Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSavaş, Esra
dc.contributor.authorGülüm, Kamile
dc.date.accessioned2021-11-20T10:32:55Z
dc.date.available2021-11-20T10:32:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/30214/326155
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/321405
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/6708
dc.descriptionDergiPark: 326155en_US
dc.descriptiontrakyasobeden_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; geleneksel çocuk oyunlarının Sosyal Bilgiler dersinde kullanılmasının başarı kalıcılık ve motivasyon üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışma 2012-2013 öğretim yılı içinde Bursa Mustafakemalpaşa Ortaokulunun 6.sınıflarında yürütülmüştür. Çalışma deneysel bir çalışmadır. Çalışmada A sınıfları kontrol, B sınıfları deney gruplarını oluşturmuştur. A sınıflarında konu anlatım yöntemiyle, B sınıflarında ise oyunla öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Çalışmanın sonunda yapılan kalıcılık testlerinde oyunla öğretim yönteminin klasik yönteme göre lehine bir durumun olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ders işlenme sırasında oyunla öğretimde öğrenci motivasyonunun daha yüksek olduğu ve öğrencilerin dersi çok eğlenceli bulduğu tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is determined to impact on the motivation, retention and success that using traditional children's games in social studies education. The study was carried out, Bursa Mustafakemalpasa Middle School 6th classroom, in the academic year 2012-2013. The research is an experimental study. In this research, A classes controlled group, B classes test groups are formed. In A classes using method of lectures, ın B classes processed in the game method. At the end of the study, there has been found difference in favor of the method of education with the traditional children games, according to the classical method of teaching. In addition, during the course of processing the game the motivation of students is higher than , the students in teaching the classical methods and the students has been found the course a lot of funen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyunla Öğretimen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretimien_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectKalıcılıken_US
dc.subjectEducation with gameen_US
dc.subjectSocial Studies Educationen_US
dc.subjectAchievementen_US
dc.subjectPermanenceen_US
dc.titleGeleneksel Oyunlarla Öğretim Yöntemi Uygulamasının Başarı ve Kalıcılık Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Teaching Methods’ Implementation With Traditional Games on Achievement and Permanenceen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage183en_US
dc.identifier.endpage202en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster