Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarslı Baydere, Fethiye
dc.contributor.authorŞahin Çakır, Çiğdem
dc.contributor.authorHacıoğlu, Yasemin
dc.contributor.authorKocaman, Koray
dc.date.accessioned2021-11-20T10:38:03Z
dc.date.available2021-11-20T10:38:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.623999
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/62313/623999
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/814726
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7348
dc.descriptionDergiPark: 623999en_US
dc.descriptiontreden_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı lisansüstü öğrencilerinin STEMeğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın yöntemi durumçalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu iki farklı üniversitenin fen bilgisieğitimi ana bilim dalında lisansüstü eğitim gören toplam 10 öğrencidenoluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmışmülakat kullanılmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizine göreçözümlenmiştir. Verilerin analizinde “STEM ile ilgili tanımlar”, “STEMeğitiminin uygulanmasının avantajları ve dezavantajları”, “STEM eğitimyaklaşımının diğer yaklaşımlarla olan benzerlik ve farklılıkları”, “STEMeğitimine yönelik öğrenme ortamlarının sahip olması gereken nitelikler” ve“STEM eğitim yaklaşımını uygulayacak öğretmenlerin sahip olması gerekennitelikler” kategorileri oluşturulmuştur. Verilerin güvenilirliğini sağlamakiçin birbirinden bağımsız olarak üç araştırmacı verileri kodlamışlardır.Kodlayıcılar arasındaki tutarlılık yüzdesi hesaplanmıştır ve kodlayıcılararasındaki tutarlılık 0.85 olarak bulunmuştur. Verilerin geçerliliğini sağlamakiçin öğrenci ifadelerinden alıntılar sunulmuştur. Araştırma sonucundalisansüstü öğrencilerinin STEM eğitimi ile ilgili daha çok olumlu görüşbelirtmiş olmalarına rağmen yetersiz bir anlayışa sahip oldukları ortayaçıkmıştır. Ayrıca lisansüstü öğrenciler STEM eğitiminin ülkemiz şartlarındauygulanmasına yönelik tereddütleri olduğunu ifade etmişler ve STEM eğitimininetkili bir şekilde uygulanmasına yönelik öneriler sunmuşlardır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.623999
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEM eğitimien_US
dc.subjectLisansüstü öğrencileren_US
dc.subjectDurum Çalışmasıen_US
dc.titleLisansüstü Öğrencilerinin Stem Eğitimi ile İlgili Görüşleri: İki Üniversite Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage568en_US
dc.identifier.endpage587en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster