Görsel Kültür-Eğitimde görsellik ve gölge oyunu: eğitimde uygulamalar - Yenilikçi yaklaşımlar ve öneriler
Özet
Eğitimde geçmişten günümüze daha verimli olmak adına yüzlerce araştırma
yapılmış, bir o kadar da metot ve strateji üzerinde durulmuş ve uygulamaya
sokulmuştur. Bunlardan bazıları az başarılı, bazıları ise çok başarılı olduğu
görülmektedir. Daha iyisini bulmak için her alanda olduğu gibi yeni arayışlara
yönelim sürekli olmuştur. Göz ardı edilemeyecek, neredeyse araştırmacıların
tamamının ittifak ettiği bir gerçek var ki, o da görsellerin ve dramanın eğitim
olgusunda kullanımı çok önemli olduğudur. O yüzden özellikle bunun farkına
varıldığı son iki (2) yüzyılda bu kabulden hareketle birçok görüş ortaya atılmış,
yöntemler ve sistemler geliştirilmiştir.
Bu düşünceden hareketle bu tezimize konu edilen gölge oyunu da bu
çerçevede önemli olduğu kanatindeyim. Zaten yüzyıllar öncesinden tiyatronun
toplumların eğitiminde önemli bir rol oynadığını unutmamamız gerekir. Aynı şekilde
gölge oyunu da yine tiyatro gibi kitlelerin eğitilip dönüştürülmesi ve kültürün
yapılandırılmasında mihenk taşı olmuştur. Değişik uluslar bu oyunu kendi
kültürlerine uyarlayarak halkın eğitimine katkı sağlamışlardır.
Bu tez çalışmasında Türk ve Yunan eğitim sistemlerindeki mevcut çalışmalar
incelenerek karagöz oyununun eğitim aracı olarak kullanımı konusunda yapılan
araştırmaları tarayarak elde edeceğimiz bulguların da ışığında öneriler ortaya
koymak amacını gütmekteyiz. In order to have efficiency in the field of education, huge numbers of studies
and methods have been carried out or practiced for centuries and it seems that some
have become more successful than others. There has been a continuously trend
towards new studies in order to find the better one. Also, a broad consensus among
scholars on the importance of usage of visual images or theatre in education exists.
As a result of that, various views and approaches as well as methods have been put
forward last two centuries.
I believe that shadow play as my dissertation topic is very important in this
regard. It should not be forgotten that theatre has always played an important role in
transforming societies and, similar as theater, shadow play has became a turning
point in cultural development of societies. Therefore, many nations have contributed
to the education of society by adopting shadow play into their own culture.
Nowadays, visual images are not only sued intensively but they are added to the
process of education as well. It is fact that students need role models in this process.
In other words, since emulation in children is high, it is beneficial to add good role
models to education. According to studies, shadow plays or Karagöz as a traditional
carakter are effective in children.
In this study, my main aim is to provide some recommendations/proposals about the
usage of Karagoz Shadow play as an educational tool. Studies and researches in the
Turkish and Greek education systems will be analyzed and explored in this regard.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]