Ara
Toplam kayıt 19, listelenen: 1-10
F.Chopin' in müzik ve form anlayışı açısından scherzo' larının incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Bu araştırmada, Chopin; Scherzo' larının yorumlanmasına katkı sağlamak üzere, hayatı, öğretmenliği, müzikal stili, rubatoyu kullanma biçimleri, armoni ve form açılarından incelenmiş, onun piyano için bestelediği Scherzo' ...
Frederic Chopin'in Nocturne'lerinin form, teknik ve icra yönünden incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Bu çalışmada 19. yüzyılın önemli Polonyalı bestecisi Frederic Chopin ve onun piyano müziğinin dünya literatüründeki yeri ve önemi ile Nocturne'lerinde formal, armonik ve icra teknikleri bakımından yaratmış olduğu yenilikler ...
Cihat Aşkın ve Türk müzik kültürüne katkıları
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Türk müzik kültürü, çok katmanlı yapısıyla dikkat çekmektedir. Çağdaş Türk müziğinin, tek sesli yapısından çoksesli yapısına dönüşümünde birçok figür ortaya çıkmıştır. Türk keman ekolü ile ilgili yapılacak bir çalışmanın, ...
C.Saint Saens ve R. Schumann'ın a moll viyolonsel konçertolarının form, armoni, yapı açısından incelenmesi ve karşılaştırılması
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Yapılan analizlere temel sağlanması açısından, aynı zamanda eserin yazıldığı dönemin özelliklerine değinilmiş, C.Saens ve R.Schumann'ın konçerto formunu olgunlaştırma süreci ve 19. y.y' daki icra kriterleri gözden ...
Ahmet Adnan Saygun'un besteciliği ve keman için bestelediği eserlerin incelenmesi
(2008)
Türk müzik tarihinin en önemli isimlerinden olan Ahmet Adnan Saygun' un keman için bestelediği eserler üzerine yapılmış olan bu çalışma, adı geçen eseri yorumlayacak olan kemancıya çalışma teknikleri ve yorum konusunda yol ...
Georg Phillippe Telemann'ın flüt ve orkestra için a moll süiti'nin form ve icra açısından incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Barok Dönem, opera denemeleriyle başlamış ve Johann Sebastian Bach'ın ölümüyle sonlanmıştır. Kendinden sonraki çağları da etkilemiş olan bu dönem sadece müzikte değil birçok bilim ve sanat dalında da kendini göstermiştir. ...
Francis Poulenc obua ve piyano sonatı'nın form,analiz ve icra yönünden incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Çağdaş dönem, müzik tarihinin son yüzyıllık dönemini kapsar. Daha önceki dönemlerdeki gibi bu zamanın ruhu da güzel sanatlara yön verir. Bu dönemde birçok akım ortaya çıkmıştır. İzlenimcilik, anlatımcılık, yeni klasikçilik, ...
J.S. Bach tarafından flüt ve klavsen için yazılan Si Minör (BWV 1030) Sonat' ın form, analiz ve icra yönünden incelenmesi
(2007)
Barok Dönem, müzik tarihinde 1600 ile 1750 yılları, İtalya'daki opera denemeleriyle başlamış, J.S. Bach'ın ölümüyle sona ermiş ve tüm müzik türlerinde günümüze kadar kalıcı olan değişikliklerin oluşmasına neden olmuştur. ...
Johann Sebastian Bach'ın 24 füg'ünün form analiz ve icra yönünden incelenmesi
(2008)
Barok dönem; Rönesans ile klasik dönem arasındaki zaman diliminde, 17.yüzyılın ilk çeyreğinden, 18. Yüzyılın ortasına kadar egemen olan, müzik tarihinde Monteverdi'den J.S.Bach'a kadar uzanan yaklaşık 150 yılı kapsayan ...
Johann Nepomuk Hummel'in mib.majör trompet konçertosu'nun form, analiz ve icra yönünden incelenmesi
(2008)
Klasik Dönem, Johann Sebastian Bach'ın ölüm tarihi olan 1750'den, 1789 Fransız devrimine kadar olan dönemdir. Aydınlanma Çağı da denilen bu dönemde, müzikte de yenilikler meydana gelmiştir. Barok Dönem'in feodal düzenine ...