Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Viyolonselin, solo çalgı olarak ön plana çıkmasına öncülük eden besteci çellistlerin biyografileri ve bu doğrultudaki çalışmalarının incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmada; 18. ve 19. yüzyılda, viyolonselin bir eşlik çalgısından daha çok, solo olarak ön plana çıkartılmasına öncülük eden ve repertuar sıkıntısı nedeniyle eserlerini kendileri yazmak zorunda kalan, besteci çellistler ...
Viyolonselde yay tutuş tekniği ve temel yay teknikleri; legato, detashe, staccato ve spiccato' nun incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Viyolonsel icrasında, yay tekniğinin kullanımı ve kişiye özgü pozisyonu bulabilmek nitelikli bir yorum oluşturabilmek için en belirleyici özelliktir. Bu nedenle günümüzde farklı ekollerin oluşturduğu yay tutuş tekniklerini ...
F.Chopin' in müzik ve form anlayışı açısından scherzo' larının incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Bu araştırmada, Chopin; Scherzo' larının yorumlanmasına katkı sağlamak üzere, hayatı, öğretmenliği, müzikal stili, rubatoyu kullanma biçimleri, armoni ve form açılarından incelenmiş, onun piyano için bestelediği Scherzo' ...
Frederic Chopin'in Nocturne'lerinin form, teknik ve icra yönünden incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Bu çalışmada 19. yüzyılın önemli Polonyalı bestecisi Frederic Chopin ve onun piyano müziğinin dünya literatüründeki yeri ve önemi ile Nocturne'lerinde formal, armonik ve icra teknikleri bakımından yaratmış olduğu yenilikler ...
L.W. Beethoven'ın keman-piyano sonatlarının keman çalma teknikleri açısından incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Bu araştırmada, L.W. Beethoven'ın keman-piyano sonatları, Beethoven'ın müzik anlayışı doğrultusunda olmak üzere, keman çalma teknikleri açısından incelenmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Sonatlarda bazı çok üst düzey ...