Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışkan, Mustafa Cenk
dc.contributor.advisorKıran Çakır, Hatice
dc.date.accessioned2020-01-07T08:48:43Z
dc.date.available2020-01-07T08:48:43Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/5126
dc.description.abstractDoğa olayları olarak adlandırılan deprem, sel, erozyon, çığ düşmesi gibi felaketler değişik zaman aralıklarında oluşabilmektedir. Bu oluşumlar yerleşim yerlerinde gerçekleştiğinde can ve mal kayıpları, psikolojik ve sosyal yaşantıdaki olumsuzluklar gibi ciddi boyutlarda zararlara sebep olabilmekte ve bu felaketler afet niteliği taşıyabilmektedir. Yerkürenin yapısından ötürü Türkiye de doğal afetlere maruz kalmış ve büyük hasarlar almış bir ülkedir. Ancak teknik olanakların gelişmesine rağmen uygulamaların yetersizliği, mevcut imkan ve olanakların sistemli kullanılamaması, bilinçsizlik ve eğitimsizlik gibi faktörler afetin, afetzedeler üzerindeki etkisini ve maddi kayıpları arttırmaya devam etmektedir. Hem afet anında hem de sonrasında muhtemel zarar ve kayıpların azaltılması ve acil ihtiyaçların karşılanması gerekmektedir. Bu nedenle afet toplanma alanları projeleri hayati önem taşımaktadır. Kentsel bölgelerde yeşil alan genişlikleri bazı bölgelerde yapılaşmada daha az iken, bazı bölgelerde fazlalık göstermektedir. Afetin geriye bıraktığı kayıpları azaltmak yerine, yeşil alanları kötü yönde kullanıp, yapılaşmaya daha fazla yer verilmektedir. Oysaki daha yaşanabilir bir çevre, afet sonrası afetzedelerin geçici barınma ve can güvenliği için yeşil alanlardan faydalanmak ve toplum olarak bilinçlenmeye açık olunmalıdır. Bu çalışmada afet, afet yönetimi, afet yönetimi evreleri ile afet yönetiminin kanunlar ile ilişkisi, toplanma alanlarının belirlenmesi ve afet sonrası toplanma alanları geliştirilen kriterler doğrultusunda değerlendirilmektedir. Dünyadaki afet yönetim sistemleri açıklanmaktadır. Japonya sisteminden geliştirilen kriterler ile örnek toplanma alanları değerlendirildiği için Japonya’daki afet sonrası toplanma alanları örnekleri anlatılmıştır. Ayrıca Türkiye’de afet yönetim planı, afet yönetim planlarının gelişimi, afet ile ilgili çıkarılan kanunlar ve afet sonrası toplanma alanları anlatılmaktadır. Örnek alan olarak Çorlu İlçesi ele alınmıştır. İlçenin imar planında, "acil toplanma alanı" olarak ayrılmış açık alanların, geliştirilen kriterler doğrultusunda uygunluğu incelenmektedir.en_US
dc.description.abstractDisasters such as earthquakes, floods, erosions and avalanches may occur at different time intervals. When disasters occur in settlements, they can cause serious damages such as loss of life and property, negativity in psychological and social life, and these disasters may be a catastrophic. Due to the structure of the Earth has been exposed to natural disasters and Turkey is a country that takes great damage. However, despite the development of technical facilities, factors such as inadequate implementation, lack of systematic use of existing facilities and unconsciousness and lack of education continue to increase the impact of the disaster on the victims and financial losses. It is necessary to reduce the possible losses and damage both during and after the disaster and to meet the urgent needs. For this reason, disaster recovery areas projects are of vital importance. While the width of the green areas in urban areas is less in some regions, some areas show redundancy. Instead of reducing the losses left by the disaster, the green areas are used badly and the construction is given more space. However, a more livable environment should be open to awareness of the community as a community and to benefit from the green areas for temporary shelter and life safety of the victims. In this study, disaster management, disaster management phases and disaster management relationship with the legislation, errors in the determination of urban green areas, errors in design criteria and criteria for determining the meeting area, and disaster recovery areas are evaluated in accordance with the current criteria. Disaster management systems in different countries are explained. Since the sample collection areas are evaluated with criteria developed from Japanese system, examples of post-disaster gathering areas in Japan have been explained. In addition, disaster management plans and its development, disaster laws and post-disaster gathering areas in Turkey have been described. The evaluation was carried out in Çorlu district which was chosen as a sample area. Suitability of the open spaces designated as gathering areas on the city zoning plan have been examined in line with the developed criteria.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAfeten_US
dc.subjectAfet Yönetim Planıen_US
dc.subjectAfet Toplanma Alanıen_US
dc.subjectDisasteren_US
dc.subjectDisaster Management Planen_US
dc.subjectDisaster Collection Areaen_US
dc.subjectÇorluen_US
dc.titleAfet yönetim planlarının uygulanabilirliğinin incelenmesi: Çorlu örneğien_US
dc.title.alternativeApplicability of disaster planing investigation: Çorlu sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster