Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzocak, Tülin
dc.contributor.advisorBayır, Eylem
dc.date.accessioned2022-08-16T13:52:38Z
dc.date.available2022-08-16T13:52:38Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/8093
dc.description.abstractBu çalışma fen bilimleri dersi ‘‘Hücre ve Bölünmeleri’’ ünitesinde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanılmasının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, teknolojiye karşı tutumlarına, kalıcılık düzeylerine ve artırılmış gerçekliğe karşı tutumlarına etkisini incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2019-2020 eğitim öğretim yılı içerisinde, Edirne merkeze bağlı bir ortaokulda toplam 42 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada nicel yöntem olarak öntest ve sontest kontrol gruplu seçkisiz yarı deneysel desen kullanılırken nitel yöntem olarak ise durum çalışması kullanılmıştır . Bu doğrultuda, ders planları hazırlanarak haftada 4 saat toplam 4 hafta boyunca uygulanmıştır. Deney grubu öğrencileri için artırılmış gerçeklik uygulamalarını içeren ve 5E öğretim modeline dayanan ders planları, kontrol grubu öğrencilerine ise 5E modeline dayanan ders planları hazırlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, her iki gruba da ‘‘Hücre ve Bölünmeleri’’ Ünitesi Başarı Testi, Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği öntest sontest olarak uygulanmıştır. Ayrıca Artırılmış Gerçeklik Tutum Ölçeği sadece deney grubu öğrencilerine öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Artırılmış gerçeklik teknoloji ile yapılan çalışma bulgularına göre, deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puanlarında anlamlı bir fark olmadığı görülürken bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinde ve kalıcılık düzeylerinde deney grubunun lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Deney grubu öğrencilerine uygulanan artırılmış gerçeklik tutum ölçeği analizlerinde öğrencilerin öntest ve sontest puanlarında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubu öğrencilerinin cevaplarından elde edilen nitel veriler incelendiğinde ise öğrencilerin dersi daha iyi anlama, derslerin eğlenceli olması, üç boyutlu gözlem yapılabilmesi gibi nedenler ile artırılmış gerçekliği Fen Bilimleri dersinde birçok konuda ve çeşitli branşlarda her zaman kullanmak istediklerine ve bunda en önemli etkinin gözlenmesi zor konuların olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to examine the effects of using augmented reality technology in the "Cell and Its Divisions" unit of science course on 7th grade students' academic achievement, attitudes towards technology, permanence levels and attitudes towards augmented reality. The study was carried out with a total of 42 students in a secondary school in the center of Edirne in the 2019-2020 academic year. In the study, a random quasi-experimental design with pretest and posttest control groups was used as a quantitative method, while a case study was used as a qualitative method. In this direction, lesson plans were prepared and applied 4 hours a week for a total of 4 weeks. Lesson plans including augmented reality applications and based on the 5E teaching model were prepared for the experimental group students, and lesson plans based on the 5E model were prepared for the control group students. As a data collection tool in the study, the "Cell and Its Divisions" Unit Achievement Test and the Information Technologies Utilization Scale were applied as pretest and posttest to both groups. In addition, the Augmented Reality Attitude Scale was applied only to the experimental group students as pretest and posttest. According to the findings of the study conducted with augmented reality technology, it was seen that there was no significant difference in the academic achievement scores of the experimental group and control group students while It has been observed that there is a significant difference in favor of the experimental group in the levels of benefiting from information technologies and their permanence levels. In the augmented reality attitude scale analyzes applied to the experimental group students, it was concluded that there was a significant difference in the pretest and posttest scores of the students. When the qulitative data obtained from the answers of the experimental group students are examined, ıt has been concluded that the students always want to use augmented reality in many subjects and various branches in the Science course due to reasons such as better understanding of the lesson, the fun of the lessons, and the ability to observe three-dimensionally, and the most important effect on this is the subjects that are difficult to observe.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtırılmış gerçekliken_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectBilişim teknolojilerien_US
dc.subjectHücreen_US
dc.subjectKalıcılıken_US
dc.subjectArtırılmış gerçekliğe karşı tutumen_US
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subjectAchievementen_US
dc.subjectInformation technologiesen_US
dc.subjectCellen_US
dc.subjectAttitude to augmented realityen_US
dc.titleArtırılmış gerçeklik teknolojisinin 7. sınıf hücre ve bölünmeleri ünitesinde öğrencilerin akademik başarılarına, kalıcılık düzeylerine, artırılmış gerçeklik teknolojisine karşı tutumları ve bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of augmented reality technology on students' academic achievement, permanence levels, attitudes towards augmented reality technology and benefiting levels of information t echnologies from the 7th grade cell and divisions uniten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster