teacher candidates in the distance education
process and to benefit from the advantages of educational videos in the distance
education process. For this reason, a series of educational videos has been prepared to
improve the German reading skills of German teacher candidates. In the research,
descriptive survey model was used and "Do educational videos contribute to the
development of German reading skills in the distance education process?" The answer
to the question has been sought. The research is limited to the 3rd and 4th grade
students (n=80) of Trakya University Department of German Language Teaching in
the year 2021/2022. In order to obtain the attitudes and opinions of the students about
the educational videos, a likert model questionnaire consisting of 32 questions was
prepared. After the pretest-posttest application of the questionnaire in the likert model,
qualitative and quantitative data were collected from the participants on the
disadvantages and advantages of each of the educational videos.
In the research, it was concluded that the educational videos contribute to the
German reading skill in the distance education process in many ways. Some of these
are the development of German reading sub-skills, the practice of using the theoretical
knowledge of reading skills during the act of reading, the opportunity for autonomous
learning in the distance education process, and the contribution to the development of
other language skills. The findings revealed that the prepared educational videos are
effective in the development of German reading skills in the distance education process
and provide both motivation and a fun learning environment to the students in the
distance education process.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]