Bölüm "Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı" Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 23, listelenen: 1-20
-
5. Sınıf düzeyindeki sorgulayıcı araştırmaya dayalı etkinliklerin beceri ve algı açısından etkinliğinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Sunulan tezde sorgulayıcı-araştırmaya dayalı laboratuvar etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin araştırma becerileri, bilimsel süreç becerileri ve fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerilerine etkisinin incelenmesi ... -
Bilim insanlarının ve ilköğretim 2. kademe fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı bilim insanlarının ve ilköğretim 2. kademe fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğası ile ilgili görüşlerini incelemektir. Katılımcıların görüşleri bilimin doğasının 7 boyutunda incelenmiştir. ... -
Bilim ve bilimsel bilginin doğasının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin drama yöntemiyle öğretilmesi
(Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bilim ve teknolojinin hızla ilerlemesiyle çağımızda bilgiye ulaşmak oldukça kolay hale gelmiştir. Ancak elde edilen bilgilerin, doğruya ve gerçeğe ne kadar yakın olduğunu belirlemek ve bilimsel bilgiyi sorgulamak günümüzde ... -
Bilimsel süreç becerileri odaklı fen ve teknoloji eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri,motivasyon,tutum ve başarı üzerine etkileri
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Çalışmanın amacı, bilimsel süreç becerileri odaklı Fen ve Teknoloji eğitiminin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin BSB'leri (Bilimsel Süreç Becerileri), bilimsel tutumları, fen öğrenmeye yönelik motivasyonları ve akademik ... -
Değerlendirilmiş cisimlerin genişlemeleri
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)II. Bölümde konuyla ilgili ön bilgiler verilmiştir. III. Bölümde tame genişlemeleri ve değerlendirilmiş cisimler üzerinde tanımlanmış olan sabitlere ait bazı teoremlere yer verilmiştir. Ardından seçkin ikililer ve seçkin ... -
Edirne ili ortaöğretim okullarında biyoloji öğretmenlerinin eğitim materyallerini kullanma durumları
(Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmayla Edirne il sınırları içinde ortaöğretim okullarında biyoloji derslerinde biyoloji öğretmenlerinin materyal kullanımı ile ilgili kendilerine yönelik yeterlilik algıları araştırılarak, biyoloji öğretmenlerinin ... -
Eğitim teknolojisi araçlarıyla destekleyen çevre eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı eğitim teknolojisi araçlarıyla desteklenen çevre eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının çevre okuryazarlığına etkisini belirlemektir. Araştırmada tek gruplu ön test-son test desen kullanılmıştır. ... -
Eğitsel oyun etkinliklerinin fen eğitiminde akademik başarı, tutum ve motivasyon
(Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, 5. sınıf fen bilimleri dersi ışığın yayılması ünitesi kapsamında geliştirilen eğitsel oyun etkinliklerinin öğrenciler üzerinde akademik başarı, tutum ve motivasyon değişkenleri açısından etkisi araştırılmıştır. ... -
Ev aletlerine yönelik uygulamaların fen bilimleri öğretmen adaylarının teknoloji okuryazarlığına ve fen ile teknolojiyi ilişkilendirmelerine etkileri
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı ev aletlerine yönelik uygulamaların fen bilimleri öğretmen adaylarının teknoloji okuryazarlığına, ev aletlerinin çalışma prensiplerine ilişkin bilimsel bilgilerine, ev aletlerinin çalışma prensiplerinin ... -
Farklı düzeylerdeki sorgulayıcı-araştırmaya dayalı öğretim yöntemlerinin ilköğretim öğrencilerinin başarı, tutum, bilimsel süreç becerisi ve bilgi kalıcılıklarına etkileri
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu çalışma 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesindeki Karışımlar konusunda farklı düzeylerdeki sorgulayıcı-araştırmaya dayalı öğretim yönteminin (çiftli sorgulayıcı-araştırmaya dayalı öğretim ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim-öğretiminde, eğitim bilişim ağında (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri
(Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Araştırma, 2017-2018 öğretim yılında Tekirdağ İli ve İlçelerinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığı‟na bağlı 65‟i devlet, 14‟ü özel okul olmak üzere 79 ortaokulda gerçekleştirildi. Okullarda görevli 207 Fen Bilgisi Öğretmenine ... -
Fen Bilimleri ders kitaplarının bilimsel süreç becerileri , sorgulayıcı araştırmaya dayalı öğretim yönteminin düzeyleri , FeTeMM (STEM) yaklaşımı ve okunabilirlik yönlerinden analizi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Eğitimdeki teknolojik gelişmelere rağmen kitabın yerini hiçbir araç tutamamış ve ders kitapları okul eğitiminde her zaman önemli olmuştur. Toplumda her yönüyle söz sahibi olabilecek nitelikte öğrencilerin olabilmesi, onlara ... -
Fen bilimleri dersi kapsamında geliştirilen bilim içerikli oyunların ortaokul öğrencileri üzerindeki etkileri
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri dersi kapsamında araştırmacı ve öğrenciler tarafından geliştirilen bilimsel içerikli eğitsel oyunların ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin başarıları, bilgi kalıcılıkları, bilimsel süreç ... -
Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının akademik başarı, tutum ve motivasyona etkisi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji dersi öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısına, fen ve teknoloji dersi tutumuna ve fen ve teknoloji dersi motivasyonuna etkisini incelemektir. ... -
İlköğretim 2. kademe fen ve teknoloji ders kitaplarındaki ünite sonu değerlendirme sorularının incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Ders kitapları, öğretim programlarında yer alan konuları, planlı ve düzenli bir biçimde inceleyip açıklayan ve öğrenciyi dersin hedefleri doğrultusunda yönlendiren temel unsurlardan biridir. Bu nedenle ders kitapları ... -
Kavramsal değişim yaklaşımı ve işbirlikli öğrenmenin, öğrencilerin fen başarısına, fen dirsene karşı tutumlarına ve kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyinlerine etkisi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada, kavramsal değişim yaklaşımı ve işbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin fen başarısına, fen dersine karşı tutumlarına ve kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeylerine etkisi araştırılmıştır. ... -
Okul dışı fen etkinliklerinin fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adayları ile öğrenciler üzerine etkileri
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Okul dışı öğrenme öğrencilere, öğretmenlere ve öğretmen adaylarına öğrenme ve öğretmede önemli fırsatlar vermektedir. Bu konuda yapılan pek çok ulusal ve uluslar arası yayın fen eğitiminde de okul dışı uygulamalara yer ... -
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının bilim tarihi kullanımı açısından incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bireyi öğrenmeye yönlendiren duyguların başında ilgi ve merak gelir. Bilimsel bilginin ortaya konuş ve gelişim sürecini öğrencilere ne kadar iyi anlatırsak, onların bu konudaki merak duygusunu arttırarak öğrenme isteklerine ... -
Oyun temelli öğrenmenin fen bilimleri dersinde akademik başarıya , özyeterliğe ve tutuma etkisi
(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, oyun temelli öğrenmenin fen bilimleri dersi “Madde ve Değişim” ünitesi kapsamında öğrencilerin akademik başarı, özyeterlik ve tutum düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemini, ... -
Probleme dayalı öğrenmenin ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, tutumlarına ve başarılarına etkisinin incelenmesi : Işık ünitesi örneği
(Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)Son yıllarda Fen Eğitiminde öğrencinin eğitim sürecine aktif olarak katıldığı, yaparak yaşayarak veya araştırarak öğrendiği öğretim yöntemleri önem kazanmıştır. Probleme Dayalı Öğrenme de bu yöntemlerden biri olarak ilk ...