Bölüm "Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı" Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 38, listelenen: 1-20
-
2012 ve 2015 yılları uluslararası öğrenci değerlendirme programı ( PISA ) verilerine göre okul iklimi ile ilişkili olan öğrenci ve öğretmen faktörlerinin değişimi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, uluslararası ölçekte uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2012 ve 2015 yılları verilerine göre okul iklimi ile ilişkili olan öğrenci ve öğretmen faktörlerinin yıllara göre ... -
21. Yüzyıl becerileri bağlamında okul yöneticilerinin değişen rollerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin yeni yüzyılda değişen rollerini, 21.yy becerileri bağlamında; “Öğrenme ve Yenilik Becerileri”, “Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri” ve “Yaşam ve Kariyer Becerileri” boyutlarında ... -
Batı Trakya’daki özel eğitim gerektiren çocuğa sahip olan azınlık ailelerinin yaşadıkları sorunlar
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışmanın amacı, Batı Trakya’daki özel eğitim gerektiren çocuğa sahip olan azınlık ailelerinin yaşadıkları sorunların belirlenmesidir. Çalışma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Batı Trakya’da Gümülcine ilinde bulunan ... -
Bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili hizmet içi eğitimlerin paydaş görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada teknolojinin eğitim ortamlarına entegrasyonunda uygulayıcı ve rehber olan öğretmenlere verilen bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili hizmet içi eğitimlerin öğretmen, yönetici, bilişim teknolojileri ... -
Eğitim örgütlerinde siber zorbalık ile örgütsel dışlanma arasındaki ilişki
(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı; Edirne ilindeki eğitim örgütlerinde görev yapan öğretmenlerin siber zorbalık tutumları ile örgütsel dışlanma tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 ... -
Eğitim yapılarının kullanışlılık durumuna ilişkin öğretmen görüşleri (Lüleburgaz ilçesi örneği)
(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, eğitim yapılarının kullanışlılığı hakkında öğretmenlerin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma, Kırklareli ilinin Lüleburgaz ilçesinde, özel ve devlet okullarının, ilkokul ve ortaokul kademelerinde ... -
Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının eşitlik ilkesi temelinde yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Günümüzde hızla gelişmeye devam eden teknoloji, yaşamın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da kendine yer bulmuş durumdadır. Teknolojinin eğitimin her alanında olması, eğitim içinde bilgi ve iletişim teknolojileri ... -
Eğitimde teknoloji entegrasyonu sürecinde okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik yeterliliklerine yönelik öğretmen görüşleri (İstanbul ili Başakşehir İlçesi örneği)
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, eğitimde teknoloji entegrasyonu sürecinde okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik yeterliklerinin öğretmen görüşleri çerçevesinde ortaya konulmasıdır. Ayrıca bu bağlamda söz konusu yeterliklerin ... -
Engelli çocuğa sahip ailelerin yaşam kalitesinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, anne ve babaların algılarına göre engelli çocuğa sahip ailelerin yaşam kalitesinin incelenmesi ve yaşam kalitelerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, Edirne il merkezinde bulunan ... -
Fen öğretmenlerinin programların uygulanması ile ilgili görüşleri: TIMSS 2015’ten kanıtlar
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, ülkelere göre 8. sınıf fen öğretmenlerinin eğitim programlarının uygulanmasına yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, TIMSS 2015 araştırması kapsamında 8. sınıf fen öğretmenlerine uygulanan ... -
İlkokul öğretmenlerinin duygusal zeka düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık tutumları arasındaki ilişki
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Örgütler, belli bir amacı yerine getirmek için oluşturulmuş belli bir düzen çerçevesinde işleyen toplumsal birimler olarak tanımlanmıştır(Tutar, 2003). Eğitim kurumları girdisi ve çıktısı insan olan örgütlerdir. Yapılan ... -
İlkokul öğretmenlerinin yöneticilerine yönelik denetim algıları ile mesleki motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki (Edirne ili örneği)
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı; Edirne ilindeki ilkokul öğretmenlerinin yöneticilerine yönelik denetim algıları ile mesleki motivasyon düzeyleri arasında ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 ... -
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel değişme ve yenileşmeye ilişkin tutumları
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı, Edirne il merkezindeki ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel değişme ve yenileşmeye ilişkin tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 eğitim öğretim yılında Edirne il merkezindeki ... -
İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin görüşlerine göre örgütsel adalet ve örgütsel iklim arasındaki ilişki (Edirne ili örneği)
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Adaletli bir ortamda çalışanlar, yaptıkları işlerden de tatmin olacaklar ve işlerinden duydukları memnuniyet düzeyleri de artacaktır. Ayrıca, işlerine bağlılıklarının arttıracağı da aşikardır ve işten ayrılma niyetlerinin ... -
İşitme engellilerin eğitiminde kaynaştırma eğitimi : Bir meta değerlendirme örneği
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma Türkiye’de, kaynaştırma eğitimi alan işitme engelli öğrencileri kapsayan ve 2000-2017 yılları arasında yapılmış olan araştırmaları metodolojik olarak incelemek üzere yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma ... -
Okul müdürlerinin performans değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen algıları ölçeği
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin performans değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen algılarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015–2016 ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının okuma alışkanlıklarının incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmada Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünde okuyan öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıklarının ve okuma alışkanlığını etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Trakya üniversitesi Eğitim ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin yöneticilerinde algıladıkları liderlik stilleri ile kendi motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma, Edirne İlindeki resmi ilkokul ve anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin yöneticilerinde algıladıkları liderlik stilleri ile kendi motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi karşılaştırmalı ... -
Okul yöneticilerinin benlik saygısı düzeyleri ile kişisel inisayatif alma durumları arasındaki ilişki
(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada okul yöneticilerinin benlik saygısı düzeyleri ile kişisel inisiyatif alma durumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Edirne ili merkezi ve ilçelerinde resmi ilkokul, ... -
Okul yöneticilerinin liderlik özelliklerinin okul iklimine etkileri
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Okullar bir toplumun geleceğe açılan kapılarıdır. Böylesine önemli kurumların yollarına güven ve başarı ile devam edebilmeleri için lider vasfını taşıyan yöneticilere ihtiyacı vardır. Bu günün küçükleri geleceğin büyükleri ...