İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Perspektifinden: Niçin Öğretmen Olmak İstedim? Ne Hissediyorum?
Özet
Öğretmenlik etkisi hiçbirzaman sona ermeyen bir meslektir ve bireylerin yaşamı üzerinde derin etkilerbırakabilir. Öğretmenlerin mesleklerini severek yapmaları büyük önemtaşımaktadır. Öğretmenlik mesleğini içsel nedenlerle tercih edenlerin içmotivasyonlarının yüksek olduğu ve öğrenmeye açık oldukları bilinmektedir.Öğretmenlerin mesleği tercih nedenlerinin belirlenmesi onların mesleğe ilişkinduygu, düşünce ve inançlarını açığa çıkararak öğretmen eğitim programları içinyol gösterici olabilir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada ilköğretimmatematik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih nedenleri,matematiğin tercih nedenleri üzerindeki etkisini ve ilköğretim matematiköğretmeni olacak olmanın öğretmen adaylarına ne hissettirdiğinin incelenmesiamaçlanmıştır. Çalışmanın katılımcıları bir devlet üniversitesinden 118matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Üç açık uçlu soru aracılığıylatoplanan veriler analiz edildiğinde öğretmen adaylarının çoğunlukla içsel vedışsal nedenlerle öğretmenlik mesleğini tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmenadaylarının yarıya yakını matematiği sevdiği için böyle bir tercih yaptığınıbelirtmiştir. Katılımcıların en çok ifade ettiği duygular mutluluk ve heyecaniken, korku ve endişe hissettiğini belirten öğretmen adayları da olmuştur.
Cilt
10Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.24315/tred.630965https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/53697/630965
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1051190
http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7525