Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöksal, Handan
dc.contributor.authorArabacı, Binnur
dc.contributor.authorKoca, Furkan
dc.contributor.authorUral, Nihal
dc.date.accessioned2021-11-20T10:18:21Z
dc.date.available2021-11-20T10:18:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26468/trakyasobed.749500
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/62679/749500
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1141373
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/6025
dc.descriptionDergiPark: 749500en_US
dc.descriptiontrakyasobeden_US
dc.description.abstractDas Lernen ist ein Phänomen, das von Generation zu Generation unterschiedlich sein kann. Es ist bekannt, dass auch die Generation Z Lerncharakteristika aufweist, die sie von früheren Generationen unterscheiden. Ein großer Teil der türkischen Gesamtbevölkerung und des türkischen Schulwesens besteht aus Mitgliedern der Generation Z. Aber es sind weniger Studien zum Thema Lernstrategien der Generation Z in der Türkei zu finden. Das Ziel dieser Fallstudie ist es, die Sprachlernstrategien der Lernenden der Generation Z im Fernunterricht festzustellen. In diesem Kontext wurden Antworten auf die Fragen gesucht, wie Lernende der Generation Z eine Fremdsprache lernen und ob der fremdsprachliche Fernunterricht entsprechend den Lernstrategien dieser Generation durchgeführt wird. Ein Fragebogen mit 10 offenen Fragen wurde an die Lernenden in den Vorbereitungsklassen der Hochschule für Fremdsprachen der Trakya Universität gesendet und die Antworten von insgesamt 78 Lernenden wurden durch eine Inhaltsanalyse bewertet. Als Fazit konnte festgestellt werden, dass die Lernenden die kognitiven mehr, aber die metakognitiven und affektiven Lernstrategien kaum verwenden. Im Zusammenhang mit dieser Situation gaben die Lernenden an, dass sie Motivations- und Konzentrationsprobleme im Fernunterricht haben. Am Ende der Studie wurden Vorschläge zur Lösung dieser Probleme entwickelt.en_US
dc.description.abstractÖğrenme kuşaktan kuşağa farklılık gösteren bir olgudur. Z kuşağının da onu önceki nesillerden ayıran öğrenme özelliklerinin olduğu bilinmektedir. Türkiye nüfusunun ve eğitim sisteminin büyük bir bölümünü Z kuşağı bireyleri oluşturmaktadır. Fakat Türkiye’de Z kuşağının öğrenme stratejileri konusunda yapılan araştırmalar oldukça azdır. Bu durum çalışmasının amacı, Z kuşağı öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecindeki dil öğrenme stratejilerini tespit etmektir. Bu bağlamda, Z kuşağı öğrencilerinin bir dili nasıl öğrendiği ve uzaktan eğitimdeki yabancı dil derslerinin bu kuşağın öğrenme stratejilerine uygun yapılıp yapılmadığı sorularına yanıt aranmıştır. Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu öğrencilerine 10 açık sorudan oluşan bir form gönderilmiş ve toplamda 78 öğrencinin cevapları içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin bilişsel öğrenme stratejilerini daha çok kullandıkları, ancak üst bilişsel ve duyuşsal öğrenme stratejilerini neredeyse hiç kullanmadıkları görülmüştür. Bu durumla bağlantılı olarak öğrenciler, uzaktan eğitimde motivasyon ve odaklanma problemleri yaşadıklarını belirtmiştir. Araştırmanın sonunda bu problemlerin çözümüne yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.26468/trakyasobed.749500
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectLernstrategienen_US
dc.subjectFremdsprachenlernenen_US
dc.subjectFernunterrichten_US
dc.subjectFallstudieen_US
dc.subjectZ kuşağıen_US
dc.subjectÖğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectYabancı Dil Eğitimien_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectDurum Çalışması.en_US
dc.titleLernstrategıen von Lernenden der Generatıon Z Im Fremdsprachlichen Fernunterricht: Eıne Fallstudieen_US
dc.title.alternativeZ KUŞAĞI ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM YABANCI DİL DERSLERİNDEKİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ: BİR DURUM ÇALIŞMASIen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage229en_US
dc.identifier.endpage252en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster