Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Cihat Aşkın ve Türk müzik kültürüne katkıları
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Türk müzik kültürü, çok katmanlı yapısıyla dikkat çekmektedir. Çağdaş Türk müziğinin, tek sesli yapısından çoksesli yapısına dönüşümünde birçok figür ortaya çıkmıştır. Türk keman ekolü ile ilgili yapılacak bir çalışmanın, ...
Ahmet Adnan Saygun'un besteciliği ve keman için bestelediği eserlerin incelenmesi
(2008)
Türk müzik tarihinin en önemli isimlerinden olan Ahmet Adnan Saygun' un keman için bestelediği eserler üzerine yapılmış olan bu çalışma, adı geçen eseri yorumlayacak olan kemancıya çalışma teknikleri ve yorum konusunda yol ...
Hasan Rzyev’in Silofon Konçertinosunun form, analiz ve icra yönünden incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Sunulan çalışmada Barok, Rokoko, Klasik dönem ön pilanda tutularak j.S.Bach, W.A.Mozart, L.V.Beethoven yaratıcılığına baş vurulmuştur. Zira bu dönemde yapılan eserlerin Azerbaycan klasik müziğinin yaratılmasında etkisini ...
İlköğretim 1. ve 2. sınıflarda profesyonel keman eğitiminin teknikleri ve sorunları
(2008)
Elinizdeki bu çalışma; profesyonel keman eğitiminde sorunların hangi şartlar altında ortaya çıktığını ve bu sorunların engellenmesi için hangi eğitim yöntemlerinin kullanılabileceği, sıkça kullanılan eğitim yöntemlerinin ...
Johann Sebastian Bach'ın 24 füg'ünün form analiz ve icra yönünden incelenmesi
(2008)
Barok dönem; Rönesans ile klasik dönem arasındaki zaman diliminde, 17.yüzyılın ilk çeyreğinden, 18. Yüzyılın ortasına kadar egemen olan, müzik tarihinde Monteverdi'den J.S.Bach'a kadar uzanan yaklaşık 150 yılı kapsayan ...
Johann Nepomuk Hummel'in mib.majör trompet konçertosu'nun form, analiz ve icra yönünden incelenmesi
(2008)
Klasik Dönem, Johann Sebastian Bach'ın ölüm tarihi olan 1750'den, 1789 Fransız devrimine kadar olan dönemdir. Aydınlanma Çağı da denilen bu dönemde, müzikte de yenilikler meydana gelmiştir. Barok Dönem'in feodal düzenine ...
Giovannı Bottesinni si minor konçertosunun form analizi ve icra yönünden incelenmesi
(2008)
Bu araştırmada, Bottesini'nin 2. si minör kontrbas Konçertosu ve bu eserin teknik ve formu incelenmiştir. Bottesini'nin virtüözitesindeki mükemmellik eserlerinden anlaşılmaktadır. O, virtüözite sınırlarını zorlayarak ...
Keman eğitimi ve viyola eğitimi arasındaki benzerlikler ve farklılıkların karşılaştırmalı araştırması
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Bu araştırmada Keman ve Viyola enstrümanlarının fiziksel oluşum sürecinden başlanarak Keman ve Viyola eğitiminin teknik açıdan benzerlikleri ve farklılıkları incelenmiş ulaşılan sonuçlardan yola çıkılarak öneriler ...
W.A. Mozart'ın K.V. 219 a Dur keman konçertosunun form ve icra açısından analizi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Bu araştırmada, W. A. Mozart'ın K.V.219 A Dur keman konçertosu öncelikle müzikal form açısından incelenmiş, sonrasında ise eserin icrası ile ilgili; hem kullanılan teknikler hem de gerektirdiği müzikal yorum dikkate alınarak ...