Dil "tur" Trakya Eğitim Dergisi için listeleme
Toplam kayıt 258, listelenen: 1-20
-
11. Sınıf Öğrencilerinin Elips, Parabol ve Hiperbol Kavramlarını Oluşturma Sürecinin Araştırılması
(2018)Bu çalışmanın amacı, Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımına dayalı olarak planlanmış ve yürütülmüş öğretim ortamında 11.sınıf öğrencilerinin elips, parabol ve hiperbol kavramlarını oluşturma sürecinin incelenmesidir. ... -
12. Sınıf Öğrencilerinin Biyoloji Sorularını Çözerken Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejiler
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı Fen Lisesi ve Anadolu Liseleri’ndeöğrenim gören 12. sınıf öğrencilerinin çoktan seçmeli Biyoloji sorularını doğruyanıtlayanların kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejileribelirlemektir Araştırmada ... -
2005-2017 Yılları Arasında Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılan Metafor Çalışmalarının İncelenmesi
(2018)Bu araştırmada, 2005-2017 yılları arasında Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde yapılan metafor çalışmalarının incelenerek konu ile ilgili araştırmacıların eğilimlerinin tespit edilmesi ve yapılan çalışmalar ... -
2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi
(2018)Bu çalışma, 2004 yılında taslak olarak hazırlanan ve 2005 yılında son hâli verilen; değişiklik, ekleme ve düzeltmelerle birlikte son şeklini 2009 yılında alan İlköğretim Türkçe öğretim programı (eski program) ile 2015 ... -
2017 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Ortaokul 5.sınıf Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Eskişehir İli Örneği
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre, 2017 yılı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretim programını Provus’un Farklar Modeli yaklaşımına dayalı olarak değerlendirmektir. Betimsel ... -
2018 Fen Bılımlerı Öğretım Programı Kazanımlarının Yenılenmış Bloom Taksonomısı Açısından Analızı ve Değerlendırılmesı
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 2018 yılında yayınlamış olduğu Ortaokul Fen Bilimleri Öğretim Programında yer alan 223 kazanımın konu alanları ve sınıf düzeyine göre Yenilenmiş Bloom ... -
2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Değerlendirilmesi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Öz: Araştırmada2018 yılında yürürlüğe giren sosyal bilgiler öğretim programı değerlendirilmekamaçlanmıştır. Araştırmada verileri doküman incelemesi ile toplanmıştır.Ulaşılan veriler içerik analizi yöntemine tabi tutulmuştur. ... -
5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Rehber Kitabındaki Etkinliklerin Etkinlik Tasarım Prensipleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen rehber kitabındaki etkinliklerin, etkinlik tasarım prensiplerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemine göre desenlenen ... -
5. Sınıf Öğrencilerinin Fene Yönelik Tutumları ve Özdüzenleme Becerilerine Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı,fen bilimleri dersinde 5. sınıf "Işığın ve Sesin Yayılması"ünitesinde araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin özdüzenleme becerileri ve fen tutumuna etkisini araştırmaktır. ... -
6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Konuşma Etkinlikleri Üzerine Bir İnceleme
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan konuşma etkinliklerinin incelenmesidir. Çalışma doküman incelemesi metoduyla yapılmıştır. Çalışmada, MEB ve EKOYAY yayınlarına ait 6. sınıf Türkçe ders kitapları ... -
60-72 Aylık Çocukların Sosyal Problem Çözme Becerileri ile İlkokula Hazır Bulunuşluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72aylık çocukların sosyal problem çözme becerileri ile ilkokula hazır bulunuşlukdüzeyleri arasındaki ilişkinin ve ilkokula hazır bulunuşluk ile sosyal ... -
Aileler ve Öğretmenler Arasındaki İletişim İçin Güncel Bir Uygulama: Whatsapp Grubu Örneği
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışma okul öncesi ve ilkokula devam eden çocuğu olan ailelerin çocuklarının öğretmenleriyle iletişiminde WhatsApp gruplarının kullanım amaçlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada ... -
Akademisyenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Erişimi Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı “Faculties’ Information and Communication Technology Access (FICTA)” isimli ölçeğin Türkçe ’ye uyarlanması ile birlikte geçerlik ve güvenirlik sonuçlarının sunulmasıdır. Orijinal formu İngilizce olan, ... -
Aktif Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Hazırlanan Okul Öncesi Eğitim Programının Çocukların Sosyal Yetkinlik Düzeylerine Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Öğrenen ve öğretenaçısından yarattığı etki nedeniyle ilgi çekici olan aktif öğrenme, sosyaletkileşimi temel alan, öğrenenin ihtiyaçlarına odaklanan ve bu ihtiyaçlaracevap vermeyi amaçlayan, öğrenenlerin öğrenme süreçleri ... -
Algılanan Müdür Yönetim Tarzı ve İçsel Motivasyonun Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığına Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, öğretmen algılarınagöre algılanan müdür yönetim tarzı ve içsel motivasyonun örgütsel bağlılık ileilişkisini betimlemektir. Bu amaçla çalışmaya katılan öğretmenlerin algılananmüdür yönetim tarzı, içsel ... -
Almanca Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Sözlük Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma
(2018)Bu çalışmada Almanca Öğretmenliği Lisans öğrencilerine bir anket uygulanarak, Almanca sözlük kullanım alışkanlıkları araştırılmış, bir sözcüğün okunuşu, yazılış şekli, anlamı, kelime türü, kökü, tarihsel gelişimi, başka ... -
Anne-Babaların Perspektifinden Alan Gezisi Etkinlikleri
(2018)Bu araştırmanın amacı çocukları alan gezisi etkinliklerine katılan anne-babaların alan gezisi etkinliklerine ilişkin deneyim ve görüşlerinin incelenmesidir. Nitel olan bu araştırma olgu bilim deseninde olup, çalışmanın ... -
Araştırma Sorgulama ve Doğrulayıcı Laboratuvar Yöntemlerinin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Başarı, Kavram Yanılgısı ve Epistemolojik İnançları Üzerine Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2019)Buçalışmanın amacı, araştırma sorgulamaya dayalı laboratuvar yöntemi ile doğrulayıcılaboratuvar yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin, kuvvet ve hareketkonusunda üçüncü sınıf fen bilimleri öğretmen adaylarının başarıları, ... -
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Yaklaşımın “Maddenin Değişimi” Ünitesinin Öğretimi Üzerindeki Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Fen bilimleri eğitiminde son yıllarda öğrencilerinaraştırma ve sorgulama becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretim yapılmasıgerektiği vurgulanmaktadır. Bu gerekçeyle, ortaokul düzeyinde “MaddeninDeğişimi” ünitesinin ... -
Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi
(2018)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji dersinde, “Maddenin Tanecikli Yapısı” ünitesi, araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen etkinlik setinin, 6. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlama düzeyi ...