Ses temelli cümle yöntemine ilişkin öğretmen görüşleri (Edirne ili örneği)=The views of teachers on the method of phonetic based (Example of Edirne)c
Abstract
Bu çalışmanın amacı özel geresinimli çocukların görsel motor becerilerinin
incelenmesidir. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma
grubunu Edirne il sınırları içerisinde özel gereksinimli 140 çocuk oluşturmuştur. Veri
toplama aracı olarak Genel Bilgi Formu ve Görsel Motor Becerilerin Geniş Kapsamlı
Değerlendirilmesi Testi (WRAVMA) kullanılmıştır. Araştırmanın birinci aşamasında
Wayne Adams ve David Sheslow tarafından 1995 yılında geliştirilen Görsel Motor
Becerilerin Geniş Kapsamlı Değerlendirilmesi Testinin (WRAVMA) geçerlik ve
güvenirlik çalışması yapılmıştır ve görsel motor becerilerini değerlendirmek için
uygun olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmanın ikinci aşaması çalışma grubundaki
çocukların katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Görsel motor becerilerini değerlendirmek
amacıyla Görsel Motor Becerilerin Geniş Kapsamlı Değerlendirilmesi Testi
(WRAVMA) çocuklara bireysel olarak uygulanmıştır. Çalışmada genel olarak, özel
gereksinimli çocukların görsel motor becerileri yaş, cinsiyet, engel türü, zihin engeli
derecesi, devam ettiği okul, eğitim süresi, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, aile tipi,
ailedeki çocuk sayısı, okul öncesi eğitim alma değişkenlerine ilişkin
değerlendirmelerin yapılması amaçlanmıştır. Genel bilgi formu ve WRAVMA
aracılığıyla toplanan veriler istatistik paket programı yardımıyla analiz edilmiştir.
Özel gereksinimli çocukların görsel motor becerileri cinsiyet, tanı, zihin engeli
derecesi, devam edilen okul, eğitime devam etme süresi, ailenin sosyo-ekonomik
düzeyi, okul öncesi eğitim alma değişkenlerine göre farklılık göstermemektedir
(p>0.05). Yaş değişkenine göre eşleme alt boyutunda, aile tipi değişkenine göre
çizim ve eşleme alt boyutlarında, ailedeki çocuk sayısı değişkenine göre eşleme ve
çivi tahtası alt boyutlarında farklılık göstermektedir (p0.05). The aim of this study is to examine the visual motor skills of children with
special needs. The study group of this study, in which the descriptive research
method was used, consisted of 140 children with special needs in Edirne province
borders. General Information Form and Comprehensive Evaluation of Visual Motor
Skills Test (WRAVMA) were used as data collection tools. In the first phase of the
study, the validity and reliability study of the Comprehensive Evaluation of Visual
Motor Skills Test (WRAVMA), developed by Wayne Adams and David Sheslow in
1995, was conducted and it was concluded that it was suitable for evaluating visual
motor skills. The second phase of the research was carried out with the participation
of children in the study group. In order to evaluate their visual motor skills, the
Comprehensive Evaluation of Visual Motor Skills Test (WRAVMA) was
administered to children individually. In general, the study aimed to evaluate the
visual motor skills of children with special needs, age, gender, type of disability,
degree of mental disability, school attended, education period, socio-economic level
of the family, family type, number of children in the family, and pre-school
education variables. The data collected through the general information form and
WRAVMA were analyzed with the help of the statistics package program. Visual
motor skills of children with special needs do not differ according to the variables of
gender, diagnosis, degree of mental disability, school attended, duration of education,
socio-economic level of the family, and preschool education (p> 0.05). It differs in
the matching sub-dimension according to the age variable, in the drawing and
matching sub-dimensions according to the family type variable, and in the matching
and nail board sub-dimensions according to the variable number of children in the
family (p0.05).
Collections
- Tez Koleksiyonu [1858]