Ara
Toplam kayıt 15, listelenen: 1-10
İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı'nın günlük yaşamla ilişkilendirilmesine dair öğrenci ve öğretmenlerin görüşleri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Teknoloji Dersi Öğretim Programını günlük yaşamla ne kadar ilişkilendirdiklerine dair görüşleri incelenmiştir. I. kademe öğrenci ve öğretmenleri ile II. kademe öğrenci ve öğretmenlerinin görüşleri arasında farklılık olup ...
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları başarı başarısızlık yüklemeleri ve öğrenme stratejileri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Bu araştırmanın amacı cinsiyet ve başarı durumunun öğrencilerin İngilizce dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı - başarısızlık yüklemeleri üzerindeki etkilerini belirlemek, öğrencilerin başarı - başarısızlık ...
Liselerde okul yaşam kalitesi (Kırklareli ili örneği)
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Bu araştırmada, Kırklareli ili merkez ve ilçelerinde bulunan Genel ve Anadolu Lisesi öğrencilerinin okullarının yaşam kalitesine ilişkin algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Kırklareli ili merkez ...
Okul-Çevre ilişkilerinin okul yönetimine etkileri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim okullarında okul-çevre ilişkilerinin okul yönetimine etkilerini, teorik ve uygulamalı olarak geniş bir çerçevede incelemek ve bu kapsamda yapılması gerekenler konusunda öneriler ...
Okul kültürünün öğretmen davranışlarına etkisi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Bu araştırmada, okul kültürünün öğretmen davranışlarına etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kırklareli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan ...
Okul yöneticilerinin göreve yeni başlayan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme sürecinde sosyalleştirme stratejilerine kullanma düzeylerinin incelenmesi Tekirdağ ili örneği
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin, göreve yeni başlayan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme sürecinde, sosyalleştirme stratejilerini kullanma düzeylerine ilişkin öğretmen algılarını tespit etmektir. Araştırmanın ...
Okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan yöneticilerin örgütsel amaçları gerçekleştirmedeki yeterlikleri
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Bu araştırma, Edirne ilinde 2007 ? 2008 eğitim-öğretim yılında, okul öncesi eğitim kurumları yöneticilerinin örgütsel amaçları gerçekleştirme düzeylerini inceleyerek buna ilişkin kendilerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin ...
Öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin sosyal bilgiler benlik kavramları arasındaki ilişki
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin Sosyal Bilgiler benlik kavramları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Tarama modelindeki bu araştırma, 2005 - 2006 öğretim yılı II. yarıyılında Edirne ...
Öğretmenlerin duygusal taciz (mobbing)'e ilişkin algıları (Edirne ili örneği)
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Duygusal taciz davranışları okullarda görev yapan öğretmenlere, psikolojik ve fiziksel zararlar verdiği gibi, eğitim örgütlerinin amaçlarını gerçekleştirmelerine de engel olmaktadır. Okullarda meydana gelen duygusal taciz ...
Öğrencilerin öğrenme stilleri ile akademik başarıları ve cinsiyetleri arasındaki ilişki
(2008)
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim II. kademe öğrencilerinin öğrenme stillerini belirlemek ve öğrenme stilleriyle Fen ve Teknoloji Dersi'ndeki akademik başarıları ve cinsiyetleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Tarama ...