Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKolay, Rıdvan
dc.contributor.authorAslan, Ruken
dc.date.accessioned2022-01-21T07:29:11Z
dc.date.available2022-01-21T07:29:11Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7655
dc.description.abstract1945 Almanya doğumlu sanatçı Anselm Kiefer’in manzara betimlemeleri ile Alman Romantik Manzara Resmi arasında biçimsel olarak dikkat çekici benzerlikler görülmektedir. Nazi Almanyası sonrasını bizzat yaşamış ve ciddi bir şekilde sorgulamış bir sanatçı olan Kiefer’in sanatında, kaynağını Alman olmanın getirdiği bir özeleştirel tavırdan alan “soykırım” ve “kültür olumsuzlaması” ve daha geniş bir çerçevede ise “ölüm” ve “insan varoluşunun sorgulanması” izlekleri hakimdir. Bir anlamda Romantik Alman Resminin idealize ettiği “insanı” ve “kültür”ü, resminde onunla benzer plastik öğeleri kullanarak alaşağı etmiştir Kiefer. Çalışmada, Romantik Alman Resmi incelenecek ve Kiefer’in sanatıyla biçimsel paralellikler saptanacaktır. Daha sonra, İkinci Dünya Savaşı sonrası Alman kültürü, Anselm Kiefer’in biyografisi ve Kara Romantizm kavramları incelenecektir. Kiefer’in manzara betimlemelerinde Romantik Alman Resmi ile benzer biçimsel unsurların temsil ettikleri çok farklı kavramlar ve fikirler Romantizm- Kara Romantizm ikiliği etrafında çözümlenecektir. Eser-metin olarak hazırlanmış bu çalışmada, yine “kara romantizm” kavramı etrafında ürettiğim işlerin de analizine yer verilecektir.en_US
dc.description.abstractThere are striking similarities in form between the landscape depictions of Anselm Kiefer, born in Germany in 1945, and the German Romantic Landscape Painting. In the art of Kiefer, an artist who personally experienced and seriously questioned the post-Nazi Germany, the genocide and the "negation of culture" and, in a broader context, "death" and "questioning of human existence" are dominant themes, which take their source from a self-critical stance originated in being a German. In a sense, Kiefer overthrew the “human” and “culture” idealized by German Romantic Painting by using similar plastic elements in his painting. In this study, German Romantic Painting will be examined and formal parallels with Kiefer's art will be determined. Then, post-World War II German culture, biography of Anselm Kiefer and the concepts of Black Romanticism will be studied. Very different concepts and ideas represented by formal elements similar to German Romantic Painting in Kiefer's landscapes will be analyzed around the Romanticism-Black Romanticism dichotomy. In this study prepared as a work-text, the works I have produced around the concept of "black romanticism" will also be analysed.en_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRomantizmen_US
dc.subjectKara romantizmen_US
dc.subjectAnselm kieferen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectManzaraen_US
dc.subjectRomanticismen_US
dc.subjectBlack romanticismen_US
dc.subjectAnselm kieferen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectLandscapeen_US
dc.titleAnselm Kiefer’in manzara betimlemelerinde kara romantizmen_US
dc.title.alternativeBlack Romanticism in Anselm Kiefer’s Landscape Depictionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster