5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Rehber Kitabındaki Etkinliklerin Etkinlik Tasarım Prensipleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmada 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen rehber kitabındaki etkinliklerin, etkinlik tasarım prensiplerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemine göre desenlenen çalışmada, öğretmen rehber kitabında yer alan 121 adet etkinlik döküman incelemesi yoluyla incelenmiştir. Bu bağlamda etkinliklerin; amaç, zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, öğrenci ön bilgileri, kapsayıcılık, kullanılan materyallerin uygunluğu, öğretmen ve öğrenci rolleri, öğrenci zorlukları, ölçme ve değerlendirme ve esneklik olarak tanımlanan etkinlik tasarım prensiplerine göre analizleri yapılmıştır. Etkinliklerin analizinde betimsel analiz tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen rehber kitabında yer alan etkinliklerin büyük oranda etkinlik tasarım prensiplerine uygun nitelikte olduğu belirlenmiştir. Kitapta yer alan etkinliklerin tamamı zaman kullanımı, öğrenci ön bilgileri ve öğretmen rolü prensiplerini kapsamaktadır. Araştırmada ayrıca öğrenci zorluğu prensibinin etkinliklerde en az yer verilen etkinlik tasarım prensibi olduğu, alanın epistomolojik yapısına ilişkin farkındalık oluşturma amacına ise etkinliklerde yer verilmediği tespit edilmiştir.
Cilt
10Sayı
3Bağlantı
https://doi.org/10.24315/tred.733889https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/56904/733889
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1092573
http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7335