Yazar "Acar Güvendir, Meltem" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
2012 ve 2015 yılları uluslararası öğrenci değerlendirme programı ( PISA ) verilerine göre okul iklimi ile ilişkili olan öğrenci ve öğretmen faktörlerinin değişimi
Arslan, Özge (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, uluslararası ölçekte uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2012 ve 2015 yılları verilerine göre okul iklimi ile ilişkili olan öğrenci ve öğretmen faktörlerinin yıllara göre ... -
Okul müdürlerinin performans değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen algıları ölçeği
Hünerli, Ayşe (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin performans değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen algılarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015–2016 ... -
Okul yöneticilerinin öğretmenlik geçmişine sahip olma durumlarına ilişkin öğretmen tutumları: bir ölçek geliştirme çalışması
Özçelik, Seda (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Eğitimin vazgeçilmezleri ve eğitim sürecinin devamını sağlayan yöneticiler ve öğretmenlerdir. Öğretmenlerin motiveleri ve eğitim kurumunun başarısı da yöneticinin yöneticilik becerileri yerine getirip getirememesine, onun ... -
Otizmli kaynaştırma öğrencilerinin okulöncesi dönemden ilkokula geçişte yaşadıkları sosyal uyum problemlerinin aile ve öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
Parlak, Cansu (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada otizmli kaynaştırma öğrencilerinin okul öncesi dönemden ilkokula geçişte yaşadıkları sosyal uyum problemlerinin aile ve öğretmen görüşleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma ... -
PISA 2015 Türkiye ve Fİnlandiya verilerine göre okul özellikleri ile öğrencilerin okuma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yüksel, Merve (Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma uluslararası öğrenci değerlendirme programı (PISA) 2015 uygulaması kapsamında “Türkiye ve Finlandiya verilerine göre okul özellikleri ile öğrencilerin okuma becerileri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi” ... -
Uluslararası öğrenci değerlendirme programında öğrencilerin sosyoekonomik özellikleri ile okuma becerileri arasındaki ilişki
Erdoğan, Elif (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, uluslararası ölçekte uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 yılı verilerine göre öğrencilerin sosyoekonomik özelliklerinin okuma becerileri ile ilişkisinin incelenmesidir. ... -
Uluslararası öğrenci değerlendirme programında rekabet ortamı ile öğrencilerin matematik okuryazarlığı arasındaki ilişki
İşbildi, Aylin (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada ulaşılmak istenen amaç, uluslararası ölçekte uygulanmakta olan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın (PISA) 2018 yılı uygulamasında elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin matematik ...