Okul öncesi öğretmen adaylarının 21. yy beceri öz yeterlikleri ile öğrenme kavramı ve küçük çocukları yaşama hazırlamak hakkındaki görüşleri
Özet
Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının 21. YY
becerilerine yönelik öz yeterlilik algıları ile öğrenme kavramı ve çocukların yaşama
hazırlanmasında öğrenilmesi gereken temel becerilerin tanımlanmasına yönelik
görüşlerinin incelenmesidir. Bu kapsamda okul öncesi öğretmen adaylarının 21. YY
becerilerine yönelik öz yeterlilik algıları incelenmiş olup; bu algının demografik
değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı değerlendirilmiştir. Elde edilen
sonuçlara göre katılımcı grup içinde en düşük ve en yüksek düzeyde 21. YY beceri
öz yeterliliğine sahip öğretmen adaylarının öğrenme kavramı ve çocukların yaşama
hazırlanmasında öğrenilmesi gereken temel becerilerin tanımlanmasına yönelik
görüşleri incelenmiştir. Karma yöntemle tasarlanan araştırmada nicel veriler için
ölçek kullanılırken, nitel veriler için görüşme formu kullanılmıştır. Küme örnekleme
yöntemi ile belirlenmiş olan bu araştırmanın örneklemini 200 okul öncesi son sınıf
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem grubuna nicel ve nitel sorular birlikte
sorularak, nicel boyutun analizinden elde edilen sonuçlarda grup ortalamasına göre
21. YY becerileri en düşük ve en yüksek olan adayların görüşleri nitel boyutta
değerlendirmeye alınmıştır. Bu bulgular sonucunda öğretmen adaylarının 21. YY
beceri öz yeterliliklerinin ortalama ve üzerinde olduğu, 21.YY beceri öz
yeterliliklerinin demografik değişkenlere göre anlamlı bir farklılık göstermediği
sonucuna ulaşılmıştır. Nitel örneklemi oluşturan öğretmen adaylarından 21.YY
beceri öz yeterlilikleri yüksek ve düşük olan katılımcıların da öğrenme kavramı ve
çocukların yaşama hazırlanmasında öğrenilmesi gereken temel becerilere yönelik
görüşlerinin nispeten benzer olduğu görülmüştür. The study aims to investigate the preschool teacher candidates' perceptions
of self-efficacy of the 21st-century skills, the concept of learning, and their opinions
for the basic skills that children need to learn to prepare for life. The current study
examined whether the the participating preschool teacher candidates’ perceptions of
21
st
century skills whether differed by some demographic variables. The
participating teacher candidates with the lowest and highest level self-efficacy
perceptions regarding the 21
st
century skills were interviewed to reveal what they
think about learning and the very basic skills that children should acquire to prepare
for life. The current research employed a mixed-method. A scale was used for
quantitative data whereas an interview form was used for the qualitative data. The
sample of this study, which was determined by the cluster sampling method, consists
of 200 preschool teacher candidates. Both quantitative and qualitative questions were
asked to the sample group. Based on the results of the quantitative analysis group
means, teacher candidates with 21st-century skills self-efficacy from the lowest and
highest level were evaluated in the qualitative dimension. The findings revealed that
preschool teacher candidates for 21st-century skill self-efficacy perceptions scored
average and above the mean and teacher candidates and their 21st-century skill selfefficacies
did
not
differ
by
the
demographic
variables.
The
participants
with
high
and
low
21st-century skill self-efficacy, who constitute the qualitative sample, gave
relatively similar answers regarding the concept of learning and the basic skills that
should be learned in preparing children for life.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]