Yazar "Mansurova, Zuhra" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Ahmet Adnan Saygun'un besteciliği ve keman için bestelediği eserlerin incelenmesi
Karasu, Ezgi (2008)Türk müzik tarihinin en önemli isimlerinden olan Ahmet Adnan Saygun' un keman için bestelediği eserler üzerine yapılmış olan bu çalışma, adı geçen eseri yorumlayacak olan kemancıya çalışma teknikleri ve yorum konusunda yol ... -
Cihat Aşkın ve Türk müzik kültürüne katkıları
Çaşka, Mesut (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Türk müzik kültürü, çok katmanlı yapısıyla dikkat çekmektedir. Çağdaş Türk müziğinin, tek sesli yapısından çoksesli yapısına dönüşümünde birçok figür ortaya çıkmıştır. Türk keman ekolü ile ilgili yapılacak bir çalışmanın, ... -
Güzel sanatlar liselerinde keman eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
Uluç, Çiğdem (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Güzel Sanatlar Liselerinde eğitim ve öğretim gören öğrencilerin ileri yaslarda özellikle ilköğretim 8. sınıf sonrası çalgı eğitimine başlamaları ve ergenlik dönemi özelliklerinin tümünü yapılarında barındırmaları nedeniyle ... -
Keman eğitimi ve viyola eğitimi arasındaki benzerlikler ve farklılıkların karşılaştırmalı araştırması
Başdan, Fethiye (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmada Keman ve Viyola enstrümanlarının fiziksel oluşum sürecinden başlanarak Keman ve Viyola eğitiminin teknik açıdan benzerlikleri ve farklılıkları incelenmiş ulaşılan sonuçlardan yola çıkılarak öneriler ... -
Kemana yeni başlayan öğrencilerde tutuş problemleri ve çözüm önerileri
Günay, Erdem (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Yaylı çalgılar ailesinin bir üyesi olan keman, öğrenilmesi çeşitli zorluklar içeren bir çalgıdır. Keman öğrenimine yeni başlayan öğrencilerin çalışmalar sırasında çeşitli problemlerle karşılaştıkları gözlemlenmektedir. Bu ... -
Türkiye'deki konservatuvarların ilköğretim müfredatlarına uygun temel eğitim viyola başlangıç metodu önerisi
Dinç, Şükrü Öner (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada Türkiye'deki günümüz konservatuarlarının viyola eğitiminde kullandıkları mevcut temel eğitim başlangıç metotları ve bu metotların kullanılması ile eğitimde karşılaşılan zorluklar incelenmiştir. Bu başlangıç ... -
W.A. Mozart'ın K.V. 219 a Dur keman konçertosunun form ve icra açısından analizi
Dağ, Özlem Duygu (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmada, W. A. Mozart'ın K.V.219 A Dur keman konçertosu öncelikle müzikal form açısından incelenmiş, sonrasında ise eserin icrası ile ilgili; hem kullanılan teknikler hem de gerektirdiği müzikal yorum dikkate alınarak ... -
Yalçın Tura'nın viyola konçertosunun icra yönünden incelenmesi
Atılgan, Nilifer (2005)Bu çalışmada 20.yy'ın önemli Türk bestecisi olan Yalçın Tura ve onun müziğinin dünya literatüründeki yeri ve önemi incelenmiştir. Yalçın Tura'nın besteci, müzik teorisyeni ve icracı olarak müzik tarihinde bu güne kadar ...