Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArpacı, Önder
dc.date.accessioned2021-11-20T10:33:35Z
dc.date.available2021-11-20T10:33:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26468/trakyasobed.703717
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/52498/703717
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1136582
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/6896
dc.descriptionDergiPark: 703717en_US
dc.descriptiontrakyasobeden_US
dc.description.abstractÖğrenci doyumu, eğitim kurumunun sağladığı hizmetlerin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi neticesinde öğrencilerin ulaştıkları mutluluk ve tatmin duygusu olarak belirtilmektedir. Gelişimsel krizlerin yoğun yaşanmakta olduğu ergenlik döneminde ise, öğrenciler ile öğretmenler arasındaki etkili iletişim ve öğrencinin eğitim ortamına ilişkin doyumu eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi bakımından önemlidir. Bu nedenle, öğretmen-öğrenci arasındaki iletişimi ve öğrenci doyumunu etkileyen unsurların belirlenmesi ve bu yönde farkındalığın arttırılması, eğitim ortamlarının daha verimli hale getirilmesi hususunda gereklilik arz etmektedir. Bu amaçla öğrenci doyumunu ve öğrenci-öğretmen arasındaki iletişimi etkileyen faktörlerin ele alındığı bu çalışmada İstanbul ili Beşiktaş ilçesinde farklı lise türlerinden eğitimine devam eden 1063 öğrenciyle anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre Anadolu Liselerinde öğrenim gören ve genel popülasyonda 11. sınıfa devam eden öğrencilerin doyumunun diğer gruplara göre daha yüksek olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractStudent satisfaction is defined as the happiness and satisfaction of the students as a result of the evaluation of the services provided by the educational institution. During the adolescence period when the developmental crises are intense, the effective communication between the students and the teachers and the satisfaction of the student about the educational environment is important for the realization of educational objectives. For this reason, it is necessary to determine the factors affecting the teacher-student communication and the factors affecting student satisfaction and to increase the awareness in this way, in order to make the educational environments more productive. In this study where the factors affecting student satisfaction and student-teacher communication were discussed, a questionnaire was applied with 1063 students attending different high school types in the province of Beşiktaş in Istanbul and the students who were educated in the Anatolian High Schools in terms of the obtained data, were found to be higher than the other groups. en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.26468/trakyasobed.703717
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectsosyo-psikolojik doyumen_US
dc.subjecteğitim psikolojisien_US
dc.subjecteğitim sosyolojisien_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectsocio-psychological satisfactionen_US
dc.subjecteducational psychologyen_US
dc.subjecteducational sociologyen_US
dc.titleLise Öğrencilerinin Öğretmenlerine Yönelik İletişim Algılarının ve Doyum Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of High School Students’ Perceptions of Communication Towards Their Teachers and Satisfaction Levelen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage405en_US
dc.identifier.endpage417en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster