Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışkan, Vedat
dc.date.accessioned2021-11-20T10:37:25Z
dc.date.available2021-11-20T10:37:25Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/30229/326423
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/321681
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7126
dc.descriptionDergiPark: 326423en_US
dc.descriptiontrakyasobeden_US
dc.description.abstractFairs were the commercial and entertainment places which had no alternatives particularly for rural society until recent date. Both shopping possibilities have increased and the entertainment culture has changed, the interest towards fairs has increased. Nowadays, there are 79 fairs which are arranged in throughout of country. Çanakkale which is our study are, is one of the cities in Turkey with its founded 15 fairs per year, which was found most fairs. In this process which is developing dependent on the urban, socio-economic and cultural developments, it is seen that fairs have decreased in the country and the spreading areas of fairs have been limited to the small cities and the provinces. Our research has been pointing importance of the fairs in Çanakkale for rural areas in respect of their social, cultural and economic points. On the other hand, it has been understood that fairs have an importance on local, regional and even national scale as a means of living of thousands of families. However, it has been determined that fairs show an order of dispersion from the aspect of time and place and they support the existences of each other as the parts of a trade systemen_US
dc.description.abstractPanayırlar, yakın geçmişe kadar özellikle kırsal kesimin alternatifi olmayan ticaret ve eğlence mekanlarıydı. Gerek alışveriş olanaklarının artması, gerekse eğlence kültürünün değişmesi ile panayırlara olan ilgi de azalmıştır. Günümüzde ülke genelinde düzenlenen 79 panayır vardır. Araştırma alanımız olan Çanakkale, bir yılın içinde kurulan 15 panayırı ile Türkiye’de en fazla panayır bulunan illerimizdendir. Kentsel, sosyo-ekonomik ve kültürel gelişmelere bağlı olarak gelişen süreçte, panayırların ülke genelinde azaldığı ve yayılış alanlarının küçük kentler ve taşra alanları ile sınırlı kaldığı görülmektedir. Araştırmamız, sosyal, kültürel ve ekonomik yönleriyle panayırların Çanakkale’de kırsal alanlar için hala taşıdığı önemi ortaya koymaktadır. Öte yandan panayırların binlerce ailenin geçim kaynağı olarak yerel, bölgesel hatta ulusal ölçekte bir öneme sahip olduğu anlaşılmıştır. Bununla birlikte panayırların, mekansal ve zamansal bir dağılış düzeni gösterdiği ve bir ticaret sisteminin parçaları olarak birbirlerinin varlığını destekledikleri saptanmaktadıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFairsen_US
dc.subjectÇanakkaleen_US
dc.subjecteconomic geographyen_US
dc.subjectmarketing geographyen_US
dc.subjectPanayırlaren_US
dc.subjectÇanakkaleen_US
dc.subjectekonomik coğrafyaen_US
dc.subjectpazarlama coğrafyasıen_US
dc.titleGeleneksel Periyodik Ticaret Mekanları Olarak Panayırlar: Çanakkale Örneğien_US
dc.title.alternativeFairs As Traditional Periodic Commerce Places: a Case Study of Çanakkaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage217en_US
dc.identifier.endpage245en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster