Fen Bilimleri Dersi ile İlgili Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Yönelik Türkiye’de Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi
Özet
Bu çalışmada fen bilimleri dersini kapsayan yenilenmiş Bloomtaksonomisiyle ilişkili çalışmaların analizi yapılmıştır. Bu amaçla, ilgili alanda yapılan çalışmalaryıl, amaç, yöntem ve ulaşılan sonuçlar bakımından ayrıntılı olarakincelenmiştir. Çalışmada doküman incelemesi yapılmıştır. 2001-2018 yıllarıarasında fen alanı ile yenilenmiş Bloom taksonomisiyle ilişkili tespit edilen14 çalışma meta-senteze tabi tutulmuştur. Yapılan çalışmalarda dokümananalizinin tercih edildiği ve konu alanları, sınav soruları ve programkazanımlarının incelendiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak doküman analizininveri toplama aracı olarak yoğunlukta kullanıldığı çalışmalarda Yenilenmiş BloomTaksonomisi’nin bilgi boyutuna göre genel olarak alt düzey bilgilerin yeraldığı, sınavlarda ve program kazanımlarında Yenilenmiş Bloom Taksonomisibasamaklarının homojen dağılım göstermediği ve üst düzey bilgi boyutuna ağırlıkverilmediği tespit edilmiştir.
Cilt
10Sayı
1Bağlantı
https://doi.org/10.24315/tred.513081https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/52844/513081
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/996182
http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7404