Bölüm "Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi
(2018)Bu çalışma, 2004 yılında taslak olarak hazırlanan ve 2005 yılında son hâli verilen; değişiklik, ekleme ve düzeltmelerle birlikte son şeklini 2009 yılında alan İlköğretim Türkçe öğretim programı (eski program) ile 2015 ... -
6, 7 ve 8. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin Mükemmeliyetçilik Düzeylerinin Belirlenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2014)In this study, positive and negative perfectionism characteristics of 181, 6-7-8th grade gifted students were investigated accordind to some variables. The design of the research is descriptive survey study. In order to ... -
Bilgilendirme ve Etkileşimde Bulunmanın Normal Gelişim Gösteren Bireylerin Özel Gereksinimli Akranlarına Tutumlarına Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada, bilgilendirme ve etkileşimde bulunmaetkinliklerinin, tipik gelişim gösteren (TGG) öğrencilerin özel gereksinimliakranlarına yönelen tutumları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Öntest-sontest kontrol ... -
Engelli Çocuğa Sahip Ailelerin Yaşam Kalitesinin İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2015)The aim of this study is to research the quality of life of families having disabled children and to determine the factors that affect quality of their lives. A total of 311 parents with disabled children who attend special ... -
Engelli Kadınlarla Gerçekleştirilen Bir Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması: Edirne İli Örneği1
(Trakya Üniversitesi, 2019)People with disabilitieslive a life that is harder than other parts of society because of a number ofphysical, psychological or social factors. Women with disabilities have boththe difficulties of being “disabled” and ... -
Erken Çocukluk Döneminde Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Becerilerinin Ölçülmesi
(Trakya Üniversitesi, 2021)The purpose of the current study is to evaluate preschoolers’ Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) skills. In line with this purpose, reliability and validity examination of the C-PALLS+STEM Science, ... -
Fen Temalı Bilgi Veren Resimli Çocuk Kitaplarının Fen Öğrenmedeki Önemi
(Trakya Üniversitesi, 2021)Okul öncesi fen eğitiminde fen temalı bilgi veren resimli çocuk kitapları, bilimsel bilgilerin kazandırılmasında ve bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesinde oldukça önemlidir. Ulusal ve uluslararası alan yazında ... -
İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıflarda Eğitim Teknolojisi Alanlarının Kullanımı
(2003)Bu çalışmanın amacı, Edirne ilindeki ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sınıf içi öğrenme - öğretme etkinliklerinde eğitim teknolojisi alanlarını (özel hedefler, öğretim yöntem ve teknikleri, eğitim teknolojisi ... -
İlköğretim Okullarında Hayat Bilgisi Dersi Programlarının Tarihsel Gelişimi
(2002)Hayat Bilgisi dersi ilköğretim birinci basamakta yer alan temel derslerden biridir. İlköğretimin 1.,2. ve 3. sınıflarında okutulan Hayat Bilgisi derslerinin yerini 4. ve 5. sınıflarda, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi dersleri ... -
Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması
(2002)Köy Enstitüleri on üç yıllık kısa bir sürede kendine özgü bir yöntemle köy eğitiminde ve kalkınmasında büyük işler gerçekleştirmiş ve çağdaş uygarlık düzeyine çıkmayı amaçlayan ülkemiz için bir atılım olmuştur. Köy Enstitüleri ... -
Köyde Öğretmen Olmak: Birleştirilmiş Sınıf
(Trakya Üniversitesi, 2015)Multigrade classes can be defined as different grades of students must be in the same class because of the lack of population in small villages. The aim of this research is clarifying the problems and the solutions of ... -
Mapping the tobacco retailers in Edirne, Turkey
(2012)Amaç: Türkiye’de gençlerde tütün kullanımı artmaktadır. Tütün mücadelesinde birçok önlemler etkili bir şekilde yürürlüğe konmasına karşın perakende tütün satış noktalarına ilişkin düzenlemeler dikkatlerden kaçmış ve etkin ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Çocukluk Eğitiminde Uygulanan Farklı Yaklaşımlar Hakkındaki Bilişsel Haritaları
(Trakya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, okulöncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimi şekillendiren düşünürler ve onlarıntemsil ettiği yaklaşımlar hakkındaki görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Okul Yöneticilerinin Yenilik Yönetimine İlişkin Yeterlik İnançları
(Trakya Üniversitesi, 2012)The aim of this study is specifying the efficacy beliefs of school managersregarding innovation management. Data were acquired from 263 school managersworked in 94 primary and secondary education institutions in Kırklareli ... -
Okulöncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeğininin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Trakya Üniversitesi, 2011)The purpose of this study validity, reliability and adapt to Turkish that Preschool and Kindergarten Behavior Scales-PKBS-2 (2003) was developed by Kenneth W. Merrell. Sample of the research are composed of 3-6 years between ... -
Otizmli Kaynaştırma/Bütünleştirme Öğrencisine Yönelik His, Tutum ve Görüşler Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Trakya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, Segall (2011) tarafından sınıföğretmenlerinin Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların yerleştirilmesi vekaynaştırılmasına/bütünleştirilmesine yönelik görüşlerini belirlemek amacıylageliştirilen Yerleştirme ... -
Otizmli Öğrencilere Kendini Tanıtma Becerisinin Öğretiminde Videoyla Model Olmanın Etkililiği
(Trakya Üniversitesi, 2018)Childrengenerally learn social skills by observing their friends, their families andtaking them as a model. But for autistic children, these stituation isn’tgenerally the same. Autistic children cannot learn the skills by ... -
Oyun Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Trakya Üniversitesi, 2013)The purpose of this study was to develop Likert type scale for measuring 6year-old (between 60-72 months) children's skills in the game while examining construct validity and testing the fit between independence model and ... -
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ile Derse Katılım Düzeyleri Arasındaki İlişki
(Trakya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada öğretmenadaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve derse katılımdüzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2017-2018 yılındaTrakya Üniversitesi, ... -
Öğretmen Etkileşim Ölçeği (Öeö) ve Çocuk-Öğretmen Etkileşim Ölçeği (Çöeö) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
(Trakya Üniversitesi, 2021)Okul öncesi eğitimin niteliği tüm dünyada yaygın olarak 1970’lerden beri araştırılmaktadır. Okul öncesi eğitiminin kalitesinin artırılmasında şüphesiz ki öğretmen en etkili unsurlardan biridir. Öğretmenin okul öncesi dönem ...