Ara
Toplam kayıt 15, listelenen: 1-10
5e modelinin yazmada başarıya ve güdülenmeye etkisi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Bu çalışmanın amacı 5E Modeline dayalı yazma eğitiminin başarı ve güdülenme üzerindeki etkisini bulmaktır. Yarı deneysel eylem araştırması olan bu tez, 5E Modeli temelli yazma etkinliklerinin Trakya Üniversitesi Yabancı ...
Analyse und bewertung von grammatikfehlern im studienvorbereitenden deutschunterricht an der trakya universität
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Almanca bilgileri olmadan veya Almanca bilgileri akademik yılın başında B2 seviyesinde yapılan Yeterlik Sınavını başarıyla tamamlamaya yetmeyen öğrenciler, Trakya Üniversitesi Almanca Öğretmenliği ve Almanca Mütercim ...
The impact of teacher portfolios on promoting professional development: A case study at Namik Kemal University
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen portföylerinin mesleki gelişimi arttırmaya etkisini araştırmaktır. Diğer amaç ise, öğretmen portföyü oluşturma sürecinin zorluklarına ve katkılarına odaklanarak, öğretmen portföyü kullanımı ...
İngiliz dili eğitimi bölümü için bütünce belirleme çalışması
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Günümüzde yabancı dil ögreniminin önemi yadsınamaz. Bu nedenle üniversitelerde İngiliz Dili Egitimi Bölümlerinde bu amaca hizmet etmek adına yabancı dil ögretmenleri yetistirilmektedir. Yabancı bir dili ögretebilmek içinse ...
İngilizce ders kitaplarındaki kültür ve çok kültürlülük kavramları üzerine betimsel bir çalışma
(2009)
Bu tez çalışmasında amaç İngilizce ders kitaplarındaki çok kültürlülük öğelerinin betimlenmesidir. Kültür ve çok kültürlülük kavramları dil öğretimi alanında son yıllarda önemli paradigmalar olarak değerlendirildiği için, ...
İngilizce öğretmenlerinin yabancı dil öğretme yeterlilikleri konusundaki algıları
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Yabancı dil ögretim süreci ögrenciler, veliler, ögretmenler, okullar, ögretim materyalleri, yöneticiler, kaynaklar ve egitim planlayıcılarını kapsayan çok boyutlu bir süreçtir. Etkili yabancı dil ögretiminin önemli bir ...
İngilizce öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin yabancı dilde konuşma becerilerinin diğer dilsel becerilere göre gelişim geriliği
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Bu çalışma, İngilizce Öğretmenliği Bölümünde henüz hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin yabancı dilde konuşma becerilerinin diğer becerilere kıyasla daha az gelişmiş olmasının nedenlerini ortaya koyarak, bu becerinin ...
The impact of learner autonomy on the success of listening comprehension
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Yabancı Dil Olarak İngilizcenin Öğretimi alanında son yıllarda pek çok değişiklik göze çarpmaktadır. Bu değişiklikler temelde öğretme sürecinin uygulayıcıları olan uzmanları doğrudan etkilediği gibi yabancı dil öğrenenlerini ...
Kültürel içeriğin dil becerilerinin gelişimine olan etkisi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Yabancı dil öğretimi genç nesli tüm alanlarda kültürler arası iletişime hazırlamada önemli bir role sahiptir. Bu nedenle dil ve kültür arasındaki diyalektik bağıntı, yabancı dil öğretmenleri ve eğitimcileri için her zaman ...
Teaching speech acts through pygmalion in EFL classes
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Öğrencilerin ikinci dilde edimbilim bilgisi eksikliğinden kaynaklanan belirli bağlamlarda uygun ifadeler kullanma yetersizlikleri dil öğreniminde karşılaşılan en büyük sorunlardan biridir. Bardovi-Harlig'e göre (2001) dil ...