Bölüm "Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı" Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
-
Batı Trakya örnekleminde okul öncesi ve anaokulu davranış ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeğinin (Preschool and Kindergarten Behavior Scales -PKBS-2, Merrel 2003), Batı Trakya örnekleminde geçerlik ve güvenilik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırma ... -
Bilgisayar oyunlarının ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin saldırganlık düzeylerine etkisinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada bilgisayar oyunlarının ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin saldırganlık düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın örneklemi Edirne İl ... -
Günlük yaşamdaki bazı fen olaylarına bilgi temelli yaklaşım düzeylerinin bazı toplumsal değişkenler açısından incelenmesi (Edirne ili örneği)
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)İnsanlar günlük yaşamlarında her an fen olaylarıyla karşı karşıyadırlar. Doğayı ve evreni anlamak günlük yaşamlarında karşılaştıkları problemlere bilimsel çözümler üretebilmek için fen bilgisine ihtiyaç duyarlar. Bu ... -
Hikaye ve deneme türü metinlerde okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metinlerden hikâye türü ve bilgilendirici metinlerden deneme türüne göre okuduğunu anlama başarısı incelenmiştir. Araştırmanın problem cümlesi, "Öğrencilerin ... -
İlköğretim 4. sınıflarda yapılandırmacı yaklaşıma dayalı fen öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin katlanarak arttığı günümüzde, fen eğitiminde amaç öğrencilere daha fazla bilimsel bilgi aktarmak değil, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlamaktır. Ülkemizde yapılandırmacı yaklaşıma göre ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının ev ile okul ortamındaki sosyal becerilerinin karşılaştırılması
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırma, okul öncesi dönem çocuklarının ev ile okul ortamındaki sosyal becerilerinin karşılaştırılması ve sosyal beceri düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2009-2010 ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Edirne il merkezi ve ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 31 ilköğretim okulu ... -
Ses temelli cümle yöntemine ilişkin öğretmen görüşleri (Edirne ili örneği)
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırmanın amacı, ses temelli cümle yöntemine ilişkin birinci sınıf öğretmenlerinin algıları ve bu algıların; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve mezun olunan okul türüne göre nasıl farklılık gösterdiğini ortaya koymaktır. ...